MÓDA

Inovativní Rimowa

Již od svého vzniku v roce 1898 se minulost se současností prolínají ve všem, co Rimowa vytváří. To platí zejména pro kufry, které jsou navrhovány a vyráběny díky jedinečnému procesu, kdy jde řemeslo ruku v ruce s inovacemi. Ambicí při vzniku nové koncepce vizuální identity – loga, monogramu a jednotného vizuálního stylu včetně obalového designu a brandingu tašek – bylo vytvořit silnou identitu hodnou exkluzivních produktů značky.

Pro logo vybralo studio Bureau Borsche praktické bezpatkové písmo, které se stane novým typografickým jazykem značky. Jednoduché a decentní linie písma odrážejí funkční luxus vlastní kufrům Rimowa. Jeho univerzálnost odkazuje na všestranné využití do budoucna. Nový monogram slouží jako připomínka silného propojení s Kolínem nad Rýnem, kde značka vznikla. Dva vrcholy uvnitř monogramu reprezentují kultovní věže kolínské katedrály, jež obklopuje celý obrys kufru.

Vedle loga a monogramu je koncept doplněn o řadu dalších vizuálních nástrojů, jež ctí dědictví společnosti. Barevná paleta černé, bílé a šedé slouží jako ukázka dlouhodobé víry značky v to, že méně je více. Čistý design hliníkového kufru, který byl poprvé vyroben firmou Rimowa v roce 1937 se svislým vzorováním vyvedeným napříč všemi tištěnými materiály a předměty zase vychází z drážkovaného designu, jež se na ikonických kufrech objevil v roce 1950 a od té doby je jejich nedílnou součástí. Variace drážkovaného vzoru jsou jemně vyraženy na uživatelském manuálu, visačkách a dokonce i v podobě vodoznaku na tiskovinách. Nový branding bude využit napříč všemi “touchpointy” značky, jež byly kompletně přepracovány s důrazem na využité materiály, konečnou úpravu a mechanismy: dárkové sady, papírové tašky, manuály, záruční listy, visačky na kufrech nebo sáčky na tekutiny. Rimowa tak nabídne komplexní a jednotný branding ladící s kvalitou zavazadel.

Nová vizuální identita značky bude od ledna 2018 postupně začleňována do komunikace a na všechny nové produkty.

RIMOWA

Podobné články