ZigZag je přední technologická platforma s modelem Software as a Service (SaaS), která vylepšuje a zefektivňuje proces vrácení zboží pro spotřebitele a pro maloobchodníky po celém světě. ZigZag je rychle se rozvíjející společnost a nastupující lídr v dynamické oblasti e-commerce, kterou dále rozvíjí. Akvizice společnosti ZigZag umožní Global Blue rozšířit své portfolio produktů a doplnit své služby Tax Free nakupování a platební služby Added Value Payment Services. Zároveň se tím dále přiblíží svému cíli, kterým je stát se strategickým a všestranným partnerem v oblasti omnichannel technologií a plateb pro obchodníky. Global Blue, vedená na newyorské burze (Ticker: GB), získala 70 milionů USD prostřednictvím soukromého umísťování kmenových akcií vydaných novým institucionálním investorům. To jí umožnilo financovat akvizici společnosti ZigZag.
ZigZag umožňuje obchodníkům optimalizovat růst elektronického obchodování
Elektronické vrácení zboží představuje velký problém pro maloobchodníky, kterým se průměrně vrací více než 40 % objednávek.
Technologická platforma společnosti ZigZag tento problém řeší digitalizací procesu vrácení a vylepšením průběhu procesu jak pro spotřebitele, tak pro maloobchodníky.
Zastaralá řešení v papírové podobě nahrazuje špičkovým online portálem pro vrácení zboží, který nabízí širokou škálu možností dopravy, včetně pošty, balíkových služeb, samoobslužných výdejních boxů nebo doručení domů. Kromě toho nabízí různé možnosti výměny.
Zároveň maloobchodníkům umožňuje zvýšit ziskovost procesu tím, že konsolidací snižuje náklady na logistiku, umožňuje opětovný prodej v místním obchodě a správu dotazů od spotřebitelů. Kromě klasického vrácení nabízí také výměnu zboží.
Vzhledem k rychlému rozmachu e-commerce, který je ještě urychlen pandemií COVID-19, je platforma pro efektivní vrácení zboží naprosto zásadní jak pro masové maloobchodníky, tak pro obchodníky s luxusním zbožím, kteří zaznamenávají vyšší objem online prodeje a online operací.
Platforma společnosti ZigZag je integrovaná s více než 30 předními softwarovými platformami pro e-commerce. Maloobchodníci díky tomu získají přístup do sítě pro reverzní logistiku společnosti ZigZag, která zahrnuje přes 450 dopravců a 220 skladů ve 130 zemích.
V prosinci 2020 využívalo technologii společnosti Zigzag přibližně 100 maloobchodníků podnikajících online po celém světě. Tito maloobchodníci zaznamenali v rámci svých zpracovaných vrácených objednávek dramatický nárůst o více než 500 % v roce 2020 oproti roku 2019.
Spojením Global Blue a ZigZag vznikají další výhody
Global Blue i ZigZag obě působí v maloobchodním ekosystému a díky svému spojení budou moct nabídnout obchodníkům možnost využít příležitosti k růstu, a to zejména v oblastech omnichannel technologií a platebních řešení.
Vzhledem k rozmachu e-commerce podnikání, které se tím stává pro luxusní značky ještě zásadnějším kanálem, může Global Blue těžit z odborných znalostí společnosti ZigZag v oblasti e-commerce, které jí umožní dále rozvíjet vztahy se stávajícími i budoucími klienty.
Společnost ZigZag zároveň může urychlit svůj rychlý růst prostřednictvím cross-sellingu svých řešení v rozsáhlé síti obchodníků společnosti Global Blue a posílením své hodnotové propozice tím, že integruje platební a datová řešení Global Blue.
Na financování akvizice bylo získáno 70 milionů USD vlastního kapitálu
Global Blue, vedená na newyorské burze (Ticker: GB), získala 70 milionů USD prostřednictvím soukromého umísťování kmenových akcií vydaných novým institucionálním investorům. To jí umožnilo financovat akvizici společnosti ZigZag. Agentem pro soukromé umisťování je Deutsche Bank Securities Inc.
Jacques Stern, generální ředitel a prezident společnosti Global Blue, k tomu říká:
„Tato první akvizice od našeho uvedení na newyorskou burzu v srpnu 2020 představuje ambici společnosti Global Blue stát se strategickým partnerem v oblasti omnichannel technologií a platebních řešení, který obchodníkům umožní růst. ZigZag je dynamický a rychle rostoucí lídr v oblasti e-commerce, který se specializuje na správu vrácení zboží v rámci elektronického obchodu. Synergie těchto dvou společností je značná a pomůže jim oběma rychleji růst.“
Al Gerrie, generální ředitel a zakladatel společnosti ZigZag, k tomu dodává:
„Pro ZigZag jako pro lídra na trhu se specializací na technologické inovace pro obchodníky a spotřebitele je společnost Global Blue ideální volbou. Jsme přesvědčeni, že naše partnerství a náš společný ambiciózní investiční plán ještě urychlí náš růst.“
Očekává se, že transakce bude ukončena do konce března 2021.
O SPOLEČNOSTI GLOBAL BLUE
Společnost Global Blue se před 40 lety stala průkopníkem koncepce Tax Free Shopping. Díky neustálým inovacím je dnes předním partnerem v oblasti strategie, technologie a plateb. Obchodníkům pomáhá udržet krok s rostoucím počtem mezinárodních cestujících.
Skupina spojuje všechny subjekty, které se podílí na mezinárodním nakupování. Společnost pomáhá:
-
Více než 29 milionům mezinárodních nakupujících s jednoduchým a hladkým průběhem nákupu, umožňuje jim požádat o vrácení DPH na relevantní nákupy, které uskutečnili v zahraničí, a zaplatit výhodně v jejich domácí měně,
-
Více než 300 000 obchodům, včetně předních nákupních center a obchodům s luxusním zbožím, identifikovat příležitosti k růstu s využitím údajů a řešení, zvýšit počet zákazníků pomocí marketingových řešení založených na datech, zvýšit zisk a počet konverzí pro obchodníky pomocí inovativních technologií v obchodech,
-
Více než 50 nabyvatelům na přibližně 130 000 místech prodeje získat dodatečné zdroje příjmů, prodejcům a cestujícím nabízí možnost transakcí typu Dynamic Currency Conversion a dalších řešení pro platby s přidanou hodnotou,
-
Celním orgánům ve více než 40 zemích zvýšit atraktivitu jejich země a zajistit jim bezpečný a vyhovující průběh Tax Free nakupování.