Sklářský designér, výtvarník a malíř skla František Jungvirt vydává katalog JUNGVIRT, v němž shrnuje svou dosavadní tvorbu. Designová kniha vychází přesně rok od otevření showroomu v pražských Košířích a představuje další významný milník v rozvoji vlastní autorské značky františek jungvirt., jíž se chce do budoucna výhradně věnovat.
Přestože je Františkovi Jungvirtovi teprve 28 let, má za sebou řadu úspěchů. Absolvent oboru sklomalba při SOŠ v Třeboni a ateliéru skla na pražské UMPRUM, kde studoval pod vedením Ronyho Plesla, se již během studií stal kreativním ředitelem Klimchi. Souběžně budoval i vlastní eponymní značku, skrze niž realizoval řadu spoluprací se společnostmi jako J&T Banka, Xiaomi, Google, Prim Manufacture, DS Automobiles, Lexxus Norton, Maison Sisley, House of Lobkowicz, Nadace Václava a Dagmar Havlových VIZE 97 a řadou dalších.
Mladý designér má na svém kontě taktéž několik ocenění; tím nejnovějším je BIG SEE, jež letos získal za vázy Garden Roots v kategorii Produktový design. Dále je držitelem Ceny Josefa Hlávky pro talenty do 33 let. Jméno českého skláře rezonuje též v zahraničí. Jen za posledních pět let vystavoval své dílo v Americe, Francii, Velké Británii, Švýcarsku či Izraeli. Jeho tvorba byla loni součástí Milan Design Week, v letošním roce pak zamířila na Dutch Design Week a Dubai Design Week.
„Mé vnitřní umělecké já mě táhne ke stále složitějším projektům a spolupracím s těmi nejnáročnějšími klienty a zadavateli. Těší mě zvyšující se poptávka po mých uměleckých dílech a návrzích v Česku i zahraničí. Rád bych se proto do budoucna věnoval ještě více rozvoji sebe sama a své vlastní značky františek jungvirt. Rád bych navrhoval pro zadavatele a značky, které dbají na tu nejvyšší uměleckou a řemeslnou kvalitu a které mi přináší nové výzvy do života i mé tvorby,“ nastiňuje svou budoucí cestu František Jungvirt.
Design–Craft–Art
Zatím nejvýznamnějším krokem v Jungvirtově kariéře bylo otevření vlastního showroomu, Butiku František Jungvirt v pražských Košířích. Ten slouží nejen k setkání s klienty a partnery, ale také k představení novinek, jakou je například čerstvě vydaný katalog JUNGVIRT. V showroomu proběhl i jeho křest, kmotrou se stala Dagmar Havlová.
Katalog, který připravilo grafické duo Matej Vojtuš a Josefína Karlíková, je v podstatě designovou knihou s téměř 300 stranami. V úvodu čtenář najde kurátorské texty a rozhovor s Františkem Jugvirtem, vše v anglickém jazyce. Ústřední část představuje prostřednictví fotografií jednotlivé roviny Jugvirtovy tvorby, tedy díla z oblasti designu, umělecká díla i objekty na pomezí mezi designem a výtvarnem. Katalog tedy shrnuje autorovu dosavadní práci a seznamuje čtenáře s jednotlivými kolekcemi včetně jejich tvarosloví, a to od raných děl po letošní novinky. Závěr je věnovaný projektům, jež vznikly ve spolupráci se značkami, architekty či interiérovými designéry, a osobnostem spojeným se značkou františek jungvirt.
Katalog v papírové, knižní podobě vznikl v nákladu 350 kusů. Zájemci mají možnost zakoupit svůj výtisk na e-shopu Františka Jungvirta nebo přímo v jeho košířském showroomu.
Vznik katalogu finančně podpořili: Ministerstvo kultury České republiky, Státní Fond kultury ČR, Xiaomi, Czech Design Week a Tiskárna Helbich.