O architektonický návrh ateliéru Ronyho Plesla, který se umístil v soutěži Interiér roku, se postaral Josef Pleskot a jeho AP ATELIER, realizace připadla Jiřímu Jelínkovi ze studia Design Living Concept, se kterým si můžete přečíst následující rozhovor.
Jak probíhá spolupráce výrazné umělecké osobnosti, renomovaného architekta a studia pro realizaci interiéru? A jak střet tolika kreativních osobností dopadá?
I přes netradiční pojetí prostoru a náročný návrh s vnitřní vestavbou dopadla realizace na výbornou a s výsledkem je spokojena nejen porota soutěže Interiér roku, ale především majitel ateliéru. K výsledku jistě přispělo i to, že pro Ronyho Plesla a Jiřího Jelínka se zdaleka nejednalo o první spolupráci – krajani ze severních Čech se znají téměř dvacet let. „Práce s Jirkou mi vždycky vyhovovala, oba jsme lidé, kteří se rychle rozhodují, jsme akční, máme stejné energie. Nic netrvá dlouho, je velmi flexibilní,“ popisuje dlouholetou spolupráci Rony Plesl.
Proměna nového ateliéru byla velmi razantní. Do centra dispozice byla umístěna vestavba, která v sobě ukrývá dutiny, výřezy, otvory a absorbuje i technické funkce. Současně schovává rušivou instalační šachtu a betonové sloupy.
Že se Design Living Concept netradičního návrhu nezalekne a dotáhne ho k preciznímu výsledku, bylo Pleslovi jasné na základě předchozích zkušeností.
„Poprvé jsme spolu dělali můj dům v Horních Počernicích, a to už je víc než patnáct let. Ten dům byl na svou dobu velmi avantgardní, jeden z nejmodernějších v té lokalitě. Jirka Jelínek zde dělal věci v interiéru, hlavně koupelny. Od té doby je to on, komu při zakázkách volám většinou jako prvním,“ vzpomíná na jejich společné pracovní začátky.
„Stavět s Ronym je pro nás radost. Velmi dobře si uvědomuje hodnotu lidské práce, během spolupráce je vstřícný a otevřený hledat řešení a vidí přínos realizátora, se kterým si lidsky rozumí. Výjimečnost celého projektu nového ateliéru byla ve vzácné harmonii architekt, realizátor a Rony a díky tomu vzniklo umělecké dílo, z něhož sálá pozitivní energie, kterou já osobně vnímám při každé návštěvě ateliéru,“ popisuje spolupráci ze svého pohledu také Jiří Jelínek.
Bylo něco, v čem jste se jako zadavatel versus architekt napoprvé neshodli?
O podlaze se dlouho debatovalo. Na stávající betonovou podlahu byla nalita vrstva laciné hodně zředěné barvy se špetkou zelené. Po zaschnutí vznikl efekt mramorového povrchu.
„Mám rád věci hodně precizní, luxusní a tohle mi připadalo jako z italské dílny Alfa Romeo. Josef Pleskot má zase ohromný cit pro přirozenou krásu. On je nesmírně skromný a pokorný člověk a já mu s odstupem času musím dát za pravdu. Ta podlaha je absolutně geniální a podle většiny lidí je nejlepším prvkem toho interiéru. A plyne z toho poučení, že ani jako umělec bych neměl mluvit do práce odborníkům, protože v těch architektonických věcech nejsem zdaleka tak dobrý a já bych taky nechtěl, aby mi někdo mluvil do mého skla,“ odhaluje Rony Plesl pozadí spolupráce, která ho podle jeho vlastních slov nesmírně posunula.