Z

Značka Louis Vuitton rozšiřuje svoji knižní edici

Značka LOUIS VUITTON, která je synonymem umění cestování již od svého založení v roce 1854, se opět vydává k novým horizontům a letos na jaře rozšiřuje svoji knižní edici fotografických publikací Fashion Eye o 2 nové tituly:  KYOTO od MAYUMI HOSOKURA a NORMANDIE od JEAN MORAL. Stejně jako u předchozích titulů této edice, přibližuje každá z knih čtenářům zemi, region, město či destinaci pohledem módního fotografa.

Japonská fotografka Mayumi Hosoruka představuje Kjóto, které důvěrně zná – obklopené tóny azurové – prostřednictvím série fotografií, jejichž hlavní prvky odhalují posvátné kouzlo mezi tradicí a modernitou. Jean Moral zatím nenuceným způsobem zvěčňuje francouzskou eleganci 30. let na palubě Normandie, nejmodernějšího transatlantického parníku svých dob. Fotografie je médium tíhnoucí zcela přirozeně k cestování a tím dokonale sedí také ke značce Louis Vuitton. Náš redakční proces zajišťuje, že kniha má status svébytného média, které originálním způsobem neustále obnovuje svůj vizuální slovník. Fashion Eye je edice šitá na míru. Každý typ papíru nebo vazby, grafický design a někdy dokonce i procesy knihtisku jsou v souladu s řemeslnou tradicí a vytvářejí přidanou hodnotu. Kniha je především prací autora, grafiky a tiskárny. 

Titul po titulu, v závislosti na jednotlivých destinacích, nabízí široký výběr perspektiv, včetně městských panoramat a přírodní krajiny, výjevů z místního života i hloubavých scén, prostřednictvím barevných i černobílých fotografií. Každá kniha z této edice přináší bohatý výběr velkoformátových fotografií doprovázených texty o autorech, rozhovory s fotografy a kritickými esejemi. Fashion Eye představuje originální dialog mezi novými talenty, ostřílenými profesionály a legendami módní fotografie. Konfrontuje moderní tvorbu s málo známými archivními poklady. Výsledkem je kolekce neocenitelných referenčních děl, z hlediska přístupu i estetiky. 

FASHION EYE KYOTO 

Pokud by Mayumi měla vybrat jednu barvu charakterizující její rodné Kjóto, bezpochyby by to byla modrá. Nejednalo by se však o obyčejnou či neutrální modrou, ale spíše o měňavý, neuchopitelný odstín, který někdy přechází až do indigového nádechu, jindy do tónů mořské zeleni Na fotografiích, jimiž tato japonská fotografka zachycuje Kjóto, modrá barva rafinovaně prolíná objekty, ať už zobrazují běžnou krajinu, urbanistické fragmenty, kvetoucí stromy, letité skály, odvěké rituály nebo vyhublé teenagery. 

Prostřednictvím pečlivě vytvořené série snímků Mayumi Hosokura s citem a působivostí odhaluje záhady starověkého císařského města, které je dokonalým spojením tajuplnosti a modernity.

MAYUMI HOSOKURA 

Mayumi Hosokura se narodila v Kjótu v roce 1979. Vystudovala literaturu na japonské University of Ritsumeikan a studovala fotografii na University of Nihon, kde promovala v roce 2005. Podílela se na tvorbě několika magazínů, včetně Hanatsubaki, který vydalo Shiseido. Pracovala na kampaních pro módní domy, jako například Mame Kurogouchi (jaro 2019) a Phingerin (podzim/zima 2017–2018). Je držitelkou mnoha ocenění a vyznamenání.  V roce 2011 byla její práce prezentována v talentovém čísle titulu Foam Magazine

Její práce s jemností a citlivostí zobrazuje krásu přírody ve spojení s mladými modely. Pestrá hra transparentnosti, snivá i organická zároveň, odhaluje fragmentované tvary a textury. Práce Mayumi Hosokury jsou pravidelně vystavované v Japonsku i po celém světě. Je autorkou několika knih, včetně, Jubilee (artbeat publishers, 2017) a New Skin (Mack Books, 2020).

FASHION EYE NORMANDIE 

Když v zimě 1934-1935 vytvořil Jean Moral první sérii snímků parníku Normandie pro Harper’s Bazaar, nemohl ještě tušit, že jeho kariéra bude úzce spjatá s touto slavnou lodí. Toho času byla ještě v procesu výroby a jejím posláním bylo znovu vydobýt Francii místo na mezinárodní industriální a umělecké scéně. Mladý fotograf byl populárním reportérem, jehož snímky zobrazovaly svobodomyslného a nespoutaného ducha Francie v meziválečné éře. Bez ohledu na to, zda zachycovala stylové modely v pařížských ulicích, pláže u Atlantiku nebo rakouské Alpy, jeho stylová i bezstarostná díla vždy dokázala věrně vypodobit kouzlo okamžiku. Jean Moral začal pracovat pro slavný americký módní magazín v roce 1934, díky této šanci mohl plně rozvíjet svůj talent. O rok později se účastnil první plavby Normandie. Další plavbu absolvoval v roce 1939, v neustále se zhoršujícím stavu na mezinárodní scéně zde vytvořil reportáž financovanou Compagnie Générale Transatlantique. Ta byla následně publikována ve zbrusu novém magazínu Match.

JEAN MORAL 

Jean Moral se narodil 7. června 1906 v Marchiennes na severu Francie. V roce 1925 se přestěhoval do Paříže a stal se amatérským fotografem. V roce 1927 začal pracovat jako autor reklam pro Studio Ullmann, o rok později získal post grafického designéra a návrháře ve Studiu Tolmer. V průběhu 30. let se jeho fotografie objevily ve většině tehdejších magazínů (VU, Paris Magazine, Art et Médecine, Die Dame). V roce 1933 rozvázal spolupráci se Studiem Tolmer a jeho fotografie byly poprvé publikovány v Harper’s Bazaaru. Během 2. světové války našel útočiště v Cannes, kde se seznámil s Francisem Picabiou, který ho přesvědčil, aby začal zase kreslit. Po válce ze začal výlučně věnovat módní fotografii a pracoval pro  Albums de la Mode du Figaro, Elle a samozřejmě také Harper’s Bazaar. V roce 1954 Jean Moral přestal fotografovat a jeho priority se opět přesunuly ke kreslířství. V roce 1961 se přestěhoval do Švýcarska, nedaleko Montreux. Odtržen od světa fotografie a módy se zcela oddal svým kresbám a malbám. Zemřel v roce 1999. Kolekce děl Jeana Morala najdeme v Musée Nicéphore Niépce v Chalon-surSaône a v Palais Galliera, kde se nachází Musée de la Mode de la Ville de Paris.

CategoriesNezařazené