Představení nové generace Porsche 911 je pokaždé událost, vždyť jde o živoucí legendu.
Maximální rychlost
Dnešní Carrera 4S má výkon 450 koní, točivý moment 530 Nm a sprint na 100 km/h zvládne pod 3,5 sekundy. To ale není vše. Osmá generace 911 je nepatrně delší i širší, základní tvary interiéru nyní připomínají klasickou verzi ze sedmdesátých let. Na poměry sportovních aut poskytuje vynikající výhled, volant má optimální velikost a nízko uložené sedačky dokážou být pohodlné i podržet v zatáčkách. Třílitrový plochý šestiválec dostal větší turbodmychadla a další vylepšení, navíc se chová téměř jako motor bez přeplňování. Na plyn reaguje takřka okamžitě a s radostí se vytáčí až do 7 500 otáček. Skvěle s ním spolupracuje osmistupňová dvojspojková převodovka, předjíždění je tak otázkou okamžiku a do sedaček zatlačí i daleko za dálničním limitem (maximální rychlost je 306 km/h).
Charakter 911
Temperament lze plně využít, protože 911 má fantastický podvozek, podporovaný unikátní trakcí zadní nápravy, zatížené motorem, a v případě verze 4S také vyspělým pohonem všech kol. Za příplatek mohou zatáčet i zadní kola a vylepšit tím již tak vynikající hbitost. Charakter 911 lze navíc měnit. Pokud má paket Sport Chrono, dostane kromě stopek a lepšího zrychlení také kruhový ovladač, kterým se mění režimy auta přímo na volantu. Dva sportovní zrychlí reakce motoru s převodovkou, řízení, přitvrdí adaptivní tlumiče, oddálí reakce stabilizačního systému a „otevřou“ příplatkový sportovní výfuk. Po povolení plynu umí zabrblat a ve vysokých otáčkách zní naléhavěji. Opakem je režim „Wet“, kdy auto pozná mokrou vozovku a zklidní. Nová 911 jde s dobou a umí vykouzlit zážitky srovnatelné s nepraktickými supersportovními auty. V Porsche stále vědí, co dělají.
Cena: od 3 419 000 Kč, testovaný vůz 4 273 610 Kč