Mladá česká značka streetwearového oblečení Girls Without Clothes přiložila ruku k dílu. V době pandemie, kdy je neustálý nedostatek roušek, začala vytvářet vlastní. Část se rozhodla věnovat potřebným a část dala k prodeji. Ty však zmizely během 3 minut. Aktuální kampaní, jejíž tváří je Terezie Vodička Kovalová, se snaží upozornit na to, že nosit roušku je opravdu nutné a není na tom nic špatného. Naopak!
S nápadem a prosbou přišla klientka značky, která pracuje v Nemocnici Nymburk. Nemocnice trpí nedostatkem materiálu pro zdravotníky v první linii a vyslala tak prosbu, zda není možné, aby pro ně značka roušky zajistila. A takové prosby se neodmítají. GWC vytvořila první várku roušek, kterou rozdělila na půl. Část byla odvezena do Nemocnice Nymburk a část byla dána do prodeje zákazníkům značky. Prodej byl však neziskový – každý zákazník, který roušku zakoupil, tak zaplatil roušku potřebným.
Rouška za roušku
„Prodej je bez zisku. Roušky prodáváme přibližně za dvojnásobek naší výrobní ceny. Jednu pošleme zákazníkům a jednu dáme třeba do nemocnic. Nevíme, jaká ekonomická situace nás čeká. Máme pozastavenou výrobu oblečení. Pravděpodobně budeme muset zrušit naši letní kolekci, na které půl roku pracujeme a už ji máme téměř hotovu – měla se fotit v Brazílii, tam se pravděpodobně z kraje tohohle léta nedostaneme. Bylo by pro nás velmi riskantní roušky rozdávat zcela zdarma, tak jsme to udělali takhle,“ říká Martin Feix, zakladatel značky Girls Without Clothes.
Odhalená tvář Terezie Kovalové
Tváří kampaně je známá česká violoncellistka a modelka Terezie Vodička Kovalová, která se pro tento případ dokonce odhalila. Značka tak stále zůstává věrná svému jménu a snaží se také upozornit na to, že nahota sice není hřích, ale nenosit roušku v tomto období rozhodně ano. Dává najevo, že chránit sebe i okolí je naprostá nutnost a nikdo by se za to neměl stydět.