Robert Paul a jeho společnost S-Guide vás vezme do nejexkluzivnějších wellbeing destinací na světě, ale zařídí i adrenalinem nabitou dovolenou s největšími odborníky na trhu. Brandy Luxusní dovolená, Golfové cesty, ale i Zimní Alpy, které pro změnu spadají pod sestru Roberta Paula, fungují na principu travel concierge servisu, který vyřeší všechna přání klientů přímo s managementem resortu. Jaké travel trendy letos dominují a které otvíračky byste si neměli nechat ujít? Expert na high-endové cestování nám poradil, jak a kam cestovat (nejen) v popandemickém období.
V jaké fázi se nachází popandemické cestování? Kde stále vidíte problematické aspekty?
Většina klientů momentálně cestuje stejně jako obvykle. Frekvence pak celkově roste, lidé, kteří nemohli nebo nechtěli v poslední době cestovat, opět vyráží do světa. Žádné vyloženě problematické aspekty jsme ale v pandemii nezažili a nebojujeme tak ani s jejich následky. Kdo chtěl cestovat, mohl tak učinit i předtím. Samozřejmě bylo nutností znát detailně podmínky vstupu a návratu ze všech destinací, ale to je základní násobilka každé cestovní kanceláře. Celou pandemii byly dostupné destinace jako Maledivy, Mexiko, Dominikánská republika, většinu času i Dubaj a v létě klasicky i Řecko a Chorvatsko. Spousta klientů také strávila zimu na Kanárských ostrovech.
Jaké destinace jsou letos v kurzu?
Všechny, kam se může cestovat. Aktuálně se cestovnímu ruchu opět otevírají dosud uzavřené země, a to ve stejné míře jako před pandemií. V zimě jsou zpravidla populární Maledivy, Dubaj, Francouzská Polynésie, v létě se pak přidává Francie, Itálie nebo Řecko a s nově otevřenými resorty také Černá Hora a Chorvatsko. Loni měl premiéru resort One&Only v Černé Hoře, Maslina na Hvaru zase rok před tím.
Která místa letos zaujala vás?
Nedávno jsem se byl znovu podívat v Jihoafrické republice a v Botswaně, takže jsem aktuálně plný zážitků ze safari. Moje poslední cesta směřovala do Černé Hory, která se pro české klienty stává velmi zajímavou destinací, jíž dominují One&Only Portonovi nebo Portonovi Resort s nádhernými písečnými plážemi. Hotely i gastronomie jsou tam na mnohem vyšší úrovni než v Chorvatsku. S novým letem do Černé Hory se tak na letní seznam přidala další zajímavá dovolená v blízkosti Česka, kde si můžete užít vše od adrenalinových aktivit typu raftingu na křišťálově čistých řekách nebo výšlapu na hory až k luxusním hotelům s nádhernými plážemi a fantastickou gastronomií. Neuvěřitelný nový hotel Mamula se v Černé hoře otevře na konci prázdnin. Maledivy zase letos uvítají dvanáct nových resortů. Za zmínku stojí třeba Alila Kothaifaru Maldives a Emerald Faarufushi Resort & Spa v Raa Atolu, Avani + Fares Maldives Resort v Baa Atolu nebo Hilton Maldives Amingiri Resort & Spa v Malé Atolu.

Kam se v druhé polovině roku chystáte vycestovat?
V plánu mám Maledivy, Seychely, Itálii, Řecko, Francii a Tanzanii se Zanzibarem.
Jste nadšeným sportovcem, jaké typy zájezdů nabízíte klientům, kteří zrovna netouží po dovolené na pláži?
Pro aktivní povahy nabízíme zážitkové dovolené na luxusní jachtě, v pořádném off-roadu v Namibii nebo na safari v Botswaně či v Jihoafrické republice, která zaujme i perfektní gastronomií s vinným párováním. Gourmet getaway si můžete užít i v Evropě – s hudebním doprovodem, který živě poskytne Andrea Bocelli. V Itálii se také můžete vydat na cestu za degustací lokálních šumivých vín. Specializujeme se na zájezdy na míru, takže cílíme vždy na splnění přání klientů. Můžete klidně zvolit privátní let na jižní pól s výšlapem na horu, kterou si pojmenujete, jak budete chtít.
V jakých typech dovolené vidíte budoucnost? Narůstá touha po wellbeing pobytech?
Posledních pár let stoupá ve světě zájem o pobyty zaměřené na zdraví a tento trend se pomalu začíná rozbíhat i u nás. V naší krásné češtině se mi zatím nepodařilo najít vhodnou alternativu pro slovo wellbeing. Výrazy spa i wellness už jsou hrozně zprofanované a vlastně ani nevyjadřují ten současný světový trend. Už několik let ale spolupracujeme s nejlepšími wellness resorty na světě a umíme tak poradit ten nejvhodnější typ destinace pro každého klienta. Za zmínku určitě stojí indické Ananda Spa, které je kolébkou jógy, španělská SHA Wellness Clinic nebo maledivský resort JOALI BEING. V těchto resortech vám připravíme pobyt na míru a hosté se pak vrací domů zdravější a s mladší vizáží.

Jakou roli v selekci destinací hrají sociální sítě? Nechají se klienti ovlivnit Instagramem?
Instagramoví influenceři jsou do resortů zpravidla zvaní a jejich doporučení tak stojí spíše na spolupráci než na znalostech destinace. Aby tak klient nebyl zklamaný, měl by výběr konzultovat s cestovní kanceláří, jež oblast opravdu zná a ví, které resorty jsou na co nejlepší. My se vždy zaměřujeme na resorty, jež mají v rámci destinace výjimečný přínos a jsou nějak unikátní.
Jak pracujete s klientem, který k vám přijde s nějakou představou o dovolené? Jaký servis nabízíte oproti standardním cestovním kancelářím nebo rezervačním platformám?
Snažíme se kompletně splnit představy našich klientů, což znamená, že o nich musíme vědět všechno – od stravovacích návyků, přes jejich zájmy, oblíbený styl bydlení, míru aktivity, potřebné zázemí, až po přání dětí. Když chce klient vyrazit na lyže, pobyt plánuje někdo, kdo jezdí dvacet let do Alp. Na všechny oblasti máme vlastní experty. Můžete objevit perfektní místa, když víte, kam jet. Naši kolegové zrovna vyrazili na Maledivy – osobně si prověřujeme všechny destinace, které klientům nabízíme.
Velkým plusem také je, že komunikujeme výhradně s vrcholným managementem každého hotelu. Když tedy nastane problém, nebudete nic řešit s recepčními bez větších pravomocí nebo s přeprodejci zájezdů. My sami kontaktujeme generální ředitele resortů, na něž máme vazby. Nedáváme klientům nějakou telefonní linku, ale rovnou osobního travel designera, který se o ně vždy postará. Jsme klientům kdykoliv k dispozici během plánování, v průběhu pobytu i po jejich návratu. Naši klienti zároveň ví, že dané destinace a resorty nabízíme za nejlepší cenu na trhu.
Jsme také součástí komunity Traveller Made, z čehož vychází benefity v podobě upgradů, brzkého check-inu a pozdějšího check-outu nebo šampaňského, které na vás bude čekat v apartmá či soukromé vile.

Jaká je současná poptávka po private jetech?
Privátní lety byly v pandemii velmi poptávané a trend přetrvává i v současné době. Takže jich realizujeme mnohem více než dříve.
Plánujete v rámci vašich cestovatelských brandů zavést nějaké změny či další inovace?
Hledáme neustále nové trendy a způsoby, jež zpříjemní našim klientům cestování. Letos jsme zprovoznili unikátní aplikaci, která výrazně zjednodušuje celý proces. Klienti v ní najdou veškeré informace o dovolené, včetně voucherů a letů, které se automaticky aktualizují a klienti jsou upozorněni i na případné změny. Pokud vím, jsme jediní v České republice, kdo takovou aplikaci nabízí.
A pořád se chceme zlepšovat. Víme o nových otvíračkách hotelů a vždy, když objevíme zajímavé místo, jedeme se tam osobně přesvědčit, že se jedná o vhodný produkt do našeho portfolia. Naše práce je zkrátka nekonečné sebevzdělávání, abychom v high-endovém cestování poskytovali naším klientům vždy něco navíc.