S

Sky Is Not The Limit: Nekonečné možnosti Exclusive Tours podle Petry Foktové

Nic není nemožné. Věta, která asi nejlépe vystihuje služby privátní cestovní kanceláře Exclusive Tours, je také životním krédem její marketingové ředitelky Petry Foktové. Její elán, empatie a energie jsou vysoce nakažlivou záležitostí a tyto své vlastnosti propisuje i do vedoucí pozice v Exclusive Tours.

 

V Exclusive Tours jste prvním rokem, ale už jste zvládla mít zásadní impakt na marketingovou strategii. Jaká je vaše vize?

 

Jednoduchá – chci, abychom se více přiblížili klientům, a to nejen v rámci služeb, ale také doslova. Pro naše správné fungování je zásadní vídat se s lidmi osobně na eventech. Právě tak jim nejlépe ukážeme, co všechno umíme a že v nás mohou mít oporu. Soustředíme se na vývoj loyalty programu, uspořádali jsme vlastní golfovou túru Exclusive Tours‘ GPA a denně pracujeme na nových itinerářích. Na našich webových stránkách je také nově k vidění kalendář událostí ve světě. Chceme, aby klienty cestování s námi bavilo. Přišla jsem do Exclusive Tours – co se týče marketingu – s hlavou plnou nápadů a denně pracuji na tom, abych je realizovala a abychom se posouvali. Mám navíc štěstí na nadřízeného, který je velkou oporou nejen mně, ale i celému týmu.

 

Je naopak něco, s čím jste v rámci předchozí strategie byla spokojená?

 

Při nástupu do Exclusive Tours jsem neměla tak úplně představu, co všechno vlastně umíme. Když jsem to pochopila, byla jsem nadšena. Zamilovala jsem si i náš Exclusive Tours magazín a chtěli bychom nejen ten stále posouvat – mám v tomto ohledu nějaké nápady, tak se těším, až je zrealizujeme.

 

S tímhle přístupem máte asi skvělá hodnocení od vašich klientů.

 

Víte, hodně důležitá je pro nás diskrétnost, takže nemůžeme nikomu říct, kdo s námi cestuje, a sdílet ty nádherné feedbacky, které dostáváme, pokud je nezveřejní sám klient. Kdybyste ale viděli ty krásné zprávy, které naši klienti svým osobním travel designérům posílají…

 

Kde a jak nejraději trávíte dovolenou vy osobně?

 

Nejraději jsem na cestách mezi lidmi. Když přijedu do nějaké země, potřebuji vidět, jak tam lidé žijí, čím se baví, co jedí, popovídat si, někdy tedy nohama rukama, jako třeba v Číně, kde jsem strávila měsíc.

 

To muselo být zajímavé.

 

Ano, měla jsem možnost vidět nejen důležitá velká města jako Peking nebo Šanghaj, ale i rezervaci pand v Čcheng-tu, E-mej-šan (hora v provincii Sečuán, jedna ze čtyř posvátných buddhistických hor, poz. red.), část Sečuánu, Hongkong, Macao a tak dále. Třeba v Sečuánu mi z tamního jídla málem uhořela pusa, tak jsem jednou v restauraci požádala, aby mi kuchař udělal jídlo v nepálivé verzi, a dostala jsem díky tomu speciální pepř, po němž místo pálení jazyk brní. Měla jste vidět moji reakci (smích).

 

Strávila jste ještě někde takhle dlouhou dobu?

 

Na celý měsíc jsem vyrazila také do Kanady, ale obecně jsem absolvovala spoustu dalších cest. Naposledy jsem byla v Ománu.

 

Jak jste se k práci v cestovním ruchu dostala?

 

Moje maminka by vám řekla, že jsem chtěla být cestovatelkou už od dětství. Prý jsem to říkala, když se mě lidé klasicky ptali, čím budu, až vyrostu. Já chtěla v životě zkusit všechno, proto jsem chodila na velké množství různorodých brigád, a nakonec jsem se usadila v marketingu. Měla jsem několik perfektních nadřízených, hlavně žen, které mě toho hodně naučily. Stále mám kromě práce pro Exclusive Tours také svou vlastní eventovou agenturu. Právě díky ní jsem dostala nabídku řídit marketing v Exclusive Tours a toho si budu navždy vážit. Nebylo nad čím dlouze přemýšlet. Marketing mě naplňuje a role, již zastávám, je úžasná v tom, že se neustále učím – a to mám ráda.

 

Zájezdy, které klientům nabízíte, nenajdou v žádném katalogu. Vymyslet si mohou cokoliv. Jak vypadá úvodní setkání s klientem?

 

S klientem si na začátku nejčastěji voláme nebo se osobně setkáme, abychom zjistili všechny potřebné informace o něm a o tom, co si přeje a co od dovolené očekává. Protože děláme vše na míru a chceme myslet na každý detail, potřebujeme informací hodně – ale výhoda je, že jen poprvé. Na další cesty již víme, jaké mají konkrétní klienti preference a na co dát pozor, aby si během své cesty připadali skvěle a nemuseli na nic myslet.

 

Jaký je typický profil vašeho klienta?

 

Jsou to většinou zaneprázdnění lidé a často i zcestovalí, kteří chtějí mít vše do detailu připravené.

 

Zařizovali jste už potápění s bílými žraloky, cestování vyprahlými pouštěmi či expedice na Antarktidu. Je něco, co v Exclusive Tours nedokážete zorganizovat?

 

Pokud daný zážitek existuje a je etický, umíme zajistit cokoliv nebo pro to alespoň uděláme maximum. Pro inspiraci doporučujeme sledovat naše sociální sítě, magazín, newslettery nebo nově i blog na našich webových stránkách. Nezařizujeme ale jen klasickou dovolenou. Pomůžeme i s životními událostmi, jako jsou svatby nebo prostě jen zorganizujeme aktivity, které klienty baví, jako je golf na nádherných či neobvyklých místech, projížďky luxusními auty a spoustu dalšího. Třeba i cestu na orbit. V našem portfoliu nově najdete expedici za gorilami do Rwandy nebo cesty do Peru, kde mimo obecně známá místa, jako je Machu Picchu, stojí za to objevit třeba divoký amazonský prales.

 

Co když po vás chce klient něco, co vaši private travel designéři nemají vyzkoušené a nejsou si jisti výsledkem?

 

Pro takové případy máme navázanou spolupráci s prověřenými zahraničními partnery, kteří jsou schopni nám poskytnout aktuální zpětnou vazbu na danou poptávku. Díky nim víme, co klientům nabízíme, a také jsme si jisti výsledkem.

 

Jaké dovolené vaši klienti vyhledávají častěji – ty dobrodružné, nebo spíše odpočinkové?

 

Dříve to byly ve většině případů ty odpočinkové, ty děláme často a měli byste vidět tu spokojenost, když si někdo vybere místo tradičních destinací například Francouzskou Polynésii. Ale čím dál častěji klienti poptávají i naše promyšlené akční a dobrodružné itineráře. Aktuálním hitem je Botswana, JAR, Peru a Japonsko. Velký zájem je i o wellbeing cestování, takže o resorty, jež se zaměřují tímto směrem, a to například v Mexiku.

 

Díky vašim konexím člověk může stanout zcela sám před Monou Lisou. Jak rychle dokážete zařídit zavření Louvru, aby si obraz klient mohl prohlédnout v soukromí?

 

V tomto případě hodně záleží na termínu a na tom, zda už v něm není na místě jiná akce.

 

Poměrně rozšířenou službou, již vaši klienti využívají, je cestování private jety. Létají tak pouze na dovolené, nebo i na služební cesty či jednodenní výlety?

 

Private jety naši klienti využívají na delší i kratší cesty a bookují si je obvykle lidé, kteří vyžadují absolutní diskrétnost a časovou flexibilitu, nebo ti, kteří často cestují za prací. Soukromá letadla představují v tomto plánování volnost, jelikož si můžete – samozřejmě s ohledem na počasí a letecký prostor – zvolit termín cesty sami. Naší výhodou je, že víme, jaký doporučit typ letadla podle účelu cesty. Například když letíte lyžovat, je důležité hlídat si velikost zavazadlového prostoru. Pokud s vámi cestují zvířata, je zase zapotřebí vyřídit speciální dokumenty.

 

Jde ale o poměrně nákladnou záležitost.

 

To je relativní. Pro představu, cena zpátečního letu pro čtyři osoby na nadcházející olympijské hry v Paříži se při objednání v březnu pohybovala kolem 14 000 eur. Do Nice stojí zpáteční let pro osm lidí přibližně 18 000 eur. Ceny se ale často mění a záleží na více faktorech, které s klienty samozřejmě probíráme předtím, než si private jet objednají.

 

Když klient odletí na dovolenou, stále má spojení s cestovkou, respektive se svým osobním travel designérem, a kdykoli se na vás může obrátit. Co nejkurióznějšího jste na cestách řešili?

 

Umíme si poradit se vším, co přijde. Naštěstí ale nejčastěji řešíme vlastně hezké věci. Například – protože máme s dlouholetými klienty vztah – jim třeba pomáháme vybrat nádherný zážitek k narozeninám. Naposledy jsme organizovali čtyřdenní dovolenou v srdci módní metropole Milánu. První den byl zasvěcen módě – klienti navštívili ateliér Giorgia Armaniho, kde si objednali šaty na míru, večer pak relaxovali v hotelovém SPA. Následující dny byly plné kultury a gastronomie, od návštěvy opery W. A. Mozarta přes konzultaci s osobním stylistou a nákupy až po večeře v prestižních michelinských restauracích jako Il Luogo di Aimo e Nadia a Ristorante Cracco. Vědomí, že podáváme lidem pomocnou ruku při plánování jejich životních zážitků, je pro mě velice naplňující.

 

Ne vždy jde ale o elegantní městské zážitky. Slyšela jsem, že dokážete na Islandu zprostředkovat přelet vrtulníkem nad tekoucí žhavou lávou. Je to nebezpečná mise?

Přiznám se, že když u Grindavíku vybuchla sopka, dávala jsem nejdřív týmu vědět, že pozastavujeme promo Islandu, ale Adam Chylík, šéf našich private travel designérů, mi hned volal, že to je jeden z nejhezčích zážitků a že naopak teď je ten pravý čas, kdy tam letět. On sám to zažil, takže mluvil ze zkušenosti. Představte si, že letíte nad tekoucí lávou a vidíte sílu a krásu přírody v její nejdivočejší formě. Otázka bezpečnosti je také vyřešená – na Islandu jsou všichni na vulkány zvyklí a jsou na podobné situace připraveni, takže jste tam v dobrých rukou a v bezpečí. Piloti, kteří tyto lety provádějí, jsou vysoce kvalifikovaní a mají speciální výcvik pro pohyb v náročných podmínkách. Navíc si můžete cestu spojit s návštěvou geotermálního SPA Sky Lagoon, potápěním mezi litosférickými deskami v úžině Silfra a ubytovat se třeba v pětihvězdičkovém hotelu ze sítě Edition v Reykjavíku.

 

Island je poměrně snadno dosažitelný, ale klienty vypravujete i na Antarktidu. Jak složitá je taková expedice?

 

Dnešní cestovatelé už nemusí podstupovat tak drsné podmínky jako Roald Amundsen, který z Norska na Antarktidu putoval šest měsíců. Některé klienty vypravujeme do těchto končin soukromým letadlem, nejčastěji sem ale stále míří na palubě lodí, jež navzdory přísným hygienickým a bezpečnostním pravidlům umějí hostům nabídnout opravdu komfortní zázemí, a to i v případě nepřízně počasí.

 

Jak taková cesta probíhá?

 

Na Antarktidě platí přísné regulace ohledně životního prostředí. Ošetřují i to, kolik maximálně lodí zde může být – například v kterékoliv malé oblasti na Antarktidě se nesmí vystřídat více než dvě lodě denně. Z toho jedna tam může zastavit a vylodit se dopoledne a druhá odpoledne. Na Jižní Georgii jsou pravidla ještě striktnější. Klient by měl být fit – na lodi je nicméně vždy lékař, který je na urgentní situace připravený. Vždy zasíláme klientům předem seznam toho, co by měli mít s sebou, a na cestu je dobře připravíme, také zajistíme letenky, ubytování před a případně po plavbě a samozřejmě umíme prodloužit itinerář, pomůžeme zařídit víza, zajistíme speciální cestovní pojištění, transfery… Jednoduše se postaráme o vše, co je pro takovou cestu potřeba.

 

Připravila: Helena Sonntagová, Foto: Mia Mirrelli

CategoriesNezařazené