O

Optická hra iluzí: Nová pánská kolekce FENDI je tady

Pánská kolekce FENDI podzim/zima 2021-2022, kterou navrhla Silvia Venturini Fendi, je dobrodružství sršící optimismem pojaté jako optická hra iluzí. Filmová sekvence režírovaná italským vizuálním umělcem jménem Nico Vascellari vytváří scenérii pro exkluzivní taneční popovou skladbu „What Is Normal Today ft. Silvia“ (Co je dnes normální s účastí Silvie), jejímž autorem je Not Waving. Modelové se vynořují z hlubin zrcadlového 360° tunelu, ve kterém, ačkoliv jsou v něm úplně sami, se jejich odraz znásobuje donekonečna, zatímco pod pulzujícím stropem s futuristickým hudebním klipem je v barevných neónech zarámovaný labyrint visících dveří. 

Ze tmy do plného barevného spektra se postupně vynořuje široká škála klasických kousků pánské kolekce, které FENDI představuje v novém hravém světle. Výsledkem je troufalá oslava barev a světla a univerzální poselství solidarity a spojení v surrealistické době. Zářivá paleta pestrých barev se smaragdově zelenými, rumělkovými, šafránově žlutými, oranžovými, červeno-fialovými, kobaltově modrými a levandulově modrými plochami se vyjímá na černém, béžovém a uhlově černém podkladě a podšívky, vložky a seříznuté švy vystupují na kontrastních texturách a odstínech. 

Nová normalita

Multifunkčnost a forma jsou pojítkem celé kolekce s oboustranným oblečením do práce a uvolněnými siluetami svrchních oděvů. Kabáty a trenčkoty s opaskem z kašmírového flanelu, saténu, pruhované kožešiny a jehněčiny působí útulným dojmem „jako v županu“ a pyžamové lemy s tunýlkem přinášejí vnitřek ven a venek dovnitř. Příčné prošívání nafukuje všechny kousky oblečení ze saténového žakáru, od prodloužených sak se šálovými límci až po pulovry, košilová saka a bermudy, a je luxusním vyjádřením domácího pohodlí. Elegantní prvky „otočené na rub“ jsou tvořeny rozebranými panely odhalujícími vycpané podšívky s logem FF. Konvenční úplety s žebrovanými a kabelovými vzory jsou v nových obměnách použity na dlouhé spodní kalhoty, svetry se zabudovanou šálou, bezprstové rukavice a roláky se šálovými „rukávy“ a vzniká tak zvláštní a nádherná interpretace „nové normality“.

Ikona londýnské undergroundové scény a multidisciplinární umělec a herec Noel Fielding poskytl do kolekce několik psychedelických uměleckých kousků, ve kterých abstrahuje logo FENDI a zdůrazňuje kosmického ducha období prostřednictvím pestrobarevných kreseb vznikajících proudem vědomí. Tváře a postavy proudí přímo z Fieldingova snového univerza a dodávají přímočaré siluetě kolekce prvek bláznovství Art Brut. Fieldingovo výstřední popové cítění je nejnovějším příspěvkem do hravého výběru umělecké spolupráce Silvie Venturini Fendi, která v minulosti pracovala i s dalšími britskými umělci, mimo jiné s Johnem Boothem, @HeyReilly a Sue Tilley.

Není kolekce bez doplňků

Kolekce doplňků k pánské kolekci FENDI podzim/zima 2021-22 hýří zářivou barevnou paletou této sezóny. Celoplošným zpracováním barevně sladěné kůže, matného saténu a součástí z kovu je na modelech Baguette a plochých shopper taškách vytvořen efekt ponoření do barvy a na stylech miniaturních cestovních tašek se objevuje kůže s reliéfovým pruhovaným vzorem a monogramem FF, stejně tak jako na batozích nebo malých taškách crossbody přes hruď. Kabelka Baguette z luxusní kůže je vertikálně zvětšená nebo zmenšená na prostornou tašku anebo na pouzdro na karty s řemínkem na zavěšení, zatímco umělecké grafické prvky Noela Fieldinga zdobí Peekaboo a tašku se sponou FF ze zrnité telecí kůže. Obuv FF z jehněčiny a holínky se šněrováním nebo sponou v ultraklasických odstínech pánské kolekce pokračují v koncepci vnitřek-venek a doplňují je prošívané kotníkové boty s „návleky“ nebo ve vojenském stylu s traktorovou podrážkou s FENDI Force Light FF.

#FendiFW21 #Fendi

O značce

Módní dům FENDI založili Adele a Edoardo Fendi v Římě v roce 1925, kdy otevřeli svůj první butik – obchod s kabelkami a kožešnickou dílnu. Značka brzy získala věhlas i v zahraničí a FENDI proslulo svou elegancí, řemeslnou dokonalostí, inovacemi a stylem. V roce 1965 zahájil módní dům FENDI spolupráci s již zesnulým Karlem Lagerfeldem, která trvala 54 let. V roce 1992 se jeho pravou rukou v kreativním vedení firmy stala Silvia Venturini Fendi. V roce 1994 přebrala zodpovědnost i za kožené doplňky a pánskou kolekci. V roce 2000 dochází k akvizici FENDI ze strany LVMH Group, která se v roce 2001 stává většinovým akcionářem. V září 2020 byl uměleckým ředitelem dámských kolekcí Haute Couture, Prêt-à-Porter a kožešinových kolekcí jmenován Kim Jones. Dnes je FENDI synonymem kvality, tradice, experimentování a tvořivosti.

www.fendi.com @fendi

 

CategoriesNezařazené