C

Cestování ve velkém stylu s BMW 6 GT

Cestování dnes může vypadat úplně jinak než před více než půl stoletím, kdy vznikla zkratka GT. Toto BMW se vydalo praktickou cestou. K rychlosti a pohodlí přidalo více prostoru, špičkové technologie a také třeba pro tento vůz speciálně namíchané vůně.

Co je to vlastně „GT“?

Zmíněná zkratka vychází ze slov gran turismo, vyjadřujících „velké cestování“. Začala se používat již v padesátých letech u vysokovýkonných aut, zrozených pro expresní přesuny na dlouhé vzdálenosti, třeba přes celou Evropu za jediný den. Zpravidla šlo o rychlá a luxusní dvoudveřová kupé.

Současné BMW řady 6 GT ale vypadá úplně jinak.

BMW 6 GT navazuje na předchůdce v podobě modelu 5 GT, kterému byla vyčítána jistá těžkopádnost. Nová generace se proto hodně změnila, což ilustruje i její přejmenování na řadu 6, která byla původně luxusním kupé, později i ve čtyřdveřovém provedení. Současné BMW 6 GT má velikost řady 7, cenu blízkou řadě 5, pro kupé typické bezrámové dveře a k tomu praktičnost velkého liftbacku. Tohle je hlavně praktické auto, které vyniká spoustou prostoru pro svoji posádku a také její zavazadla v obřím kufru, skvěle přístupném velkými pátými dveřmi.

Na dlouhé cesty je 6 GT ideální.

U lépe vybavených vozů si cestující vpředu mohou užívat masážních sedaček, zadní zase více sklopí opěradlo a uvelebí se na polštářku hlavových opěrek. Výtečně odhlučněný interiér dá vyniknout špičkové audioaparatuře Harman Kardon nebo vrcholné Bowers & Wilkins. Specialitou BMW 6 GT je paket Ambient Air, který do čištěného a ionizovaného vzduchu přidává decentní aroma, namíchané speciálně pro tento vůz. Na palubě jsou dvě vůně, jejichž intenzitu lze regulovat.

BMW 6 GT je velké auto.

Své rozměry však dokáže skvěle maskovat. V tom mu pomáhá armáda špičkových technologií, známých z luxusnějších řad vozů značky BMW. Zkoušený vůz měl kupříkladu zatáčení i zadních kol nebo aktivní stabilizátory potlačující náklony karoserie, byl tudíž hbitý jako mnohem menší auta, a to nejen ve městě, ale také na okreskách. Díky vzduchovému odpružení dokázalo BMW 6 GT i na efektních dvacetipalcových kolech až překvapivě tlumit nerovnosti.

Kdo chce, i s tímto obřím BMW může pořád jezdit hodně rychle a užije si to.

Na výběr je z pěti motorů a nejspíš nejlepší volbou je tento testovaný nejsilnější turbodiesel. Má spoustu síly, přitom se chová tiše, mimořádně kultivovaně, a navíc je opravdu úsporný. S autem, které má sílu 320 koní a 680 Nm, se dá pohodově jezdit za nějakých sedm a půl litru, což je obdivuhodný výsledek. S vynikajícím motorem skvěle spolupracuje rychlá a současně hladká osmistupňová automatická převodovka.

Kdo chce, může nad ní převzít kontrolu pádly na volantu.

Ostatně nastavení celého vozu lze měnit v několika režimech, podle nálady řidiče. Interiér vypadá luxusně a stále inovovaný ovládací systém BMW iDrive je už více než desetiletí tím nejintuitivnějším. Na palubě může být plejáda komfortních i bezpečnostních systémů a asistentů. BMW 6 GT díky nim třeba umí jet i téměř samo, rozezná jízdní pruhy a nechá se navádět předchozím vozidlem. I to zjednoduší dlouhé cesty. Jak se ukazuje, kategorie gran turismo má dnes poměrně netradičního následovníka, praktičtější alternativu. Ten dělá věci důležité pro jeho předchůdce sice trochu jinak, méně elegantně, ale nakonec nejspíše ještě lépe. Jde totiž s dobou, která se stále mění.

Technické údaje: Motor: Přeplňovaný naftový, šestiválec o objemu 3,0 l, Výkon: 235 kW (320 koní), Točivý moment: 680 Nm, Maximální rychlost: 250 km/h, Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,3 s, Automatická osmistupňová převodovka,, pohon 4 x 4, adaptivní, LED světlomety, soundsystém, Harman Kardon Surround, Sound System, Cena: od 1 955 200 Kč, Testovaný vůz 2 790 870 Kč

BMW Czech

CategoriesNezařazené