T

Trendy módní značky, jež se dostaly zpátky na vrchol

Existují značky i návrháři, jejichž vize zkrátka přestanou být trendy a časem v podstatě upadnou v zapomnění. Fashion cyklus je ale zcela nepředvídatelný a občas přinese zpět na výsluní brandy i trendy, o nichž jsme nějakou chvíli neslyšeli – a ani jsme to nepředpokládali. Jaké značky slaví neuvěřitelný comeback právě teď?

Návrhář: Marc Jacobs

Marc Jacobs, bývalý kreativní ředitel Louis Vuitton, byl na přelomu milénia jednou z nejdůležitějších postav v módním světě a podmanil si i celý New York, kde měl hned několik prodejen, jejichž záběr přecházel až do make-upu nebo knih. Významnou část jeho úspěchu tvořila dostupnější řada doplňků nazvaná Marc by Marc Jacobs, kterou se však po čase rozhodl ukončit – a právě s tímto krokem se značka začala dostávat do ústraní. S návratem devadesátkových trendů se však návrhář znovu našel v komplexních kolekcích oblečení, stejně jako v oblasti doplňků. Cenově přívětivé kabelky s nápisem The Tote Bag se staly obrovským hitem mezi influencery i celebritami a myšlenka dostupného luxusu, v níž exceloval už před lety, pomohla Jacobsovi vrátit se zpátky na výsluní. Návrhář se zároveň stal i významným influencerem na svém osobním Instagramu, kde často obléká a podporuje značky svých módních kolegů.

Značka: Diesel

Denimový gigant Diesel byl v devadesátých letech a na počátku nového tisíciletí považován za must-wear značku. V průběhu dalších let však upadla do zapomění – tedy až do momentu, než se generace Z rozhodla, že džíny s nízkým pasem a logem poseté kousky jsou zpátky. Spolu s kompletním přepracováním estetiky brandu kreativním ředitelem Glennem Martensem se z Dieselu opět stala značka, kterou chce jednoduše každý nosit. Dieselu navíc dodala popularitu i skutečnost, že si několik kousků oblékla i Kylie Jenner. Mezi bestsellery patří kabelky a pásky s logem s dominantní podobou písmene D.

Návrhářka: Tory Burch 

Americká návrhářka Tory Burch zažívá v posledních sezónách obrovský comeback. A to hlavně kvůli trendy estetice, do níž její designy skvěle zapadají. TikTok i Instagram si zamiloval její sofistikovaný preppy styl. Návrhářce se zároveň daří vytvářet jasné bestsellery – ať už je to velmi současná podoba streetwearových pastelových kabelek, nostalgických doplňků nebo tenisek v „daddy“ stylu. Největší návrat však beze sporu slaví její ikonické balerínky se dvěma metalickými písmeny T, které ještě před deseti lety nosil celý New York. S flashbackem v podobě mileniálských trendů se totiž ve velkém nosí právě balerínky, jejichž designu newyorská designérka skutečně kraluje.

Značka: Burberry

Loni v listopadu se stal designér Daniel Lee kreativním ředitelem britského módního domu Burberry. Do tradiční britské značky přešel z brandu Bottega Veneta, z nějž se mu podařilo během pár sezón udělat naprostý hit. V Burberry navíc přebíral otěže po Riccardovi Tiscim, který předtím zvládl stejný úspěch jako Lee, akorát u francouzské značky Givenchy. V londýnském labelu Burberry, který staví svou sílu na klasických trenčkotech, však Tisciho moderní vlna zkrátka nefungovala. Změny, které Tisci zavedl po svém předchůdci Christopherovi Baileymu, jenž úspěšně vedl Burberry celých 17 let, tradiční vizi brandu nesedly – a nejnovější posila v podobě Daniela Leea to rychle pochopila. Nový designér se opět obrátil k tradičním detailům a vrátil značce i původní logo s rytířem na koni, které Tisci odstranil. Respekt k historii brandu spolu s vlastním současným twistem dělá díky Danielovi z Burberry opět žádanou módní značku.
Autor: Anna Čmuchálková, Zdroj: Fashionista.com, archiv
CategoriesNezařazené