T

Trendy kanceláří v roce 2021: Místo pro setkávání, jehož provoz ovládnou bezkontaktní technologie

Rok 2021 přináší nové pracovní trendy, které se společně s potenciálním uvolněním opatření brzy promítnou do podoby pronájmů a využívání kancelářských prostor. Podle expertů z Business Link se kanceláře stanou primárně místem k setkávání pro kolaborativní práci a důraz bude kladen na nové bezkontaktní technologie. Firmy budou nadále hledat nová flexibilní řešení provozu svých kanceláří.

Pandemie neustále přeměňuje způsob, jakým se zaměstnanci i zaměstnavatelé dívají na kancelářské prostory. Ani s návratem k „novému normálu“ se ale trh nevyhne důležitým změnám, které reflektují nové hygienické požadavky nebo sílící důraz na moderní technologie. Klíčovým slovem pro kanceláře v roce 2021 bude flexibilita. „Back office, zahrnující konferenční místnosti a další společné prostory, se stane vytíženějším. Důležité také bude možnost přizpůsobovat se nejistým podmínkám. Ty se v praxi projeví třeba častější kombinací klasických kancelářských prostor s těmi flexibilními nebo implementací směnných provozů či systému hub and spoke. V poslední době je zřetelný také velký zájem o rotační model,“ popisuje Jana Gerhátová z Business Link Visionary.

Kanceláře jako prostor ke spolupráci

Srdcem kanceláří se do budoucna stanou konferenční místnosti a další sdílené prostory. Po roce zkušeností s home office je majitelům firem i zaměstnancům jasné, že řadu úkolů jsou schopni efektivněji vyřešit z domova. Nosným bodem moderních kanceláří proto budou spíše prostory pro intenzivní spolupráci a setkávání, které kromě efektivity práce ovlivní i firemní kulturu. „Výzvou letošního roku bude efektivní propojení práce z kanceláře a domova. Pokud na určitém počtu míst v kanceláři může rotovat více zaměstnanců, jsou prostory využity efektivně, snižují se finanční náklady a současně vzniká prostor pro intenzivnější spolupráci. Ta je v časech pandemie klíčová,“ říká Jana Gerhátová

Role bezkontaktních technologií

Rok 2021 s sebou přináší rovněž zásadní změny na poli bankovní identity. Společně s důrazem na bezhotovostní styk tak vzniká nová digitalizační vlna, která prostoupí napříč všemi ekonomickými segmenty, trh s kancelářskými prostory nevyjímaje. „Nové technologické nároky pro zaměstnavatele v praxi znamenají potřebu klást vyšší důraz na investice, které jim pomůžou udržet krok s digitálními trendy. Například bezkontaktní technologie se stanou standardem, a to z hlediska jak ekonomických, tak také hygienických nároků,“ vysvětluje Gerhátová a dodává, že v kancelářském prostředí se implementace bezkontaktních technologií již dnes začíná objevovat v rámci vstupních systémů, inteligentních výtahů nebo osobních skříněk pro zaměstnance.

O Business Link

Business Link Visionary v pražských Holešovicích nabízí flexibilní řešení pronájmu kanceláří. Vytváří profesionální zázemí jak pro korporátní týmy, malé a střední firmy, tak i pro freelancery. Nabízí 4 500 m2 a 600 pracovních míst, zasedací místnosti a prostor pro konání akcí. Business Link si pro své kanceláře vybírá kvalitní a zajímavé lokality, jež se nachází v rozvíjejících se čtvrtích a na důležitých dopravních uzlech, které jsou dobře dostupné nejen autem, ale i veřejnou dopravou. Za sítí prémiových kanceláří stojí společnost Skanska. Více informací naleznete na www.business.link/cz.

CategoriesNezařazené