A

Audi A5: Nová éra ikony

Uběhlo již třicet let od chvíle, kdy Audi uvedlo na trh model A4, který se stal ikonou střední třídy. Nyní je čas na další krok vpřed, na nástupce kultu, který s sebou přináší významné inovace. Před třemi dekádami jsme si museli zvyknout, že se z Audi 80 stala A4. Teď se opět musíme adaptovat: Audi A4 je teď Audi A5.

Důvod pro zmíněnou proměnu v názvu je prozaický: slavná automobilka z Ingolstadtu se v nové éře rozhodla, že sudé číslice v názvech svých aut přenechá elektromobilům. Úpravy modelu se ale samozřejmě netýkají jen označení, dalším zásadním momentem je působivý a čistý design se sportovními ambicemi. Právě kvůli nim linie střechy klesá v ladném oblouku jako u kupé a přechází v krátké víko zavazadlového prostoru, které se nově prakticky otevírá spolu se zadním oknem. Z opravdu zásadních novinek nelze nezmínit také fakt, že Audi svůj ikonický model posunulo o půl třídy výš – z kategorie střední třída se díky nárůstu do délky a šířky, ale i bohatší základní výbavě nová A5 dostává do kategorie vyšší střední.

Věrné tradici

 

Co se nemění, je u konkurence čím dál víc upozaďovaná varianta kombi, u Audi roky označovaná jako Avant, a především spalovací benzinové a naftové motory, zejména ty na vrcholu nabídky s třílitrovým šestiválcem s částečnou elektrifikací ve formě doplnění o nový 48V systém MHEV plus. Výsledkem je výkon 367 koní. O základ se pak stará benzinový dvoulitr s výkonem 150 koní, přičemž ve verzi s pohonem všech kol quattro stejně jako turbodieselová verze nabídne 204 koní. Koho zajímá plug-in hybrid s možností dobíjet vůz ze zásuvky, bude si na něj muset ještě nějakou dobu počkat. V nabídce zatím chybí.

 

Digitální pódium

 

Uvnitř Audi A5 přináší to nejlepší, co prémiová značka může v současnosti nabídnout. Dominantou interiéru jsou displeje – digitální pódium se rozpíná po celé šířce palubní desky a sahá až před spolujezdce. Poprvé je v nabídce také vylepšený, konfigurovatelný head-up displej, který řidiči umožňuje ovládat klíčové funkce vozu a zábavního systému bez odvádění pozornosti od jízdy. V kombinaci s hlasovým asistentem vybaveným umělou inteligencí poskytuje interiér novinky, jako je harmonický dialog mezi člověkem a technologií. Audi má ostatně na co navazovat – vždyť už s modelem 80 psalo historii střední třídy, kterou pak zpečetilo modelem A4. Nové Audi A5 s cenou začínající na 1 157 000 korun pokračuje v této tradici, tentokrát však v sofistikovanějším a ještě odvážnějším balení.

 

This slideshow requires JavaScript.

 

Text: Ondřej Kinkor, Foto: Audi

CategoriesNezařazené