Puffification zažívá v módním světě doslova boom. Tomuto trendu, který poprvé pojmenovala šestadvacetiletá influencerka Tariro Makoni, podléhají postupně nejen celebrity, ale i módní značky v čele s Pradou či Miu Miu. Zkusíte ho i vy?
Módní kritici trend „nafouknutého“ oblečení přisuzují inflaci, která dosahuje rekordních čísel. Puffy kousky jsou tak jakousi karikaturou toho, co se děje v současné ekonomice. Influenceři i módní nadšenci jsou z tohoto trendu doslova v sedmém nebi. Vypolstrované a objemné oblečení nebo doplňky, které předvedly módní návrháři v rámci světových týdnů módy, totiž připomínají odlehčená oblaka.
Značka Miu Miu vytvořila vycpané sandálky nebo kapsy u sukní, zatímco Maison Margela vsadil na nafouklé kabelky Glam Slam, které byly poprvé představeny v roce 2018. Na přehlídce jarní a letní kolekce se však dočkaly vítaého upgradu. Značka Prada zase předělala své ikonické mokasíny na více hybridní verzi a taktéž jim dodala současný „It“ objem.
Label Loewe tento trend posunul na nový level a nafoukl rovnou celou kolekci. Vypadá to, že se rozhodl následovat úspěch, který přinesla modelka Kendall Jenner, když si minulý rok v prosinci oblékla tmavě zelený puffer bomber právě od Loewe. Následovala ji i Hailey Bieber, která zvolila černý model stejné značky. Největšího levelu však dosáhla Rihanna, která na Super Bowlu oblékla dlouhý puffy červený kabát – znovu od Loewe.
Maximalistický trend se snažil dostat na výsluní už nějakou dobu. V květnu 2022 vynesla modelka Gigi Hadid na Met Gala extravagantní vínový outfit sestávající z latexového upnutého overalu, korzetu a maxi vypolstrované bundy od značky Versace. A jak tento trend nosit? Je to jednoduché – k nafouknuté bundě můžete zvolit upnuté i volné kalhoty, které přinesou více nenucený street style nádech.