Kampaň s názvem Tvorba je nekonečnou cestou, zahájená v květnu 2025, představuje pro Dom Pérignon novou kapitolu, vyvěrající z neutuchajícího nadšení tvořit a zárověň i z dialogu s ikonickými tvůrci. Dom Pérignon je nejen značka proslulá šampaňským, již dlouho je to také zdroj inspirace pro umělce a vizionáře. Od roku 2005 zde zanechala trvalou stopu spolupráce s Andym Warholem, Jeanem-Michelem Basquiatem, Karlem Lagerfeldem, Jeffem Koonsem, Davidem Lynchem, Lennym Kravitzem a dalšími.
Novou kreativní kapitolu Dom Pérignon dnes otevírá sedm osobností kulturního života: Zoë Kravitz, Clare Smyth, Tilda Swinton, Alexander Ekman, Takaši Murakami, Anderson Paak a Iggy Pop. Takaši Murakami je současný umělec, který navrhl dvě limitované edice: jednu pro Dom Pérignon Vintage 2015 a druhou pro uvedení Dom Pérignon Rosé Vintage 2010.
Na křižovatce tradice a invence
Vincent Chaperon, sklepmistr pro Dom Pérignon, a Takaši Murakami nevnímají tradici jako opakování, ale spíše jako přenos – gesto přenášené napříč časem a prostorem. Murakamiho osobitý styl Superflat přetváří klasická japonská témata prostřednictvím mangy, anime a současné pop kultury. Jeho hravé a zároveň hluboce působivé květiny svědčí o světě, v němž se prolíná povrch s hloubkou. Dom Pérignon volí podobnou cestu: každé ročníkové Champagne je zrozené z hluboce vytříbeného mistrovství, není nikdy pouhou imitací, ale hledáním nové harmonie a napětí. Značka i umělec vybízejí k objevování skrze emoce, přičemž dávají přednost prožitku před zpodobněním.
Za Murakamiho smějícími se květy se skrývá hlubší poetika – úvaha o světě, kde povrch často zastiňuje hloubku. V japonské tradici ukiyo-e nebyla plochost nikdy prázdnotou, nýbrž možností zachytit zážitky s bezprostředností a podnětností. Murakami v tom pokračuje a destiluje emoce do výrazných, přesycených kompozic, které působí hravě a jsou nabity intenzitou.
Tvůrčí proces Dom Pérignon probíhá v podobném rytmu. Každý ročník se rodí ze staletí mistrovské práce, ale nikdy se neopakuje. Vždy jde o hledání nové harmonie a svěžího napětí – snahu vykřesat to nejpodstatnější pro ještě intenzivnější požitek. Výsledkem není minimalismus, nýbrž plnost, kde středem pozornosti jsou emoce, přítomnost a struktura. Murakami a Dom Pérignon společně nevnímají tradici jako pevně danou, ale jako živý jazyk, který se vyvíjí, přenáší a projektuje do budoucnosti. 
Příroda jako životní síla
Pro Dom Pérignon je příroda výchozím bodem: hrozny, terroir, podnebí, lidská preciznost – to vše je zkomponováno do emoce. Pro Murakamiho má příroda fantastickou, hypersyntetickou podobu: usměvavé květiny a snové bytosti, které oslavují proměnu.
Tyto vize jsou spojeny v limitovaných edicích roku 2025. Murakamiho pestré květinové motivy jsou novou interpretací nadčasového štítu vinařství Dom Pérignon a vytvářejí most mezi střídmostí a hojností, mezi nadčasovou elegancí a moderní imaginací.
„Prostřednictvím své spolupráce s Dom Pérignon jsem chtěl vyjádřit určitou formu cestování časem. Mým cílem je být moderní i za 100 nebo 200 let a překonat tak čas. Až značka zestárne a já tu již nebudu a ani mé děti tu nebudou, doufám, že si lidé budoucnosti, když ji uvidí, budou moci ve své mysli představit rok 2025,“ vyjádřil se Murakami.
Toto setkání oslavují dvě limitované edice: Dom Pérignon Vintage 2015 a uvedení Dom Pérignon Rosé Vintage 2010. Dominantou těchto exkluzivních návrhů jsou Murakamiho ikonické usmívající se květiny, které vystihují jeho expresivní vesmír již od jeho raných děl.
Jeho nápadný vizuální jazyk dodává minimalistické estetice Dom Pérignon úchvatné kontrasty a hravou intenzitu. Tmavé, elegantní lahve a dárkové kazety jsou nově ztvárněny s živými kawaii motivy pramenícími z estetiky jeho stylu Superflat. Květiny jsou ztvárněny jako živoucí, snové bytosti – symboly přírody ve věčném rozkvětu. Vytvářejí poetické napětí, v němž se vytříbenost druží s hojností, a vzniká úchvatná harmonie jednoduchosti a zářivosti, sofistikovanosti a rozmarnosti – spojení nadčasové elegance značky Dom Pérignon s Murakamiho oduševnělou představivostí.
Tradiční vyobrazení vinice na štítu Dom Pérignon na lahvích vystřídala fantastická krajina květin, která symbolizuje organické vzkvétání tohoto tvůrčího dialogu. Na kazetách rozkvétají Murakamiho pestré květiny v jásavé hojnosti; umístěné vedle sebe vytvářejí modulární obraz, který vybízí sběratele k sestavení a představuje tak další zážitek nad rámec lahve. 
Raritní umělecké dílo
Jako vrcholné vyjádření spolupráce vytvořil Takaši Murakami také umělecké dílo – skulpturální kouli gravírovanou jeho ikonickými usmívajícími se květy. Její otevření odhaluje tajemnou květinovou zahradu, v níž jsou uloženy vzácné Jeroboamy Dom Pérignon Rosé Vintage 2008. Dílo bylo zhotoveno v mimořádně limitované edici několika kusů pro sběratele po celém světě.
Dom Pérignon Vintage 2015 se zrodil v roce výjimečných kontrastů a představuje nepomíjející přítomnost. Zpočátku tmavé a intenzivní víno prokáže během degustace svou až hmatatelně vnímanou chuť, s hutností, která ukotvuje jeho přirozenou, uznávanou kvalitu. U Champagne můžeme mluvit díky bublinkám i o hmatu. Proto popis chuti a struktury tohoto vyjímečného champagne se může někomu zdát býti složitý… Po chvíli se nám v ústech jeho plnost a chuť a rozvine do široké horizontální struktury, a zárověň zůstává i oslnivě střídmé. Je to hra duality a zároveň i kontrastu – Pinotu Noir a Chandonnay. Přesné a lineární, chuťové tóny se rozplývají spíše v liniích než křivkách a víno tak v ústech vyvolává úžasný pocit. Nádech jemné hořkosti probouzí smysly, ještě než se štědrá bohatost uvnitř promění v trvající vibraci sahající až k horizontu.
Ročník Dom Pérignon Rosé Vintage 2010 předznamenal významný historický okamžik ve snahách značky nalézt radikalitu i harmonii. Představuje deset let tvůrčího hledání, jehož cílem bylo posílit výraz pinot noir. Tento ročník, zrozený z komplikované a náročné sklizně, dokládá odbornost a preciznost značky. Víno se vyznačuje pozoruhodnou vyrovnaností – je silné, a přesto jemné, hutné, a přesto dokonale vyvážené – a vyvolává pocit sebevědomí, vytříbenosti a elegance.
Dom Pérignon Vintage 2015 a Dom Pérignon Rosé Vintage 2010 jsou k dostání ve specializovaných obchodech s vínem a v e-shopech. Doporučená maloobchodní cena Dom Pérignon Vintage 2015 je 5 400 Kč a Dom Pérignon Rosé Vintage 2010 je 9 300 Kč.




