Marco Bizzarri, CEO značky Gucci, z níž společně s módním návrhářem Alessandrem Michelem vytvořili během několika sezón super trendy značku, následuje Alessandrovy kroky a opouští konglomerát Kering.
Když Alessandro Michele odešel na konci minulého roku z pozice kreativního ředitele značky Gucci, rozhodnutí motivované změnou cesty Keringu všechny minimálně zaskočilo. Byl to totiž právě Alesandro, kdo lehce zaprášené italské značce vrátil lesk a udělal z ní trendy label s rekordními prodeji napříč všemi kategoriemi i obchodními kanály.
Nyní Kering opouští i CEO značky Gucci, Marco Bizzarri, který byl na obdivuhodné cestě spolu s Michelem. Důvodem je údajně opět nová strategie konglomerátu Kering, která se zdá lehce matoucí. Po Alessandrově odchodu se hlásala minimalističtější vize Gucci, která po jedné nepovedené kolekci in-house týmu předvedla spíše špatnou kopii designéra, který se staral o renesanci italské značky od roku 2015. A nebyl v tom sám.
Marco Bizzari vedl společnost Gucci společně s Alessandrem Michelem a společně taky výrazně zvýšili zisky jedné z nejvýznamnějších italských módních značek. Pandemie Covid-19 však měla na značku obrovský dopad a hrála údajně roli v tom, že Michele v minulém listopadu z Gucci odešel. Společnost Kering dnes oznámila, že Bizzariho posledním dnem ve společnosti Gucci bude 23. září 2023. Prozatímním prezidentem a CEO bude do doby, než se najde jeho nástupce, Jean-François Palus, který se přestěhuje do Milána a opustí aktuální pozici v Board of Directors.
Ze strany Keringu se jedná se o další z mnoha kroků, které podle CEO François-Henriho Pinaulta mají pomoct k „…budování silnější organizace, která plně zachytí růst globálního trhu s luxusním zbožím“. Francesca Bellettini, prezidentka a CEO společnosti Yves Saint Laurent, si pak do svého životopisu nově přidá titul Kering Deputy CEO pro Brand Development, povede všechny Group Houses a bude dohlížet na CEO všech značek Keringu. Jean-Marc Duplaix, finanční ředitel společnosti Kering, se zase nově stává Deputy CEO financí a bude zodpovědný za zvýšení efektivity a odpovědnosti celého konglomerátu.
Autor: Lenka Komrsková, Zdroj: Kering