Tradiční britský módní dům Burberry mění po pouhých pár letech hlavního designéra. Co se očekává od nového kreativního vedení?
Christopher Bailey opustil v roce 2018 svou roli kreativního ředitele Burberry po celých sedmnácti letech u klasické britské značky. Nahradil ho tehdy Riccardo Tisci, návrhář, který se dvanáct let staral o image francouzského labelu Givenchy a vytvořil z něj trendy značku spojenou s populárními celebritami, kterými se zpravidla obklopoval.
Stejnou úlohu však Tisci u módního domu Burberry moc úspěšně nesplnil a zůstávalo jen otázkou, jestli bylo nové logo či transformace klasické kostky na pruhy žádoucí. Po pěti letech tak nastala další změna. Tisciho začátkem letošního října oficiálně vystřídá Daniel Lee, mladý britský návrhář a absolvent prestižní londýnské univerzity Central Saint Martins, z níž vzešel nejeden vrcholný módní designér.
Daniel Lee přechází do Burberry z totožné pozice u labelu Bottega Veneta, do níž nastoupil v roce 2018, tedy ve stejný rok, kdy Tisci započal svou vládu u Burberry. Leemu se podařilo udělat ze značky Bottega Veneta hit – z mini bagu Jodie se stal bestseller a nárůst prodeje sahal daleko za kategorii doplňků, zejména díky super populárnímu odstínu zelené, jíž se přezdívá Bottega Green. Mezi úspěšné riskantní kroky, které Lee u Bottegy zavedl, bylo i smazání Instagramu značky, jež způsobilo poprask a brand se opět stal hlavním tématem hovorů v módním průmyslu.