Mustang ztělesňuje svobodu, pokrok, dynamiku a také jistou porci rebelství. Nyní Ford hodnoty svého kultovního modelu nově definuje pro elektrickou současnost i budoucnost. Při zachování nezaměnitelného stylu a očekávaných dynamických schopností nabízí více vnitřního prostoru spolu s moderními multimediálními systémy. Pozornost si pak zcela jistě zaslouží i díky skutečnosti, že se může za pomoci na dálku prováděných aktualizací průběžně vylepšovat a zdokonalovat.
Díky nové elektrické platformě s vysokonapěťovým akumulátorem pod podlahou vozu mohli designéři a konstruktéři Fordu v Mach-E stvořit vůz, který se svým vzhledem odvolává na slavný Mustang, a přitom nabízí prostor jako SUV. Dlouhá, dramaticky tvarovaná kapota, charakteristické linie zadních partií, agresivní světlomety i nezaměnitelné třídílné zadní svítilny, to vše jsou typické znaky legendárního sportovního vozu. Zásluhou důmyslného obestavění pak vůz s celkovou délkou 4 713 mm, šířkou 2 097 mm a výškou 1 624 mm nabízí překvapivou velkorysost v otázkách vnitřního prostoru. Nastupování a startování usnadní technologie ‚Phone as a Key‘ (telefon jako klíč), kdy vůz rozpozná majitelův telefon prostřednictvím Bluetooth, odemkne dveře a umožní start, aniž by bylo nutné telefon nebo klíč vytahovat.
Aktualizovaná budoucnost
Interiér Mustangu Mach-E vyniká již zmíněnou bohatou nabídkou prostoru pro cestující na předních i zadních sedadlech a rovněž pro jejich zavazadla, pro něž je standardně k dispozici zavazadelník o objemu 402 litrů. Po sklopení sedadel vzroste jeho objem až na 1 420 litrů.
Vedle své prostornosti nadchne interiér i dynamickým moderním designem a řadou inteligentních funkcí. Komunikační a zábavní systém SYNC má moderní uživatelské rozhraní, dokáže se učit podle preferencí řidiče a díky aktualizacím na dálku se může postupně vylepšovat. Dálkové aktualizace se netýkají pouze SYNC, ale i dalších systémů vozu. Mustang Mach-E se tak může postupně zdokonalovat v nejrůznějších oblastech včetně jízdních výkonů.
Dynamika na míru
Ford Mustang Mach-E je nabízen ve variantách se standardním a prodlouženým dojezdem v závislosti na použití vysokonapěťového akumulátoru s kapacitou 75,7 kWh nebo 98,7 kWh a s pohonem zadních kol jedním elektromotorem nebo pohonem všech kol s dvojicí elektromotorů. Výkon pohonného systému se v závislosti na provedení pohybuje od 198 kW (269 k) až po 358 kW (487 k). Nejvýkonnější Mustang Mach-E GT akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a k tomu nabízí dojezd kolem 500 km na jedno nabití. Tuto hodnotu však překonává verze s pohonem zadních kol a výkonem 216 kW (294 k), která s větším z nabízených akumulátorů zvládne ujet až 610 km na jedno nabití a z 0 na 100 km přitom zrychluje za stále vynikajících 6,2 sekundy.
Řidiči mohou volit z trojice jízdních režimů, jimiž jsou Whisper, Engage a Unbridled. Každý z nich nabízí specifickou kombinaci nastavení systémů vozu a smyslových zážitků. V závislosti na zvoleném režimu se mění například odezva řízení, ale také nepřímé osvětlení interiéru, zvukový projev či animace na digitálním přístrojovém štítu.
Text: Ondřel Pavlůsek, Foto: Ford