„Leadeři společností by hlavně neměli propadat panice.“

Eva Kadlecová, brand manažerka značky Rolls-Royce Motor Cars Prague a členka dozorčí rady společnosti Cartec Group, a. s., prý bude na dobu karantény kvůli covidu-19 vzpomínat ráda: „Jsem nezlomná optimistka a život mě stále učí, že jakákoli krize může být i příležitost.“ 

Když před čtyřmi lety přiváděla do Česka značku Rolls-Royce, hodně lidí si prý myslelo, že tyhle vozy jsou velké černé  limuzíny,  které  řídí  šofér  v rukavičkách.  „Přitom není nic dál od pravdy – u některých vozů je pohodlné mít vlastního  řidiče, ale  máme i modely, které si klienti mohou řídit sami,“ směje se Eva Kadlecová.

S jakými emocemi budete vzpomínat na to, co se dělo poslední tři měsíce? O čem jste nejvíc přemýšlela ve vztahu k vaší práci?

Britové mají své tradiční Keep calm and carry on, a to bylo přesně to, o co jsme se snažili. Nepodléhat žádné panice a dělat vše, jak nejlépe umíme. Pro mě osobně bylo výhodou vědomí, že i kolegové ze zahraničních zastoupení již různými formami krizí prošli, ať už ekonomickými, či politickými, kdy jejich zastoupení byla uzavřena třeba řadu měsíců nebo se trh úplně propadl, a „přežili to“. Naše dočasné uzavření nevnímám příliš tragicky. Alespoň jsme měli prostor dát si interní věci do pořádku. A znovu jsem si uvědomila jak skvělý tým jsme. Jedna polovina byla v režimu home office a druhá držela servis a naše zázemí v běhu. Teď je období, kdy vozy připravujeme majitelům na léto.

Využila jste tu dobu v současnosti k tolik diskutovanému osobnímu růstu? K utřídění myšlenek? Přečetla jste hodně knih? Viděla hodně seriálů? 

Naše rodina si covidem prošla a období karantény jsme strávili v Ostravě, odkud pocházíme. V době izolace jsem znova začala koukat na Zoufalé manželky… Ale ano, jsem za ten čas zpomalení vděčná. Uklidila jsem si doma, na zahradě, ale vyčistila jsem si i hlavu. Knížky mám ráda, inspirují mě. V dubnu jsem začala číst knihu Leonardo da Vinci od Waltera Isaacsona a moc se mi líbilo Umění války od mistra Suna. Ideální pro období „krizového managementu“.

Typický zákazník Rolls-Royce má podle šéfa značky pro Evropu Jamese Crichtona jmění přes jeden milion dolarů. Drtivá většina si objednává vůz na zakázku. Jak hodně může krize způsobená pandemií koronaviru změnit potřeby lidí, jejich žebříček hodnot, vnímání luxusu?

I já často dostávám otázku, jaký je typický zákazník Rolls-Royce. A za Česko a Slovensko mohu odpovědět, že každý je jiný. Nerada proto generalizuji a nechtěla bych komentovat jejich potřeby, protože upřímně vůz Rolls-Royce nikdo nepotřebuje. Všichni naši klienti jsou podnikatelé, kteří vybudovali své firmy a každý z nich již nějakou ekonomickou krizí prošel. Jsem přesvědčená, že všichni z byznysu čekali, cítili, že něco přijde. Asi jsme nečekali, že to bude zrovna covid-19 a že přijde tak rychle a téměř vše se zastaví, ale určitá podoba recese se dala čekat. Nemyslím si, že mám pouvoir komentovat obecně, jak se může změnit žebříček lidí, ale troufám si tvrdit, že tato „krize“ má potenciál vrátit nás a některá odvětví nohama na zem. Pevně věřím, že segment luxusního zboží to zpomalí a vrátí zpět k podstatě a kvalitě.

„Pevně věřím, že segment luxusního zboží to zpomalí a vrátí zpět k podstatě a kvalitě.“

Jak těžké je z pozice marketingové ředitelky reagovat na tak nečekané události, jako je pandemie?

Majitelé, vedení a lídři společností by neměli hlavně propadat panice a měli by si ještě více než kdy jindy stanovovat ty správné priority a postupné cíle. Pracuji v segmentu prodeje vozů již více než sedm let. A to, co my v CarTecu děláme, je služba prodeje vozu a následně péče o vůz a klienta. Zcela určitě jiné dopady bude mít covid-19 na prodej vozů BMW a na prodej vozů Rolls-Royce. Také zcela jinak musíte reagovat na covid ve společnosti o sto zaměstnancích, jako je třeba CarTec Praha, a jinak budu reagovat já v týmu, kde je nás osm. Ale co se týče klientů, není to až tak zcela odlišné, vše závisí na službě a na přístupu. V tom jsou krize dobré, nutí vás hledat jiná řešení, jiné způsoby. Teď záleží na přístupu, kreativitě a práci se CRM. E commerce a svět sociálních medií dealera sice nespasí, ale bez nich nemůžete do budoucna existovat.

Jak rychle se vrací život do pražské Pařížské ulice, kde máte showroom?

Pomalu. Showroom najdete v hotelu InterContinental, který zůstal uzavřen. Pro nás je Pařížská skvělá, protože každý ví, kde nás najde. Ale většina našich kontaktů s klienty začala jinde než v showroomu.

Co je podle vás luxus?

Svoboda. Zdraví. Rodina a ti praví přátelé. A to si právě uvědomíte v karanténě, když neplánovaně skončíte v rodné Ostravě s minimem oblečení, bez své oblíbené kosmetiky a z víkendu se stanou tři týdny.

Jaký je váš nejoblíbenější model značky Rolls-Royce? Loni jste nám nadšeně vyprávěla o modelu Rolls-Royce Dawn Adriatica. Cituji: „Je krásný. Vozy Rolls-Royce jsou úchvatné. Konkrétně Dawn Adriatica je dokonalou kombinací řemeslné práce se dřevem, kůží a detaily. Je noblesní, ale přesto šik a současný. Je to jediný takový vůz na světě.“ Přetrvalo toto nadšení do dnešních dní? Nebo se objevil jiný favorit?

Stále je to Dawn. Ale mám ráda všechny vozy Rolls-Royce. Dawn Adriatica má svého majitele a já cítím jisté uspokojení, když vím, komu tento vůz teď dělá radost. Máme opravdu úžasné klienty, inspirativní. Každý z těch klientů má svůj životní příběh. A tady je to spojení krásného vozu s úžasným člověkem, a to pak máte pocit, že děláte práci snů. Ale rýsuje se už nový favorit, pro rok 2021 jsme si vymysleli speciální vůz/projekt, který bude příběhem o dokonalém konstruktérství, československé stopě ve světě a odhodlání. Ráda pracuji s příběhy a Rolls-Royce je jediná značka, která umí příběh odvyprávět ve vašem voze. Ostatně prodávat drahé vozy majetným lidem by přece mělo mít nějaký přesah.

Jak by vůbec vypadal váš vozový park snů?

Určitě by v garáži snů byl Opel Calibra, BMW Z8, Rolls-Ryoce Dawn a pak jako třešinka na dortu Phantom Coupé. Ráda se klientů ptám, jaký byl jejich první vůz: Je zajímavé vidět ten posun od začátků až po Rolls-Royce. Ale pamatuji se, jak rodiče čekali frontu na favorit a můj děda měl červené žiguli.

Jaké hodnoty považujete v životě za nejdůležitější? 

Být svobodný. Se svobodou se však váže zodpovědnost. Svoboda znamená přístup. Smysl pro humor, bez toho by to nešlo. A s oblibou říkám, s pokorou, ale kupředu… Nemusíte vědět, kam přesně směřujete, ale musí to být kupředu – a bez pokory se nikam daleko nedostanete. Když jste se mě ptala na seriály, ještě před covidem jsem koukala na Suits. Tam zazní krásní věta: „The only time success comes before work is in the dictionary.“ A tak to prostě je.

Setkala jste se ve své profesi s nějakými předsudky vůči spojení žena a auto?

Se zeptejte mých kolegů… Docela mile mě překvapilo, že ve světě Rolls-Royce je více žen, než jsem třeba znala z BMW. Můj manžel byl z počtu žen v centrále mírně překvapený. Ale je to logické, Rolls-Royce má blízko k designu, je to svět luxusu, a to je nám ženám blízké. Jsem moc ráda, že již mohu říct, že máme majitelku vozu Rolls-Royce, která si tento vůz koupila sama pro sebe a za své prostředky. Ale nebudu tvrdit, že mí kolegové nezvedli obočí, když viděli stav disků na mém voze BMW.

Pokud se nepletu, vaší původní profesí byla advokacie. Jak se žena dostane od práva k autům?

Jednoduchá odpověď: Díky mužům. Na gymnáziu mě časopisy Bravo a Dívka moc nebavily, tak jsem listovala v časopisech o autech, které si nosil spolužák. Pak mě učil řídit můj přítel, který měl rád auta. A později jsem potkala manžela. V té době otevíral CarTec Ostrava, ale pracovat spolu jsme začali až po osmi letech s akvizicí pražského dealerství BMW. Nikdy by mě nenapadlo, že budu dělat, co dělám, ale jsem za to vděčná, je to krásná práce. A vtipné je, že ten spolužák, ktery nosil časopisy o autech, je teď můj kolega.

„V Česku i na Slovensku máme zákazníky, kteří mají od nás dvě nebo tři auta. Drtivá většina nových vozů projde zakázkovou výrobou, která může být od pouhého loga na hlavové opěrce nebo jmenovky v prazích dveří po kompletně navržený interiér vozu,“ říká k jedinečnosti značky Rolls-Royce Eva Kadlecová.

 

Výroba zakázkového modelu při jednoduchých požadavcích klienta zabere zhruba půl roku. „Jsou tu ale i tací, se kterými auto vymýšlíme rok nebo rok a půl. Pak je jednoho dne hezky a oni zavolají, že do toho jdou. Je to hodně emotivní rozhodnutí,“ vysvětluje manažerka.

 

připravila PAVLÍNA SAUDKOVÁ

CategoriesNezařazené