Jaké novinky, spolupráce a oslavy v rámci top designových značek se momentálně odehrávají?
The Art of Silk
Iniciativa Keep It Gucci: The Art of Silk oslavuje tradici hedvábných šátků, jejich význam v historii módy a nejikoničtější vzory této značky pracující s motivy flóry, fauny, námořní tematikou, jezdeckými prvky a monogramem GG. Jednou ze součástí iniciativy je projekt 90 x 90, v němž devět mezinárodních umělců – mezi nimi například Robert Barry, Sara Leghissa, Gio Pastori nebo Everett Glenn – reinterpretovalo pět klasických motivů značky Gucci na tradičním hedvábném šátku o rozměru 90 x 90 centimetrů. Vznikla tak limitovaná kolekce, v níž se snoubí prvky pop-artu a konceptuálního a streetového umění s bohatým archivem značky.
Když se sever spojí s jihem
Italský módní dům Zegna přichází s letní kampaní, v níž hlavní roli ztvárnil globální ambasador značky Mads Mikkelsen. Prezentovaná kolekce Oasi Lino spojuje nejen italskou eleganci s moderním životním stylem, ale také závazkem k udržitelnosti. V rámci iniciativy Road to Traceability je celá kolekce vyrobená z certifikovaného lnu z Normandie s vysledovatelným původem. Pánský šatník pak vybaví téměř dokonale – od košil a polo triček přes saka a bombery až po dlouhé i krátké kalhoty. Mads Mikkelsen v kampani vynesl mimo jiné ikonické kousky jako kabát Alba, espadrilky Triple Stitch a sluneční brýle Orizzonte II.
Známá, a přece nová
Italská módní ikona Fendi, která letos slaví sto let od založení, oživila svou kultovní kabelku Mamma Baguette, jež se triumfálně vrací v kolekci pro jaro a léto. Modernější varianta si zachovává některé své charakteristické prvky jako obdélníkový tvar, zapínání na klopu a přezku s logem FF. Naopak novinkou je provedení v hebké kůži nappa nebo na dotek příjemné stahovací zavírání. Kabelka je k dispozici ve třech velikostech a je určena pro nošení v ruce nebo jako crossbody díky nastavitelnému koženému řemínku. Barevná paleta zahrnuje odstíny jako černou, bílou, holubičí, světle růžovou, šalvějově zelenou a zelenou v tónu matcha.