K

Kim Jones zahájil kolekci Prêt-à-Porter podzim/zima 2021

Kim Jones zahajuje kolekcí Prêt-à-Porter podzim/zima 2021 v historii FENDI novou kapitolu, ve které vzdává hold klíčovým hodnotám módního domu a zároveň ženám, které uchovávají jeho dědictví. Čerpá z ženskosti a ze znalostí a zkušeností, které dlouhodobě definují renomé FENDI, a z nového úhlu pohledu oslavuje výjimečnou italskou eleganci.

Základní inspirací jsou šatníky pěti sester Fendi – od zvonových rukávů na zatepleném semišovém kabátu jemné norkové barvy až po proužky na kostýmech, které nosí do kanceláře, tentokrát vypracované z hedvábných košilových materiálů či z dokonale přiléhavých vlněných střihů. Praktické košilové sako inspirované každodenní uniformou Silvie Venturini Fendi získává novou luxusní podobu ve verzi z jehněčiny se zateplenou norkovou podšívkou. „Rodinu Fendi tvoří ženy, které vynikají svým intelektem a tvrdou prací – a právě to jsem chtěl oslavit,“ uvádí Jones. „Je to mocná dynastie.“

Dvouvrstvé kašmírové svrchníky v barvě velbloudí srsti, které jsou obohaceny o norkové úplety nebo šály s vlněnými střapci, jsou velmi praktické a zároveň nesmírně podmanivé a ve zbytku kolekce se jejich tvary promítají do nařasených košil a šatů . „Hovořím o úžasných, silných ženách, k teré znám, pracuji s nimi a naslouchám jejich potřebám,“ pokračuje Jones. „Kolekce se zaměřuje na užitečnost vnímanou přes eleganci a nadčasovost.

Detaily převzaté z dědictví Karla Lagerfelda, ať už jde o všudypřítomný decentní monogram Karligraphy nebo obuv FENDI First s architektonickým podpatkem, který vznikl na základě archívních nákresů, jsou přetvořeny tak, aby zapadly do nové doby, zatímco motivy kolekce Couture Kima Jonese se objevují ve formě mramorovaných hedvábných šatů, květinových rozet či jemných organzových výšivek na žakárových úpletech.

Pozoruhodné umění ateliérů FENDI je patrné v celé kolekci – na norkovém kabátku se vzorem rybí kosti, který působí velmi lehounce díky zavěšené struktuře, na kožených kostýmech se zapracovanými ažurovými výšivkami či na semišové látce s laserem vyřezanými monogramy Karligraphy. Reliéfní stehy Selleria aplikované na gabardénových trenčkotech, dvouvrstvé kašmírové kabáty i kožené doplňky vzdávají hold této skvělé výjimečnosti – a tuto kvalitu ocení nejvíce ženy, které oblečení budou nosit . „Zábava neznamená vždy jen živé barvy,“ uvádí Jones. „Ve skutečnosti může jít především o luxusní hýčkání, které si dopřeje osoba oblečená do těchto oděvů.“ Kolekce je určená právě takovýmto žená m. Nabízí oblečení, které pozvedne každodenní ženskost na úroveň vysokého luxusu.

K a b e l k y

Kolekci doprovází množství doplňků upravených pro novou kapitolu z dílny Silvie Venturini Fendi. V debutové verzi kabelky FENDI First, která vzdává poctu bláznivé pohrdavosti této módní značky, se monogram FENDI překlápí do tvaru psaníčka. Představuje se ve všelijakých variacích od velké verze, do které se vejde i tablet, až po mikrokabelku zavěšenou jako šperk a je vyrobená z jehněčiny, kůže a exotických materiálů.

Nové siluety jsou představeny prostřednictvím velké kabelky FENDI Way a kabelky přes rameno FENDI Touch, zatímco klasiky, jako jsou Peekaboo a Sunshine Shopper, jsou pojaté z nového úhlu pohledu, přetvořené do nových rozměrů a ozdobené detaily Selleria.

Projekt FENDI hand in hand, v rámci kterého řemeslníci ze všech 20 italských regionů propůjčují ikonické kabelce Baguette nový vzhled, se v průběhu této sezóny zaměří na umělecké mistrovství Kampánie a nabídne limitovanou sérii uměleckých výrobků. Dýhová, strukturovaná kabelka Baguette s barokním květovaným motivem vychází ze spletitých dřevěných intarzií, které najdeme v benediktýnských klášterech ze 6. století.

Šp e r k y

Delfina Delettrez Fendi představuje novou řadu šperků módního domu FENDI O’Lock, ve které logo FENDI nabírá podobu grafické moderny ve formě karabiny a je doplněné o zámečky, které lze otevřít až po nastavení kódu FENDI. Voskové  pečetě s potiskem Karligraphy visí na zlatých řetězech a kovové otevřené náramky potažené kůží a dozdobené detaily Selleria přímo odkazují na silnou citovost ženy FENDI.

O FENDI

Módní dům FENDI založili Adele a Edoardo Fendi v Římě v roce 1925. Krátce poté otevřeli svůj první butik – obchod s kabelkami a kožešnickou dílnu. Značka brzy získala věhlas i v zahraničí a FENDI proslulo svou elegancí, řemeslnou dokonalostí, inovacemi a stylem. V roce 1965 zahájil módní dům FENDI spolupráci s již zesnulým Karlem Lagerfeldem, která trvala 54 let.

V roce 1992 se jeho pravou rukou v kreativním vedení firmy stala Silvia Venturini Fendi.

V roce 1994 přebrala zodpovědnost i za kožené doplňky a pánskou kolekci. V roce 2000 dochází k akvizici FENDI ze strany LVMH Group, která se v roce 2001 stává většinovým akcionářem.

V září 2020 byl uměleckým ředitelem Couture a dámských kolekcí jmenován Kim Jones.

Dnes je FENDI synonymem kvality, tradice, experimentování a tvořivosti.

www.fendi.com, @fendi

 

CategoriesNezařazené