Módní dům FENDI oslovil newyorskou umělkyni Sarah Coleman s nabídkou proměnit butik FENDI ve čtvrti Design District
v Miami a navrhnout řadu unikátních designových kousků. To vše pouze na omezený čas do 6. prosince, kdy se koná
v Miami známé designové fórum Design Miami/. A limitované kabelky nesmí chybět.
FENDI už téměř sto let nabízí nové pojetí luxusu pomocí vývoje nových materiálů a technik. Římský luxusní módní dům posouvá hranice tradičních metod a ruční výroby novými směry, a to již od svého založení
i v rámci současné vize, za níž stojí Silvia Venturini Fendi. Umělkyně Sarah Coleman se nechala inspirovat tradicí FENDI, kterou je bořit bariéry exkluzivity a luxusu, a nebála se vynalézat a přetvářet. Výsledek je inspirován duchem sedmdesátých let, navozuje dojem retra a klasiky, ale zároveň představuje něco zbrusu nového.
Koncepce pro butik v Miami vychází z designového přístupu umělkyně, kterým je hledání nové účelnosti,
a zároveň z DNA FENDI. Téma je v některých případech zpodobněno zcela doslovně: látky z kabelek FENDI jsou použitý k přečalounění nábytku odvážným mixem potisků logy, a archivní snímky FENDI jsou natištěné na starý časopisový papír a jejich koláží se zdobí židle. Hledání nové účelnosti se často projevuje spíše na metaforické
než na fyzické rovině. Ikonické potisky FENDI jsou pokřivené a upravené v aplikaci FaceTune, která se jinak používá hlavně k editaci fotek na Instagramu, ale tentokrát v ní vzniká umění. Ikonické vzory FENDI FF a Pequin nabírají pod rukama Sarah hypnotický vertigo efekt. Tento potisk se uplatní na fasádě butiku v Miami a také
na limitované řadě kabelek Peekaboo.
Ach ta Peekaboo
Ve spolupráci s umělkyní byla vytvořena speciální limitovaná řada tří stylů ikonické kabelky Peekaboo ISeeU
z dílny Silvie Venturini Fendi, která bude představena na konci listopadu exkluzivně v butiku FENDI ve čtvrti Design District v Miami. Limitovaná řada FENDI Artist Peekaboo bude k dispozici v ikonické FENDI žluté
s vyraženými logy FF, ve variantě z bílé kůže nappa s fosforeskujícími korálky FF a výšivkami, jež budou svítit ve tmě,
a v plátěné variantě s pestrobarevnými FF výšivkami. Sarah si navíc pohrála i s unikátní designovou kabelkou Peekaboo z bílého plátna, jíž dodala pestrobarevný vzhled pomocí sádry, akrylových barev, semišových FF odřezků
a pryskyřičné glazury.
Nahlédněte do budoucnosti
Sarah Coleman se nechala inspirovat vizí daleké budoucnosti, v níž lze hodnotu předmětů odhadnout pouze
na základě jejich objektivního vzhledu, a vytvořila řadu uměleckých děl ze smíšených médií, na kterých jsou navrstvené zmačkané látky, nalezené předměty a díly vintage kabelek FENDI. Kolekce je oslavou nečekaných vizí
a použití materiálů a znamenitě souzní s vyjádřením kreativity a inovace v módním domě FENDI.
O FENDI
Módní dům FENDI založili Adele a Edoardo Fendi v Říme v roce 1925, kdy otevřeli svůj první butik – obchod
s kabelkami a kožešnickou dílnu. Značka brzy získala věhlas i v zahraničí a FENDI proslulo svou eleganci, řemeslnou dokonalostí, inovacemi a stylem. V roce 1965 FENDI zahajuje spolupráci se zesnulým Karlem Lagerfeldem, která trvala 54 let. V roce 1992 se Silvia Venturini Fendi stává pravou rukou Karla Lagerfelda v kreativním vedení firmy.
V roce 1994 přebírá zodpovědnost i za kožené doplňky a pánskou řadu. V roce 2000 dochází k akvizici FENDI
ze strany LVHM Group, která se v roce 2001 stává většinovým akcionářem. V září 2020 byl uměleckým ředitelem dámských kolekcí Haute Couture a Ready-to-Wear a kožešinových kolekcí jmenován Kim Jones. Dnes je FENDI synonymem kvality, tradice, experimentování a kreativity.
O SARAH COLEMAN
Sarah Coleman je multidisciplinární vizuální umělkyně z New Yorku. Než se začala naplno věnovat umění, působila jako interiérová designérka pro luxusní butiky s Peter Marino a jako umělecká ředitelka hotelu The Mercer. Ve svých dílech se přiklání k stíraní hranic mezi uměním, módou a designem. Věří v jedinečnost předmětů každodenního použití a v to, že krásné designové předměty v sobě skrývají život, který lze při interakci s nimi pocítit z hloubi duše. Obyčejné předměty pro ni nejsou pouhými věcmi, ale kamarády s duší, kterou z nich lze vytáhnout a zdůraznit, přiřadíme-li jim nový účel. Je autorkou populární série předmětů každodenního použití vylepšených o materiály z původně designových kousků, jež jim dodaly na luxusu a jízlivém vtipu. Nyní se chystá spolupracovat s řadou značek z mnoha oborů nesouvisejících s módou, jejím cílem je vdechnout nový účel jejich historii a kultovním výrobkům tak, aby se
z nich stalo umění a vyvolávaly silné emoce. Od útlého mládí je zapálenou příznivkyní Fendi a spolupráce s tímto módním domem pro ni představuje splněný sen.