N

Naděžda Daduliaková: Královna šperku, která do Česka přivezla Gismondi

Naděžda Daduliaková přivedla do Česka italskou značku Gismondi před sedmi lety. Kolem butiku jedné z nejstarších šperkařských rodin na světě v tuzemsku od té doby vybudovala nejen věrnou klientelu, ale i tým sdílející její vizi. A české ženy učí, jak nosit šperky s italskou elegancí.

 

Tato žena dělá své práci nejlepší reklamu. Naděžda Daduliaková, elegantní dáma, sedí na pohovce svého butiku v Pařížské ulici. Vkusné, jemné, ale výjimečné šperky, jež má na sobě, jsou nepřehlédnutelné, stejně jako dokonale padnoucí oblečení a precizně upravené platinové vlasy. Každý detail ladí s estetikou prostoru, který působí spíše jako luxusní budoár než klasický obchod. Právě zde, v prostorách na nejprestižnější adrese v Praze, se před sedmi lety usídlila italská rodinná značka Gismondi. Její historie sahá až do roku 1754 a jméno je dnes synonymem tradičního šperkařského umění předávaného z generace na generaci v rodině s kořeny v Janově. Mezi klientelu značky patří evropské aristokratky i hvězdy jako Megan Fox nebo Gillian Anderson, ale i tuzemské celebrity či finalistky Miss Czech Republic. A vděčí za to právě Nadě Daduliakové.

 

Ve správný čas na správném místě

 

„Značka Gismondi mě okouzlila nadčasovostí, individuálním přístupem a důrazem na originalitu,“ říká s klidem a jistotou člověka, jenž našel své kariérní poslání. Její butik není místem impulzivních nákupů, ale prostorem, kde se šperky objevují jako osobní kapitoly, vyprávěné tiše, v soukromí a s respektem. Naděždu Daduliakovou přitom ke Gismondi přivedla náhoda. „Šperky jsem milovala odmalička a vždy mě přitahovala Itálie, část mé rodiny tam dokonce žije,“ vypráví. Při dovolené ve švýcarském Sv. Mořici si během procházky se synem všimla výlohy s výjimečnými šperky. Vešla dovnitř, koupila si svůj první kousek od Gismondi – a navázala kontakt s rodinou, která značku vlastní. Z původně klientského vztahu se postupně zrodilo přátelství a nakonec i obchodní partnerství. „Před podpisem smlouvy se Massimo Gismondi, dědic sedmé generace a současný CEO, zastavil a řekl, že pokud by spolupráce měla ohrozit naše přátelství, raději zůstane jen u něj,“ vzpomíná s úsměvem Naděžda Daduliaková. Nezůstalo – Naděžda Daduliaková je dnes jednou z nejvýraznějších ambasadorek značky za hranicemi Itálie.

 

Nebylo to nečekané?

 

Ne, všechno přišlo velmi přirozeně a v pravý čas. Kdyby tato příležitost přišla o pár let dřív, pravděpodobně bych ji odmítla. Tehdy jsem totiž měla ještě malého syna a věnovala jsem se primárně jemu. Ale v době, kdy Massimo přišel s nabídkou otevřít pobočku v Česku, jsem už necítila potřebu vracet se zpět do světa marketingu, kde jsem před narozením syna působila. Gismondi pro mě najednou nebyla jen značka. Byla to příležitost, jež dávala smysl nejen businessově, ale i lidsky. Gismondi pro mě nebyla jen značka. Byla to příležitost, jež dávala smysl nejen businessově, ale i lidsky.

 

Jak dlouho trvala samotná příprava před otevřením butiku?

 

Velmi krátce. Když jsme se rozhodli pro prostor v Pařížské, trvalo jen tři nebo čtyři měsíce, než byl salon zrekonstruovaný a připravený. Všechno do sebe zapadlo.

 

Butik jste otevírala v roce 2019, záhy nato svět paralyzovala pandemie. Jak to ovlivnilo start značky Gismondi na českém trhu?

 

Stejně jako v jiných odvětvích businessu, i já a můj tehdejší tým jsme se musely rychle adaptovat na danou situaci. Rozjely jsme marketing na sociálních sítích, především Instagramu, zasílaly jsme online nabídky ve formě fotografií a videí přímo klientům do chatu, zavedly jsme doručování šperků až domů. Paradoxně na to období nevzpomínám negativně. Neuvěřitelně nás to posunulo a měly jsme i velké tržby. Ať už to bylo výjimečností značky Gismondi, naší tvrdou prací, nebo faktem, že konkurence nestačila zareagovat tak rychle, vše dopadlo dobře.

 

Nyní již žádné restrikce nepanují. Daří se vám udržet nastavené tempo?

 

Samozřejmě – navíc jsme ho ještě zvýšili. Mnoho businessových principů, které jsme aplikovali za covidu, jsme zachovali. Individuální přístup je pro mě naprosto klíčový. Šperky nejsou jen ozdoby, jsou to artefakty s osobním příběhem, ale také investice.

 

Když jsme u individuality, značka Gismondi vytváří také personalizované šperky na míru.

 

Ano, v poměru zhruba padesát na padesát. A není to náhoda. Věřím, že právě v personalizaci je budoucnost. Nabízíme klientům možnost vložit do šperku svůj příběh, například symbolické prvky nebo neobvyklou barevnou kombinaci, což u konkurence není běžné. Stává se nám, že se klientovi líbí kolekce, ale chtěl by mít konkrétní model s jiným kamenem – my mu rádi vyjdeme vstříc. Jindy nám třeba řekne, jakou plánuje do šperku investovat částku, a my ho podle toho následně naceníme. Vždy se ale jedná o design s rukopisem neboli DNA Gismondi. Pro Massima je podstatné, aby na každém šperku byla vidět vysoká kvalita a výjimečnost ruční práce šperkařů z Valenzy, města kterému se přezdívá město zlata a sídlí v něm ty nejlepší šperkařské domy Itálie.

 

Jak takový proces probíhá?

 

Začínáme rozhovorem, během kterého zjišťujeme, co chce klient nebo klientka šperkem vyjádřit. Na základě toho připravíme tři návrhy kresby, z nichž vzejde finální volba a případně doladíme detaily. Až poté následuje výběr zlata, specifikace kamenů a karátů a odsouhlasení ceny. Pokud klient přinese vlastní kámen, vždy ho nejprve prověříme – ne každý je totiž vhodný pro zasazení do našich šperků.

 

Jak dlouho trvá výroba?

 

Celý proces trvá od schválení návrhu a nacenění přes výrobu a dodání šperku asi čtyři až šest týdnů. Složitější prototyp může trvat o něco déle, ale i tak jde o velmi krátkou dobu.

 

Změnily se nějak od otevření butiku preference vašich klientek?

 

Ano, určitě to vnímám. Na začátku klientky vyhledávaly převážně diamanty, tedy klasiku, eleganci, jistotu. Dnes čím dál více žen sahá po barevných kamenech, jako jsou smaragdy, safíry, tanzanity… Vidíme i větší odvahu při kombinování zlata. České ženy již zdaleka nejsou tak konzervativní jako kdysi a já jsem za to ráda.

 

Zmiňovala jste, že s rodinou Gismondi vás pojí přátelství. Jakou pozici má Praha v rámci globální strategie značky?

 

Domnívám se, že Praha je pro rodinu Gismondi důležitý a respektovaný trh. Máme s rodinou zakladatelů velmi přátelský vztah a cítíme jejich podporu. Což potvrzuje i fakt, že nám například jako jednomu z vůbec prvních butiků poslali limitované kolekce Spirals a Snakes, což považujeme za jasný signál důvěry. Značka vnímá český trh jako stabilní a perspektivní a já mám ambici její pozici tady dál posilovat.

 

Vaše šperky nosí světové celebrity, ale objevují se i na českých osobnostech. Jak tyto spolupráce vznikají?

 

Nejsme značka, která by šla cestou jednorázových kolaborací jen kvůli viditelnosti. Naopak, s partnery budujeme dlouhodobé a smysluplné vztahy. Často nás osloví samy celebrity nebo jejich týmy. Naše šperky jsou výrazné a reprezentativní, a když cítíme, že spolupráce má přesah, velmi rádi ji rozvíjíme. Chceme ukázat, že i globální značka může mít pevné místní kořeny. Právě proto jsme si vybrali pro pražský butik místo italského prosecca moravský růžový sekt značky Obelisk nebo čokoládu Steiner & Kovarik, abychom klientům nabídli unikátní spojení světového luxusu a českého řemesla. Domnívám se, že je důležité podporovat kvalitní české výrobce, vzhledem k tomu, že působíme na českém trhu.

 

Chystáte nějaké nové projekty nebo expanzi?

 

Ano. Nedávno jsme rozšířili skupinu o značku Vendorafa a aktuálně hledáme prostor pro nový butik v centru Prahy. Výběr místa je ale náročný, musí odpovídat vysokým nárokům značky a zároveň být schválený rodinou Gismondi. Jakmile ho najdeme, chceme posílit naši fyzickou přítomnost na trhu a být klientům ještě blíž.

 

Zdá se, že do své práce dáváte maximum.

 

Moje práce je náročná, ale zároveň mě naplňuje. Šperky jsou pro mě nicméně víc než jen práce – jsou i mým koníčkem. Na prvním místě je pro mě však rodina. Mám syna, který se brzy chystá na studia do zahraničí, a snažím se s ním trávit co nejvíce času. Podporu od blízkých vnímám jako silný závazek i motivaci pokračovat.

 

Mluvíte o značce jako o rodině. Jak důležitá je pro vás týmová kultura?

 

Velice. Máme silnou vnitřní kulturu postavenou na důvěře, otevřenosti a podpoře. Massimo často říká, že chce v rámci své značky vytvořit rodinu z klientů i zaměstnanců. Stejně to vnímám i já a tuto filozofii aktivně prosazuji. I když jsme součástí prestižní mezinárodní značky, chceme, aby se u nás lidé cítili dobře a mohli pracovat ve zdravém prostředí. Věřím, že právě to dělá rozdíl, a to jak v každodenní práci, tak v dlouhodobém úspěchu.

 

Připravila: Taťána Lysková, Foto: Anna Kovačič

CategoriesNezařazené