S

Snažíme se, aby klient měl vždy pocit osobního přístupu

I když jeho společnost zastupuje tři značky aut – BMW, Rolls-Royce a MINI –, on sám žádné auto nemá. „Mám firmu, která je prodává, a potřebuji znát jejich vlastnosti, takže auta střídám,“ říká Karel Kadlec. 

Majitel společnosti CarTec Group miluje rychlou jízdu. „Mladistvý se za volantem chová jinak než člověk zralejší. Přestože mám v současné době stále ještě všechny body, jezdím tak, abych příliš nepřekračoval rychlost.“

Chtěl byste být svým zákazníkem?

Kdysi jsem byl zákazníkem jiné značky. A byl jsem nespokojeným zákazníkem. Když před sedmnácti lety vznikl nápad otevřít v Ostravě zastoupení BMW, snažil jsem se mít proklientský přístup, nedíval jsem se na to celé jen jako investor, už na začátku jsem se na to díval z pohledu klienta. Mým cílem bylo nabízet služby jinak, tak abych já mohl být spokojený ve svém vlastním servisu, aby všechno fungovalo podle mých představ, tedy ke spokojenosti zákazníka.

S čím jste tehdy nebyl spokojený?

Třeba s kvalitou služeb a s neprofesionalitou lidí. Vždy se snažím dívat na problém ze strany klienta, a i když jsou klienti, kteří schválně hledají problémy tam, kde nejsou, protože mají takovou povahu, stále je převaha těch, kteří vědí, co chtějí. A jsou uznalí. Pro nás je největší odměnou, když i od nespokojeného klienta, který přijede do servisu s autem vykazujícím problémy, přijde děkovný mail, jak skvěle to moji lidé vyřešili.

Jste tedy důkazem, že servis je víc než značka?

Snažíme se držet hesla: „Rozdíl je v přístupu.“ V celém Česku je patnáct zastoupení značky BMW, které vlastní osm majitelů. Pochopitelně je mezi námi určitý konkurenční boj. CarTec je ale největší, patří nám asi třicet procent trhu. A za roky naší činnosti jsme se přesvědčili, že klienti skutečně chtějí mít k autům prémiové služby.

Považujete třicet procent trhu za úspěch?

Začínali jsme před sedmnácti lety v Ostravě. Za celý první rok jsme prodali osmdesát aut. V současnosti dosahuje prodej celé skupiny kolem patnácti set nových vozů BMW ročně. Nepočítám motorky, ani vozy MINI a Rolls-Royce.

Co to znamená v počtu lidí, které zaměstnáváte?

Na samém počátku nás bylo čtrnáct, dneska se počet zaměstnanců blíží ke třem stům. Nemůžu být všude najednou, ale záleží mi na tom, abych vždy věděl, co se v každém z našich dealerství děje. Pokud někde vznikne problém, což se za sedmnáct let činnosti nemůže nestát, snažím se danému dealerství věnovat více času, více pozornosti. Na dobrém jménu CarTec mi záleží. Abych uvedl všechny souvislosti, máme dvě velká dealerství v Ostravě a Praze, dvě butiková v Liberci a Olomouci. Zkušenosti nás naučily, že je potřeba zcela jiná organizace a způsob práce v menším a velkém dealerství. Zlom nastává řádově ve velikosti při třech stech prodaných nových vozů ročně. My se však snažíme, aby klient měl vždy pocit osobního přístupu.

showroom BMW v Praze

Změnil se za ty roky vztah Čechů k autům?

Přístup se změnil určitě. Na začátku byla značka BMW vnímaná jako velmi luxusní, dneska už ji často kupují i firmy pro své zaměstnance, značka je poměrně dost rozšířená počínaje přes podnikatele a soukromé osoby, až po státní instituce konče. Manažer vydělávající slušné peníze s firemní politikou takovou, že jezdí například vozem neprémiové značky, své manželce vůz značky BMW dopřeje – chce, aby jezdila bezpečným autem a sám jej rád občas řídí.

Do jaké míry si kupujeme auta pro radost?

K BMW sedí německé motto Freude am Fahren. Radost z jízdy. BMW je opravdu hodně situováno na řidiče – jak jízdními vlastnostmi, tak ergonomií přístrojů. A jejich užitná hodnota je velká.

A vozy Rolls-Royce?

To je úplně jiná kategorie! To je to nejlepší, co existuje!

A kupuje si klient Rolls-Royce pro radost z jízdy, pro prestiž? Z jakého jiného důvodu?

Tento vůz si člověk musí sám sobě vnitřně dovolit. Někteří si ho kupují k životnímu jubileu, jiní zkrátka protože ho chtějí vlastnit. Třeba můj první angličák, když mi byly tři roky – a že bych ho možná ještě dokázal najít –, byl právě Rolls-Royce. Nemohl jsem tušit, že jednou budu mít zastoupení této značky. To auto se vyznačuje pohodlím, luxusem, bezpečností, akcelerací, splňuje všechny atributy toho, čemu se říká „to nej“ na celém světě. Značku Rolls-Royce hodně charakterizuje výraz Magic Carpet Ride. Jízda ve voze Rolls-Royce je něco jako jízda na kouzelném koberci. Zvlášť na českých komunikacích. Necítíte, v jak hrozném stavu silnice jsou. Pocit z jízdy je neskutečný. Zrovna včera jsem se byl projet, protože nám přijel první předváděcí nový Rolls-Royce Ghost druhé generace. Byl jsem nadšený! Tento vůz je stvořen pro nejnáročnějšího zákazníka. Samozřejmě je stále topmodelem této značky Phantom, ale Ghost se mu svým vybavením a svými vlastnostmi hodně blíží. V tom modelu je mimo jiné asi sto kilogramů tlumicích, protihlukových hmot. Zabezpečí luxus nehlučnosti, skvělého prostředí.

Jak se od uvedení daří modelu Cullinan?

Už jsou to více než dva roky od uvedení – a daří se mu velice dobře. Sám bych si jej rád pořídil na zimu. Splňuje atribut Rolls-Royce a vozu, které je výše posazené. Cullinan není prezentovaný jako klasické SUV, je to výše posazené auto, které je velmi pohodlné pro nastupování, jistě pohodlnější než jakýkoli vůz v kategorii SUV. 

Jak se vlastně žije mezi několika značkami aut – mezi Rolls-Royce, BMW a MINI? Dají se specifikovat situace, pro které byste vybral to či ono? Ve kterém byste ženu svezl na oslavu výročí, ve kterém byste jel na důležitou pracovní schůzku a ve kterém třeba na výlet po Česku?

Mezi těmito značkami se mi žije skvěle! A jaké auto a pro jakou příležitost bych zvolil? Ono také záleží, jestli je léto, nebo zima. Pokud bych jel se ženou někam v létě, pak bych si vybral cabrio Rolls-Royce Dawn, to je prostě fantastické. Pakliže bych jel na důležitou obchodní schůzku a chtěl bych získat nějaký kontrakt, vzal bych některé z vozů BMW. Popíšu situaci, která dnes panuje: Privátní bankéř, kdyby měl přijet otřískaným vozem jakékoli nižší třídy, nikdo mu neuvěří, že je ve své práci úspěšný a peníze mu nesvěří. Jsou povolání, kde potřebujete dát najevo, že jste úspěšný, a pak jsou ta, kde je úspěch kontraproduktivní. Když budu jednat o ceně zakázky a přijedu drahým autem jakékoli značky, je daleko větší pravděpodobnost, že se kontrakt nepodaří podle mých představ, protože si obchodní partner řekne: „Hele, ten už si vydělal dost, nepotřebuje vydělávat na mně.“

A pro jakou příležitost se hodí MINI?

MINI je pro mě – v úpravě John Cooper Works – klasická motokára. Kola jsou hodně vysunutá do rohu karosérie, auto perfektně sedí a se silnějším motorem je to zkrátka nádherná hračka. Když jsme začínali, značka Mini byla kupována tatínky pro dcery, muži pro milenky, nebo si ji pořizovaly ženy 50+, které chtěly vypadat mladě. Dnes už můžu říct, že tu MINI zdomácnělo. Kupuje si ho velmi pestrá skupina zákazníků. A také už máme mnoho modelů. Zatímco původní Mini mělo tak malý kufr, že rodina by si ho těžko vybrala, například Countryman jen plnohodnotné auto střední třídy. Účelná čtyřkolka v různých motorových variacích, perfektně vybavená a přitom imageová.

Jaký je pro vás tento covidový rok?

Já sám už mám covid-19 za sebou, byl jsem jeden z prvních nemocných, tedy jeden z těch, kteří byli v karanténě šest týdnů, dokud jsem neměl dva negativní testy. Doufám, že už mám nyní vůči nemoci imunitu… A co se týká byznysu. Museli jsme udělat změnu managementu v Praze, ale mě takovéhle věci nabíjejí, rád a s chutí řeším problémy.

Dokážete si uhájit svůj volný čas?

Co to je? Letošek, protože nikdo nevěděl, co bude, jsme zůstali bez dovolené, jen jsme uspořádali týdenní teambuilding v půlce září na jachtě v Chorvatsku.

Co považuje Karel Kadlec, majitel společnosti a předseda představenstva společnosti CarTec Group, a. s., za největší úspěch své kariéry?

„Já, který se bránil tomu mít nějaké zaměstnance a který seděl v kanceláři sám s účetní, jich má teď skoro tři stovky. Opustil jsem trh s cennými papíry – a zrodil se nápad na ostravské zastoupení značky BMW. Povedlo se! Postupně jsme se přes Liberec, Prahu a Olomouc a servis v Brně dostali napříč celou republikou. A třešinkou na dortu je značka Rolls-Royce. Já se nikdy v životě nikam necpal, snažil jsem se být k životu pokorný. Vyznamenáním tedy bylo, že nás oslovila taková značka, jakou je Rolls-Royce Motors Car Company – a ne my je, ale oni nás –, jestli se nechceme účastnit výběrového řízení o získání zastoupení pro Českou republiku. A jak s humorem říkám, při naší smůle jsme to vyhráli.“

 

„Mým cílem bylo nabízet služby jinak, tak, abych já mohl být spokojený ve svém vlastním servisu.“

Slogan „Rozdíl je v přístupu“ je tu vždy vidět – recepční jej nosí hrdě na tričkách

 

připravila PAVLÍNA SAUDKOVÁ

CategoriesNezařazené