Falkensteiner, přední rakouská firma v oboru hotelnictví a cestovního ruchu, velmi úspěšně využívá financování pomocí crowdfundingu – metody, při které větší počet lidí přispívá po menších částkách na určitý projekt. Za šest let vybrala na svůj další růst od individuálních investorů celkem 34 milionů eur, z toho 8 milionů v právě probíhající kampani. Třetinu investorů tvoří ženy.
Výsledky 8. crowdfundingové kampaně společnosti Falkensteiner Michaeler Tourism Group (FMTG) předčily očekávání: 780 investorů vynaložilo více než 8 milionů eur, což značně převyšuje původně očekávaný výnos 5 milionů eur. Je to vyšší částka, než jakou se podařilo získat v každém z předchozích kol. Jedna průměrná investice činila kolem 10 000 eur a více než polovinu investorů v současném kole patří ke klientům hotelů Falkensteiner. Velmi pozoruhodný je také podíl žen, které tvořily 31 procent investorů. Průměrně jsou ženy v crowdfundingových kampaních zastoupeny zhruba jen 15 procenty.
Otmar Michaeler, generální ředitel FMTG, je s výsledkem kampaně spokojen: „Významný úspěch tohoto kola financování potvrzuje, že díky atraktivní a obsáhlé nabídce je o nás na trhu zájem. Naši investoři navíc velmi příznivě přivítali možnost vybírání zisků i ve formě poukazů na ubytování, vedle obvykle roční výplaty úroků. Pro poukazy se tentokrát rozhodly téměř dvě třetiny investorů.“
Nejúspěšnější rakouskou značku v cestovním ruchu těší věrnost stávajících zákazníků. Otmar Michaeler k tomu poznamenává: „Za příznivý výsledek mohou především naši věrní a spokojení hosté a zároveň investoři z Německa a Rakouska. Rád bych jim tímto poděkoval za dlouhodobou důvěru v manažerské schopnosti FMTG a v naši růstovou strategii.“
Při současné kampani byla poprvé využitá digitální investiční platforma FMTG Invest, kterou řídí Anne Aubrunner, zkušená bankéřka a specialistka na digitalizaci. Další crowdfundingová kampaň FMTG se chystá na podzim.
34 milionů eur kapitálu za šest let
Rozhodnutím využít crowdfunding jako alternativní metodu financování skupina Falkensteiner v roce 2016 nastoupila na novou úspěšnou cestu. Crowdfunding se nyní považuje za osvědčený postup pro celé odvětví cestovního ruchu. „Díky přesvědčivému konceptu, intezivnímu nasazení našeho týmu a silné důvěře v naši značku se nám v uplynulých šesti letech podařilo pomocí crowdfundingu získat kolem 34 milionů eur,“ říká Otmar Michaeler o úspěchu strategie financování. „Investorům jsme již vyplatili úroky v celkové výši téměř 2,3 milionu eur.“
Úspěšný start FMTG Invest
Součástí stávající kampaně je též využití digitální investiční platformy FMTG Invest, kterou řídí Anne Aubrunner. Do budoucna platforma nabídne investorům jednoduché uživatelské rozhraní. Na nové platformě budou bezprostředně k dispozici všechny důležité informace o kampaních, o skupině Falkensteiner Michaeler Group a o plánech na budoucí vývoj hotelové a turistické nabídky. Tím dále rozšíříme portfolio služeb i kvalitu péče o investory. Falkensteiner patří v tomto ohledu v odvětví mezi průkopníky.
Anne Aubrunner, výkonná ředitelka investiční platformy uvádí: „Budoucnost patří digitálním finančním řešením. A my chceme přesvědčit finanční trh nejen prostřednictvím naší vizionářské strategie, ale také transparentností, důsledností a profesionálním přístupem.“
Spolupráce s CONDA
„Díky naší spolupráci se společností CONDA zavedeme do prostředí crowdfundingu inovativní přístupy a vytvoříme nabídku, která bude zcela srozumitelná a uživatelsky komfortní,“ poznamenává Anne Aubrunner o spolupráci s rakouskou fintech firmou.
„Jsme velmi hrdí, že můžeme FMTG nabídnout nejen technické know-how, ale také komunitu více než 62 000 mezinárodních investorů, která se budovala řadu let. S úspěchem první kampaně jsme nastavili novou laťku a nyní na v rámci dlouhodobé spolupráce na tomto úspěchu stavíme. Společně využíváme potenciál silné značky Falkensteiner,“ uvádí Daniel Horak, spoluzakladatel a výkonný partner společnosti CONDA.
Další kampaň v říjnu
Vzhledem ke značnému zájmu investorů o značku Falkensteiner se další kampaň plánuje už na letošní podzim. Otmar Michaeler uvádí: „Pro všechny, kdo neměli příležitost účastnit se současného kola financování, máme dobrou zprávu: podzimní kampaň zahájíme již na počátku října.“