Z

Z matky na dceru: Vize rodinné estetické kliniky LaserPlastic

Rodinný business je krásná, avšak složitá disciplína. Předat know-how a zároveň nechat mladou generaci roztáhnout křídla dokáže málokdo. Renomovaná primářka MUDr. Marta Moidlová, průkopnice estetické medicíny v Česku, a její dcera Gabriela Pečenková ovšem dokazují, že to jde i jinak, a jejich rodinná klinika LaserPlastic slavící čtvrtstoletí vstupuje do nové éry.

 

„Když maminka před pětadvaceti lety kliniku založila, bylo jí přes třicet a mně teprve pár let. Dnes, když ji po manažerské a marketingové stránce přebírám, je mi stejně let, jako bylo tehdy mamince, a stejně tak mám doma malou dceru. Je až neuvěřitelné, jak se historie opakuje,“ vypráví s úsměvem Gabriela Pečenková, nynější jednatelka společnosti, když se setkáváme v kanceláři kliniky LaserPlastic, jež je od svého založení až dodnes synonymem pro špičkovou estetickou medicínu – a to nejen v Česku.

 

Zásah shůry

 

„Dlouho jsem si myslela, že budu profesně směřovat mimo tento obor, proto jsem si prodírala svou kariérní cestu na vlastní pěst až v Anglii, ale když jsem si uvědomila, co moje maminka, paní primářka, dokázala vybudovat, přišlo mi škoda jí s tím v době, kdy to klinika potřebovala nejvíce, nepomoci,“ vysvětluje Gabriela. „Jsem nesmírně vděčná osudu, že mi přivedl do firmy moji dceru,“ doplňuje primářka Moidlová. „Když byla Gabriela malá, velice se o všechno zajímala, a dokonce se chodívala dívat na operační sál, jak operuji. Tiše jsem trpěla, když mi v pubertě oznámila, že se jí medicína příčí. Projevily se v ní geny prarodičů právníků a tatínka umělce, jehož vitráže naši kliniku zdobí. Dnes jsem ale ráda, jak se vše vyvinulo, protože v této bláznivé marketingové éře sociálních sítí a vzrůstající konkurence, která s nimi umí, jsem si nemohla vybrat lépe. Zároveň je to osoba, na niž se mohu absolutně spolehnout a mohu jí zcela důvěřovat, že svou práci bere naprosto zodpovědně a vše dělá v tom nejlepším zájmu nejen kliniky, ale i pro maximální spokojenost pacientů. Vidím v ní sebe,“ chválí svou dceru Marta Moidlová a pochvala je to bezesporu velká. Za její profesní kariéru totiž ona sama i její kolegové na klinice ošetřili více než čtyřicet tisíc pacietů a bylo vykonáno zhruba 360 tisíc laserových zákroků, na něž se mimo jiné klinika specializuje.

 

Zpátky na začátek

 

Příběh kliniky začal před pětadvaceti lety, kdy primářka Marta Moidlová v mnohém předběhla dobu. Právě ona patřila k prvním lékařkám v Česku, jež přivedly využití botulotoxinu v estetické medicíně na domácí trh, a její jméno se rychle stalo známým nejen mezi odborníky, ale i mezi širokou veřejností. „Možnost zúčastnit se mezinárodních stáží v zahraničí a získat tam nové znalosti a zkušenosti pro mě byla naprosto jedinečnou příležitostí, kterou jsem využila na maximum,“ vzpomíná primářka, jež svou expertizu dodnes pravidelně prezentuje v televizních pořadech, kde působí jako odborná poradkyně v oblasti dermatologie a estetické medicíny. Její přínos byl nepopiratelný, a to od práce v Nemocnici Na Bulovce přes zakládání poboček estetických klinik až po působení ve slavné dermatologické asociaci. „Přednášela jsem na mezinárodních konferencích, vedla odborné semináře, dodnes se účastním mnoha oborových školení a vystupuji v televizi. Díky tomu i mému skvělému týmu a stálé klientele si během let LaserPlastic vybudovala pevnou pozici,“ popisuje vývoj kliniky její zakladatelka. „Naše klinika vždy byla, je a bude centrem moderního přístupu k estetické medicíně a epicentrem inovací,“ dodává Marta Moidlová. A právě proto do příběhu kliniky vstoupila nová klíčová postava – Gabriela Pečenková.

 

Návrat domů

 

Cesta Gabriely Pečenkové do rodinného podniku však nebyla přímá ani plánovaná. „Maminka vždy chtěla, abych jednou to, co přes polovinu života budovala, převzala stejně zodpovědně jako ona. Já si zase přála vést vlastní podnik. A nakonec se sen splnil nám oběma,“ usmívá se na mě přes stůl Gabriela. Do rodinného businessu se rozhodla vrátit v roce 2022, kdy převzala vedení kliniky LaserPlastic. Nešlo jen o rodinnou záležitost – Gabriela viděla příležitost, jak využít své dovednosti v oblasti marketingu a PR k modernizaci kliniky. Začala s rebrandingem a zavedením nových technologií, které měly kliniku přiblížit moderním trendům v estetické medicíně. LaserPlastic se díky tomu během posledních dvou let pod taktovkou Gabriely změnila v dynamicky se rozvíjející firmu. „Klinika měla vždy silnou pozici, výtečnou reputaci a stálou spokojenou klientelu, ale zaostávala v sebeprezentaci a neuměla využít aktuální moderní kanály tak, aby se marketingově vyrovnala početným nově vzniklým klinikám, a zároveň se tak přiblížila další generaci,“ vysvětluje Gabriela.

 

New you

 

Jedním z jejích hlavních kroků k nápravě výše zmíněného byla vizuální proměna LaserPlastic. „Naše úplně první logo bylo tmavě modré, pak následovalo tmavě vínové v kombinaci s béžovou. Oboje ale bylo špatně čitelné. Barvy se v marketingových materiálech složitě kombinovaly a vše vypadalo, jako bychom se zasekli na přelomu století. Zvolili jsme proto fuchsiovou, která je energická a moderní. Sestřičky i lékaři již měli v této barvě pracovní úbory a jiné doplňky, tak jsme ji vytáhli do popředí,“ popisuje brandový přerod společnosti Gabriela Pečenková, která se spolu s novou korporátní identitou zaměřila i na digitalizaci. „Ve starých barvách a stylu jsme měli i web, který se zasekl v devadesátkách. Vzhledem k tomu, že to je první a nejdůležitější informační platforma, bylo potřeba udělat nový,“ dodává nynější jednatelka společnosti. Vedle lékařských zákroků klinika nabízí i kosmeceutické produkty, jejichž prodeje se za poslední rok díky nové marketingové strategii zvýšily o 50 procent. „Domácí péče je polovinou úspěchu. Pacienti vítají osvědčená doporučení produktů našich lékařů. Klientelu máme ze všech konců republiky i mimo její hranice, proto jsme se rozhodli spustit e-shop,“ říká Gabriela.

 

Geny se nezapřou

 

Vedle marketingu se klinika zaměřila i na nové technologie a procedury patřící k tomu nejaktuálnějšímu, co estetická medicína nabízí. Jedním z klíčových prvků modernizace byla implementace nových přístrojů a technologií. LaserPlastic se již v historii stala vůbec první klinikou v Česku nabízející inovativní laserovou liposukci, kterou před rokem doplnila o nejnovější generaci přístroje. „Je to revoluční metoda umožňující tvarování těla s maximálním efektem, a to i ambulantně. Díky ní lze dosáhnout přirozených a dlouhotrvajících výsledků s minimálním zásahem do organismu,“ vysvětluje primářka Marta Moidlová a dále popisuje technologii využívající laserové vlákno, jež nejenže odstraní tuk, ale zároveň stimuluje tvorbu kolagenních vláken v pokožce, což vede k jejímu vypnutí a zpevnění. Dalším převratným přístrojem, který klinika jako první nabízí, je laser Pixel. Tento přístroj dokáže řešit široké spektrum estetických problémů, od výrůstků a nepravidelností pokožky až po jizvy po akné. „Přístroj funguje na bázi frakční ablace, tedy odpařování vody vázané v buňkách svrchní vrstvy pokožky, čímž dochází k jejímu odstranění a tvorbě nové, zdravé pleti,“ popisuje zákrok Gabriela Pečenková, která se již ve většině nabízených procedur vyzná téměř stejně dobře jako její matka. „Učí se rychle, je to v genech“ usmívá se Marta Moidlová.

 

Propojení krásy se zdravím

 

Portfolio služeb LaserPlastic se pyšní také inovativními metodami zaměřenými na celkové zdraví a pohodu žen i mužů. Jednou z těchto moderních procedur, která je čím dál populárnější, je technologie Emsella zaměřená na posilování pánevního dna. Gabriela Pečenková vysvětluje, že tento zákrok má za cíl nejen zlepšení fyzického zdraví, ale také zvýšení kvality života. „Posílení pánevního dna má mnoho zdravotních benefitů. Nejenže zlepšuje celkovou stabilitu a podporu orgánů, ale také výrazně přispívá ke zkvalitnění sexuálního zdraví a zmírňuje problémy s inkontinencí či hemeroidy,“ říká Gabriela. Tento zákrok je neinvazivní, bezbolestný a může výrazně ovlivnit kvalitu života zejména žen po porodu, v menopauze či mužů řešících potíže s prostatou. „Je to jeden z našich nejrychleji rostoucích segmentů. Jedná o proceduru kombinující zdravotní přínos s estetickým efektem. Ženy, jež podstoupily tuto terapii, hlásí nejen fyzickou, ale i psychickou úlevu, nárůst sebevědomí a zlepšení intimního života,“ popisuje výsledky z praxe primářka Marta Moidlová.

 

Follow and subscribe

 

Kromě nových technologií a procedur si Gabriela Pečenková díky své předchozí kariéře na poli marketingu a PR vzala na starost i facelift komunikace kliniky na sociálních sítích. „Když v dnešní době nejste vidět na sociálních sítích, jako byste neexistovali,“ říká. „Přiznám se, že jeden z faktorů, proč jsem se rozhodla pomoct mamince s vedením firmy, byl fakt, že v posledních letech vzniklo v Česku mnoho estetických klinik, které nemají zdaleka takové zkušenosti a vybavení jako ta naše, ale skvěle zvládají marketing. Přišlo mi líto, že by klienti neměli možnost dozvědět se o naší klinice, kterou maminka poctivě dlouhá léta budovala, a jaké skvělé služby, a hlavně prvotřídní lékaře nabízí,“ vypráví Gabriela a dodává, že zejména Instagram pro kliniku LaserPlastic hraje důležitou roli. Právě díky sdílení rozhovorů s lékaři o jednotlivých zákrocích a záběrů ze zákulisí operačních sálů jej sleduje silná komunita – a noví sledující stále přibývají. „Od implementace naší nové strategie sledujeme organický nárůst sledujících o 4000. Je to ale spousta práce. Co se lidem líbí dnes, je zítra již passé. Je třeba být neustále kreativní a zajímavým až zábavným způsobem sdílet nejen to, co chce veřejnost vidět, ale i to, co jí chceme předat. Sledující či lajky si zásadně nekupujeme. Chceme zůstat profesionální, komunitu odborně edukovat o lékařských zákrocích, ale zároveň ukázat, že máme smysl pro humor, který je dnes důležitý,“ popisuje Gabriela každodenní komplexnost práce na sociálních sítích.

 

Bok po boku

 

Vedení rodinné firmy přináší specifické výzvy. „Je to náročné, ale máme velké štěstí, že si můžeme vzájemně důvěřovat,“ říká Gabriela. Když se rozhodla převzít vedení kliniky, musela si získat zejména zbytek týmu, jehož členové tady pracují v průměru patnáct let. „Ze začátku mě vnímali jako ‚tu malou holku‘, která přece nerozumí interním procesům, takže jim do nich nemá co mluvit. Postupně jsme si ale vybudovali vztah založený na vzájemném respektu. Už jsem jedna z nich,“ vysvětluje. Sama Gabriela v práci mluví o své matce zásadně jako o paní primářce. „Je důležité udržet profesionální vztah, aby v týmu nevznikaly nejasnosti,“ říká. Obě ženy dnes pracují bok po boku, přičemž doplňují jedna druhou a už plánují budoucí kroky. „Chceme rozšířit naše služby a nadále přinášet klientům to nejlepší z estetické medicíny,“ popisuje plány na další vývoj kliniky primářka Marta Moidlová a její dcera dodává, že kromě neustálého vzdělávání týmu a investic do nejmodernějších technologií plánuje klinika i nadále rozšiřovat své působení na sociálních sítích a udržovat blízký vztah s klienty. „Naší prioritou je, aby každý klient odcházel spokojený a vypadal a cítil se přirozeně,“ uzavírá Gabriela Pečenková.

CategoriesNezařazené