P

Průvodce MICHELIN pro Česko posouvá tuzemsko mezi světovou špičku 

Česko dnes vstoupilo mezi nejprestižnější evropské destinace. Poprvé v historii vychází samostatný výběr Průvodce MICHELIN pro Česko, který potvrzuje rostoucí renomé tuzemské gastronomie a řadí ji po bok kulinárních velmocí. MICHELIN během galavečera v Mariánských Lázních ocenil hvězdami, Bib Gourmand i Zelenými Hvězdami podniky napříč všemi regiony a doplnil tak dosavadní výběr 24 pražských podniků. Destinačním partnerem je agentura CzechTourism, oficiálním partnerem makro ČR.

 

Česko v gastronomické lize šampionů

 

Průvodce MICHELIN pro Česko zahrnuje podniky z celé země – ikonické fine diningy, přes moderní bistra až po podniky, které staví na tradici, lokálních surovinách a poctivé kuchyni. Ukazuje pestrost stylů, která v posledních letech vytváří sebevědomou, výraznou a stále ambicióznější gastro scénu. „Spolupráce s Průvodcem MICHELIN otevírá novou kapitolu v budování image Česka jako destinace, která kromě historických památek, přírodních krás a široké nabídky možností pro aktivní odpočinek, vyniká i špičkovou gastronomií. MICHELIN je globální jazyk gastronomie a jeho přítomnost v Česku znamená, že naše kuchyně má co říct světu. Je to šance ukázat kreativitu tuzemských šéfkuchařů, jejich práci s lokálními surovinami a unikátní přístup k tradičním receptům. Vážíme si toho, že Česko tuto možnost dostalo a rozhodně ji naplno využijeme i v rámci našich kampaní,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.

 

První český Průvodce MICHELIN v kostce

 

Historicky poprvé má Česko vlastní kulinární mapu, Aktuálně je v Průvodci MICHELIN pro Česko 79 restaurací. Mezi nimi pak přes tři desítky získaly některé z ocenění:

• 1 restaurace se dvěma hvězdami (z toho 1 nová)
• 8 restaurací s jednou hvězdou (z toho 6 nových)
• 18 restaurací s Bib Gourmand (z toho 15 nových)
• 4 restaurace se Zelenou Hvězdou (všechny 4 nové)

 

Do výběru se dostaly podniky napříč celou zemí, což potvrzuje rostoucí kvalitu české gastronomie i mimo hlavní město. Anonymní inspektoři hodnotí restaurace podle přísných mezinárodních kritérií. Udělují hvězdy MICHELIN – jednu, dvě nebo tři – a také prestižní ocenění Bib Gourmand provozovnám s výborným jídlem za rozumnou cenu. Zelená Hvězda MICHELIN vyzdvihuje komunitu odhodlaných šéfkuchařů, kteří přetvářejí gastronomii prostřednictvím inovativních postupů. Seznam oceněných podniků prochází každoroční aktualizací.

 

Na evropské a mezinárodní úrovni je klíčovým partnerem projektu skupina METRO AG, která s Michelin Guide spolupracuje v řadě evropských zemí. Na národní úrovni se významnou rolí prezentuje makro ČR, které se dlouhodobě věnuje rozvoji české gastronomie – od škol a mladých talentů (makro GEN), přes regionální projekty (České pole), až po klíčové oborové akce, jako je MAKRO Czech Gastro Fest. „V gastronomii neexistují zkratky – stojí za ní obrovská dřina, energie, vášeň i nadšení. A právě to je to, co nás v makro s celým gastro segmentem spojuje. Podporujeme všechny, kteří do gastronomie dávají své srdce a píli. Dnes tu stojíme po boku těch nejlepších z nejlepších a je pro nás ctí být součástí okamžiku, kdy česká kuchyně ukazuje svůj skutečný potenciál. Jsme hrdí, že můžeme růst společně – a dál posouvat hranice kvality,“ uvádí generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil.

 

Partnerství s Průvodcem MICHELIN – investice do prestiže Česka

Tříletá spolupráce Česka s Průvodcem MICHELIN se rozběhla v letošním roce. Na jejím základě inspektoři každý rok sestaví jeho elektronickou podobu s výběrem nejlepších tuzemských restaurací. Průvodce MICHELIN bude spravovat a aktualizovat českou sekci zde. Součástí dohody je také tvorba obsahu včetně článků a placené kampaně na sociálních sítích. V neposlední řadě vzniklo i propagační video, které představuje českou gastronomii.

 

Slavnostní uvedení Průvodce MICHELIN pro Česko v Mariánských Lázních moderovali Lukáš Hejlík a Jan Valenta – osobnosti, které dlouhodobě mapují domácí kulinářskou scénu. Lukáš Hejlík prostřednictvím Gastromapy inspiruje k objevování podniků v rámci celého Česka. Jan Valenta se svým Taste of Prague představuje pražské restaurace i příběhy šéfkuchařů domácím i zahraničním návštěvníkům. Tuzemská gastronomie vstupuje do nové éry – s větším sebevědomím, prestiží a chutí ukázat světu, že Česko chutná skvěle.

CategoriesNezařazené