A

Alessandro opouští Gucci: Co stojí za dramatickou změnou?

Módním světem otřásla zpráva o okamžitém odchodu módního návrháře Alessandra Michela z pozice kreativního ředitele značky Gucci. Překvapivý krok, který nechal v údivu i milovníky módy, kteří Alessandrovým kreacím zrovna neholdovali, přichází i přesto, že hodnota Gucci neustále roste. Co stojí za rozhodnutím designéra a konglomerátu Kering rozdělit své cesty?

 

Z oficiálních zdrojů se přirozeně dozvíte jen fráze, jak si obě strany váží vzájemné spolupráce, která pro Alessandra mapovala posledních dvacet let jeho života. Padesátiletý návrhář totiž začal pracovat u italského brandu už v roce 2002, než se v roce 2015 stal kreativním ředitelem. Právě tento zlomový okamžik otočil zájem o značku o 360 stupňů a vrátil jí relevanci, osobitost a best sellery.

Alessandro se svou snovou vizí, která často stavěla na 70. letech a genderové rozmanitosti, dosahoval neustálého nárůstu prodeje napříč všemi produktovými kategoriemi – a v buticích i online. Zdá se, že to ale společnosti Kering, pod níž značka Gucci patří, nestačilo a i přes neskutečnou transformaci, která doslova vdechla italskému brandu znovu život, chtěla po Alessandrovi víc. Revoluční designér oficiálně zdůvodnil překvapivý krok rozdílnými perspektivami. Kering totiž údajně zatoužil po ještě vyšším obratu a chtěl po Michelovi dramatickou změnu vize. Web Gucci se přitom letos stal nejnavštěvovanějšími online stránkami mezi high-endovými módními značkami a co se instagramových followers týče, italské label se umístil hned na druhém místě za stálicí v podobě brandu Chanel. Vyplatí se Keringu cesta motivaná ještě vyšším obratem? 

CategoriesNezařazené