21. července 2003 se v Kaprově ulici č. 13 na pražském Starém Městě otevřely dveře první prodejny Lush v České republice. Jak značka budovala svou identitu dalších dvacet let?
Jasný boom nastal v roce 2007, kdy byla otevřena prodejna Lush v nově vzniklém OC Palladium, jednom z největších obchodních center v ČR. Zatímco první dvě prodejny byly provozovány jako frančíza a v této době již neexistovaly, od založení Lush Palladium je celé podnikání Lush Česká republika součástí skupiny Lush Group a plně pod křídly zakládající společnosti.
Objednávky se zákazníkům e-shopu několik let balily v malém zázemí tehdejšího obchodu Lush Palladium, ale na podzim roku 2013 dostal e-shop samostatné prostory a značka rozjela online business ve velkém. Rok 2017 pak znamenal otevření druhé prodejny Lush ČR v OC Nový Smíchov, zatímco o dva roky později se za velkých ovací otevřel přestěhovaný butik v Palladiu. Lush Westfield Chodov znamenal v roce 2022 premiéru českýé prodejny ve zcela novém konceptu.
Lush provázal celou svou existenci promyšleným spojením s filantropií a nebral svou stále rostoucí popularitu jako samozřejmost. Během olympijských her v Soči oslavily obchody Lush po celém světě Valentýna 2014 protestem proti homofobním zákonům v Rusku.
Beauty charita
Dobročinný krém Charity Pot byl na jaře 2014 poprvé představen v České republice. Od té doby zákazníci jeho prostřednictvím podpořili přes 95 organizací, a to více než 5,5 miliony korun. Prvním podpořeným projektem byla kampaň proti kožešinám s názvem Proti srsti od organizace Svoboda Zvířat.
14. září 2014 se v rámci globální kampaně proti ničení mořského dna vlečnými sítěmi uskutečnil v prodejně Lush Palladium první český kampaňový happening. V červnu 2015 se pak Lush spojil s All Out pro podporu LGBTQ+ lidi po celém světě. Prodejem charitativního mýdla Lush na podporu práv LGBTQ+ se globálně vybralo přes 10,3 miliard korun.
V prodejně Lush Palladium se v roce 2016 navíc konal první Charity Pot Event. Ten proběhl ve prospěch Kočičího domov Sluníčko a prodejem „dobročinného kelímku“ se nasbíralo 20 343 Kč. Ani životní prostředí není pro Lush neznámým tématem. Historicky první Plastic Grab značky proběhl 27. 7. 2019 v Modřanské rokli, kde se nasbíralo 337 kg odpadu.
Nejoblíbenějším produktem zákazníků a zákaznic Lush ČR se za celých 20 let bezkonkurenčně stal mátový zázrak Mask of Magnaminty, jehož se prodalo takřka 88 tisíc kusů. Na druhém místě je koupelová bomba Intergalactic a na třetím krém Charity Pot. Dvacáté narozeníny slaví Lush exkluzivní bombou Koupel nad zlato s bestsellerovou vůní Yog Nog.