P

Představuje Tapestry hrozbu pro LVMH a Kering?

Trh s luxusními značkami v podstatě ovládají dva francouzské konglomeráty, LVMH a Kering. Americká obdoba s názvem Tapestry se však rozhodla vytvořit jim aktivní konkurenci. Jaké kroky následují?

 

Pod Kering a LVMH patří významné množství módních brandů. Kering má ve svém portfoliu značky Gucci, Balenciaga, Saint Laurent, Bottega Veneta nebo Alexander McQueen. Moët Hennessy Louis Vuitton neboli LVMH se pak pyšní labely Dior, Louis Vuitton, Marc Jacobs nebo Givenchy. Skupina vlastnící Moët & Chandon se navíc stala sponzorem olympijských her, které se odehrají v roce 2024 v Paříži. Rivalita tak díky oslnivému high-endovému portfoliu probíhala zpravidla mezi těmito dvěma konglomeráty. Nyní se další gigant rozhodl vstoupit do hry.

 

Společnost Tapestry není v módním byznysu žádným nováčkem. Vznikla už v roce 1941 pod původním jménam Coach, Inc., což také napovídá jejímu původnímu záběru. Donedávna neměly firmy Kering a LVMH větší konkurenci, nyní Tapestry obrací karty. Její portfolio, které má aktuálně značky Coach, Kate Spade New York a Stuart Weitzman, obohatí luxusní značky Versace, Jimmy Choo a Michael Kors díky odkoupení společnosti Capri Holding za osm a půl miliardy amerických dolarů.

 

Posílení amerického trhu s luxusním zbožím

 

Díky novému dealu, který by měl být realizovaný v roce 2024, bude mít Tapestry brandy, jež se prodávají v celkem 75 zemích po celém světě. Firmy Tapestry a Capri Holdings loni vygenerovaly celkem 12 miliard dolarů, na což se nahlíží jako na potenciální hodnotu „nové“ společnosti, která má přirozeně za cíl nejen růst, ale i vytvořit první reálně konkurenční konglomerát velikánům Keringu a LVMH na území mimo Evropu.

 

Společnost Tapestry se základnou v New Yorku vznikla s novou vizí v roce 2017, kdy zároveň odkoupila populární americkou značku Kate Spade New York za 2, 4 miliardy dolarů. Stejný rok koupila Capri (původně Michael Kors) populární značku bot a doplňků Jimmy Choo za 1, 2 miliardy dolarů. Odkoupení italské značky Versace pak stálo Capri 2, 2 miliard amerických dolarů.

 

Autor: Lenka Komrsková, Zdroj: Archiv

CategoriesNezařazené