Alessandru Variscovi je jednapadesát let a za sebou má bohaté zkušenosti z věhlasných módních společností, od Valentino, Versace a Gianfranco Ferrè až po Moschino.
V roce 2015 ale opustil svět luxusního oděvního průmyslu a své znalosti začal uplatňovat v Twinsetu, který skrze digitalizaci vede směle dál vstříc budoucnosti. Letos CEO italské módní značky Twinset, Alessandro Varisco, přijel do Prahy, aby zde spolu se svým týmem představil kolekci jaro/léto 2019 a naznačil, jakým směrem se bude Twinset dál ubírat – směrem digitalizace.
Co vás na značce Twinset uchvátilo natolik, že jste se s ní rozhodl spojit svou kariéru, namísto abyste dál pokračoval v práci pro známější a zavedené značky?
Práce pro Twinset je úplně jiná, než na jakou jsem byl zvyklý, když jsem pracoval pro luxusní značky. Hlavní rozdíl je v tom, že jako poměrně neznámá značka musíme být mnohem rychlejší, různorodější, a hlavně musíme umět myslet mimo prošlapané cestičky.
V čem tkví ty největší rozdíly mezi filozofií luxusních značek a Twinsetu?
Luxusní značky mají silnou DNA, se kterou se dá pracovat. Když uvidíte šaty s motivem Medusy a řeckým dekorem, víte, že se díváte na Versace, a když spatříte něco se zvířecím potiskem, v hlavě vám okamžitě naskočí značka Roberto Cavalli. Twinset ale nic podobného nemá. Je sice romantický, odvážný a oplývá krajkami, jenže my chceme tyto prvky poněkud očistit od balastu a zmodernizovat je, aby odpovídaly požadavkům současného trhu. Když jsem ke značce Twinset přišel, byla uzavřená do sebe a vnímala samu sebe výhradně jako italský produkt. Teď je Twinset mezinárodní a jeho zákaznicemi už nejsou jen ženy okolo padesátky, jako tomu bylo dřív, ale čím dál mladší dívky, což je úžasný pokrok.
Jaké největší změny jste po příchodu do Twinsetu nastolil?
Samozřejmě došlo ke změně materiálů, které používáme, a zlepšili jsme strukturu celé firmy, od organizace práce až po informační technologie nebo management. Hlavních změn pak dosáhlo digitální oddělení, kde původně pracovali jen dva lidé, zatímco nyní jich tam pracuje šestnáct. V následujících letech se totiž chceme stát stoprocentně digitální značkou, což ovšem nespočívá jen v tom, že máme digitální oddělení, ale také musíme digitalizovat celé vnitřní uspořádání Twinsetu, včetně toho, že při vymýšlení nových strategií musím i já myslet zcela v souladu s digitalizací. A perfektní musí být i další věci, ne jen kamenné butiky, nýbrž i ceny, způsob doručování zboží a další náležitosti, které s online světem neoddělitelně souvisí.
Fascinuje vás něco na současných módních trendech?
Nejspíš to, že módní průmysl právě prochází fází přerodu v jinou etapu, která začala digitalizací hudby a snadným přístupem k ní. Dříve jsme si kupovali CD, která už jsou dávno zastaralá a nepotřebná, protože teď si vše můžeme koupit a pronajmout online. Stejné je to i s oblečením: vidím – kupuju – nosím. A na tyto potřeby trhu musí módní průmysl okamžitě reagovat. Není prostor na promýšlení nových kolekcí, a proto značky tak usilovně pátrají ve svých archivech. Drží se své DNA, ale chytrou reinterpretací své staré modely posouvají do přítomnosti.
A jak na tyto trendy ve svých kolekcích reaguje Twinset?
Odpovědí na aktuální trendy je naše kolekce pro jaro/léto 2019, která je plná mladistvých sexy střihů, jasných barev a pohodlných materiálů, jako je třeba len. Pro nás jsou totiž současné ženy skutečnými bojovnicemi, které zvládají práci, výchovu dětí i starost o domácnost. My v Twinsetu chceme, aby se při svých každodenních bitvách cítily naše zákaznice pohodlně, sebejistě a zároveň si udržely svou ženskost. V tomto směru vnímám značku Twinset jako pohádku pro ženy, kterou si mohou obléct a cítit se v ní jako moderní princezny. Na trendy ovšem reagujeme i prostřednictvím dalších inovací a nápadů, které ale světu představíme až letos v září.