Značka Burberry v loňském roce zničila oděvy a kosmetiku v hodnotě 28,6 milionu liber, aby své produkty ochránila před paděláním.
Luxusní módní domy uvádějí, že přebytečné zboží se spaluje nejen proto, aby výrobci ochránili svou značku, ale i proto, aby se zabránilo padělání zboží. Značka Burberry tak za posledních pět let zničila produkty v hodnotě vyšší než 90 milionů liber a množství zboží, které Burberry spálí, každoročně dramaticky roste. Například v roce 2013 to byly nežádoucí zásoby v hodnotě 5,5 milionu liber, což je méně než pětina toho, kolik produktů se zničilo loni.
„Věci, které Burberry pálí, nejsou zbytečné, ale přebytečné,“ prohálsila Orsola de Castro, spoluzakladatelka neziskové skupiny Fashion Revolution, která bojuje za větší transparentnost v dodavatelském řetězci. „Pro velké značky je nevýhodné prodávat stejný produkt za sníženou cenu,“ pokračuje, „v Burberry musí být svými přebytky obzvláště znepokojeni, protože celý svět ví, že značka prošla obrovskou změnou z takřka ošuntělé až k velmi módní. Pravděpodobně se obávají, že když své věci zlevní, vrátí se Burberry zpět v čase. A tak svou značku chrání a nechtějí, aby se její produkty dostaly ke špatné cílové skupině.“
Burberry své produkty prodává za ceny na úrovni špičkového módního maloobchodu. Pánské polokošile se prodávají za 250 liber a kabáty i za 1 500 liber. Kromě oblečení ale Burberry prodává také parfémy a kosmetiku, tedy produkty představující téměř polovinu těch, které byly v loňském roce v boji za „záchranu“ značky zničeny.