Jaguar I-PACE se zapisuje zlatým písmem do historie tradiční britské značky již od svého představení veřejnosti a následného uvedení na trh. První sériově vyráběný elektromobil se jménem největší kočkovité šelmy Střední a Jižní Ameriky získal pro svou automobilku řadu prestižních titulů a slaví úspěchy i u zákazníků.
Světovou výstavní premiéru ve finální podobě pro sériovou produkci si Jaguar I-PACE odbyl během tradičního autosalonu v Ženevě v březnu roku 2018. Prodej na evropském a dalších trzích odstartoval jen s lehkým odstupem. První čistě elektřinou poháněný zástupce automobilky Jaguar kombinuje prémiovou eleganci, sportovní styl a výbavu nejmodernějšími technologiemi. Kvality modelu I-PACE ostatně podtrhuje řada národních i mezinárodních ocenění, z nichž k nejprestižnějším patří první místo v anketě World Car of the Year 2019, které doplňují tituly World Car Design of the Year a World Green Car ze stejného roku a také ocenění European Car of the Year 2019. Samotná automobilka přitom neusíná na vavřínech a prakticky neustále své elektrické SUV zdokonaluje, což se projevuje na jeho výkonech a komfortu na palubě.
Aerodynamická elegance
Svými ladnými liniemi spolu s řadou stylových detailů se model I-PACE naprosto jasně hlásí k identitě značky Jaguar, kterou definuje dlouhá řada jejích tradičních sedanů, kupé i roadsterů, jejichž historie sahá hluboko do první poloviny dvacátého století. Zároveň však celkovým řešením své karoserie s výklopnou zadní stěnou rozvíjí novou generaci vozů kategorie SUV, jíž reprezentují i modely E-PACE a F-PACE. Vedení Jaguaru uvádí, že design exteriéru modelu I-PACE s celkovou délkou 4682 mm, šířkou 2011 mm a výškou 1566 mm byl inspirován supersportovními vozy. Důležité jsou samozřejmě aerodynamické vlastnosti, které se velmi pozitivně projevují i na dynamických schopnostech elektřinou poháněného vozu. Z pečlivě propracovaných detailů lze vyzdvihnout například provedení předních partií, zapuštěných klik dveří či difuzoru pod zádí. Všechny tyto prvky umožňují vozu snadno protínat vzduch a zajišťují mu tak optimální dojezd i stabilitu.
Vlastní vesmír
Vnější rozměry sice řadí I-PACE mezi SUV střední třídy, ale koncepce pohonného systému spolu s usazením kabiny do téměř ideální pozice mezi nápravami stojí za skutečně velkorysými vnitřními prostorovými poměry, jimiž se tento zástupce značky Jaguar dostává na úroveň výrazně větších vozů. Pro interiér je naprostou samozřejmostí atmosféra v tradičním britském stylu. Posádku usazenou do pohodlných a zároveň ergonomicky propracovaných sedadel obklopují exkluzivní materiály s prvotřídním zpracováním. Z čistě řemeslného pohledu si zvýšenou pozornost bezpochyby zaslouží jemné dvojité kontrastní prošívání čalounění, které umocňuje vytříbený vzhled vnitřního prostoru, v němž nechybí ani řada praktických detailů. Z nich lze zmínit například úložný prostor o objemu 10,5 litru, který se ukrývá mezi předními sedadly nebo pod zadními sedadly umístěný odkládací prostor vhodný pro notebook. Zavazadlový prostor v základním uspořádání poskytuje více než dostatečný objem 656 litrů, který lze sklopením druhé řady sedadel zvětšit na 1453 litrů.
Maximální propojení
Neskutečně pestrá je na palubě nového I-PACE paleta technologií usnadňujících každodenní cesty. Veškeré smart asistenční prvky jsou umístěny doslova na dosah ruky na dvou dotykových obrazovkách, interaktivním displeji řidiče, průhledovém displeji nebo na chytrém telefonu. Informační a zábavní systém Pivi Pro je připraven k použití dříve, než se usadíte za volant, a jeho ovládání je maximálně intuitivní. Infotainment kombinuje 12,3″ digitální přístrojový štít s 10″ dotykovou obrazovkou integrovanou do přístrojové desky a dolní 5″ dotykovou obrazovkou s multifunkčními dynamickými ovladači. Systém plně podporuje bezdrátové aktualizace a zdokonalování svých funkcí. Mezi ty patří i navigace, která mimo jiné umí najít dostupné i obsazené nabíjecí stanice v dojezdové vzdálenosti, a to včetně informací o typu konektoru, ceně a délce nabíjení.
Tichá síla
Jaguar I-PACE využívá ke svému pohonu dva elektromotory, které jsou umístěny po jednom u přední a zadní nápravy. Toto řešení zajišťuje pohon všech kol bez mechanické vazby mezi nápravami. Nejvyšší výkon tohoto pohonného systému je 294 kW, tedy 400 koňských sil a točivý moment vrcholí na 696 N.m. Tyto hodnoty umožňují elektrickému SUV akcelerovat z 0 na 100 kilometrů za hodinu za 4,8 sekundy a pohodlně dosahovat elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 200 kilometrů v hodině. Potřebnou energii elektromotorům poskytují kapalinou chlazené lithium-iontové baterie s kapacitou 90 kWh. Měření cyklem WLTP uvádí dojezd až kolem 470 kilometrů na jedno nabití. Akumulátory umístěné v podlaze vozu mezi nápravami lze za pomoci rychlonabíječky dobít na 80 % za 45 minut, čtvrt hodiny vystačí na dojezd až kolem 127 km.
Při využití wallboxu o výkonu 11 kW lze plného nabití dosáhnout za pouhých 8,5 hodiny, což je ideální pro domácí nabíjení přes noc. Vedle samotného pohonného systému se Jaguar I-PACE může pochlubit i řešením svého podvozku s aktivním vzduchovým odpružením, umožňujícím dynamickou jízdu na hladkém asfaltu i výlety mimo zpevněné vozovky.