I ve světě módy najdete sběratelské kousky, jejichž hodnota neustále stoupá. Patří mezi ně třeba kabelky od značek Chanel a Hermès. Jak ale vypadá nová vlna sběratelských kabelek? Podívejte se na aktuální hot favority.
Telfar, Shopping Bag
Aktuální šílenství po nenápadné kabelce Shopping Bag z dílny značky Telfar se projevuje konstantním přívlastkem Sold Out, ve všech velikostech i barvách. Je tedy třeba pečlivě sledovat každý nový release. Newyorská značka, kterou v roce 2004 založil queer návrhář Telfar Clemens, přináší 100 % unisex kousky. Velké popularity se Telfar dočkal i díky rostoucí podpoře afroamerických návrhářů, talent je ale samozřejmě klíčový, a proto vyhrál cenu CFDA/Vogue Fashion Fund v roce 2018. New York Magazine nazval původní kabelku značky „Bushwick Birkin“.
Luar, Ana Bag
Minulý rok začala Telfaru šlapat na paty konkurenční značka Luar, které chvíli trvalo, než se dostala na módní must-have seznam. Raul Lopez, spoluzakladatel značky Hood By Air, který opustil label v roce 2010, trochu bojoval se svým návratem na módní vrchol. I přesto, že si jeho designy oblékla i Rihanna, komerční úspěch neodstartoval, než veřejnost zaujala kabelka Ana, která momentálně tvoří 40% profitu. Lopez si dal už dvakrát v rámci značky pauzu, do třetice se ale rozhodl věřit své vizi a vlastnímu načasování. A vyplatilo se.
Jacquemus, Le Chiquito Bag
Nejznámější kabelkou z naší sběratelské selekce je bez pochyby model Le Chiquito od značky Jacquemus, která osvěžila francouzskou scénu. Kabelka, na níž jednoduše postavíte celý outfit, je stejně jako Telfar dostupná v několika velikostech, přičemž ty menší z nich slouží spíše jako ozdobný prvek. I cena se liší – modely Ana a Shopping bag totiž seženete do tří stovek amerických dolarů, zatímco Jacquemus sází na ceny přibližující se vrcholovým značkám. I přesto má však většinou vyprodáno. Velkým benefitem značky, kterou Simon Porte Jacquemus založil v roce 2009 v pouhých devatenácti letech, je také kompletní barevná škála, z níž můžete vybírat.