Maciej Galant se minulý rok stal generálním ředitelem BMW Group Česká republika. V rozhovoru nám pověděl plány se značkami Rolls-Royce, MINI a BMW, vysvětlil rozdíl mezi jejich řidiči a prozradil, na jaké elektrické modely se letos můžeme těšit.
V květnu letošního roku jste se stal novým generálním ředitelem BMW Group Česká republika. Proč padla volba zrovna na Prahu a s jakou vizí jste do pozice nastupoval?
V rámci regionu jsem již měl možnost být nějaký čas ve Slovinsku a Maďarsku. Narodil jsem se v Polsku, kde jsem pochopitelně také pracoval, a tak mám k České republice velice blízko. Když se naskytla možnost jít pracovat do Prahy, neváhal jsem ani okamžik. Mé poslání je jednoduché – využít mé dosavadní zkušenosti a s jejich zapojením pomoci kolegům s prodejem BMW, MINI a BMW Motorrad na místním trhu.
Jaké rozdíly vidíte na trhu v České republice v porovnání s Vašimi předchozími působišti?
Jak Maďarsko, tak Slovinsko jsou Česku velice blízké, zejména z pohledu modelů, které patří k neprodávanějším. Z pohledu preferencí mají zákazníci v Česku velice rádi více vybavené vozy a milují vozy divize M. To dokládá i aktuální novinka – BMW XM, které je na letošní rok v Česku podstatě vyprodané.
Zavedl jste nějaké změny?
Změny byly především administrativní a organizační, několik úprav proběhlo na vybavení v kancelářích, další se chystají. S prací mých kolegů jsem byl od začátku spokojen.
Jak populární jsou značky z portfolia BMW Group napříč Evropou?
Se začátkem roku se samozřejmě bilancoval rok uplynulý, BMW Group se těší vysoké oblibě, to dokazují i prodejní výsledky. BMW Group je v prémiovém segmentu jedničkou nejen v Evropě, ale i po celém světě. Pro letošní rok chystáme celou řadu zásadních novinek, a tak pevně věřím, že si pozici i nadále udržíme.
Jak se liší zákazníci jednotlivých značek z vašeho portfolia?
Řidiči vozů BMW jsou velice různorodí, nároční nejen na sebe, ale i na své okolí, od vozu očekávají na jedné straně nejnovější technologie, ale zároveň na straně druhé sportovního ducha. MINI je proslulé svou komunitou, která drží při sobě, řidiči se navzájem i zdraví, což není u ostatních značek moc obvyklé. Zákazník Rolls-Royce patří mezi ty nejnáročnější, kteří si potrpí jen na to nejlepší. Všechny naše zákazníky ale spojuje jedno společné – milují řízení.
Po jakých modelech je největší poptávka?
Mezi nejvíce prodávané modely patří BMW X5, BMW 5 a BMW X3, tyto modely se mění v pořadí podle toho, zda je aktuálně nová generace nebo facelift. Z čistě elektrických vozů lze jmenovat BMW iX a samozřejmě i BMW i4, které v ČR vyhrálo nebo se umístilo na pódiových místech ve všech myslitelných soutěžích a anketách.
Stoupá zájem o elektrické automobily?
Ano, zvýšené prodeje čistě elektrických vozů tomu nasvědčují. O naše elektrické vozy je čím dál tím větší zájem, což potvrzuje vysoká poptávka. V nadcházejících letech budeme svou rozsáhlou strategii elektrifikace postupně rozšiřovat a v roce 2023 nabídneme další nové modely.
Elektrické BMW i7 mělo grandiózní uvedení, je po něm velká poptávka?
Luxusní elektromobil, jakým je BMW i7, si grandiózní uvedení na trh zaslouží. BMW řady 7 opět posunulo pomyslnou laťku na novou úroveň, nabídka výbavy je unikátní – ať již třeba širokoúhlým displejem BMW Theatre screen pro zadní sedadla nebo kašmírovými potahy. První objednávky již evidujeme.
Jaké nové modely plánujete nabídnout v elektrické variantě a co plánujete pro rok 2023?
I v roce 2023 budeme pokračovat v ofenzivě a představíme několik nových modelů. Z čistě elektrických to bude BMW iX1 anebo v druhé polovině roku zcela nové BMW i5. Chystáme také dvě nové elektrické MINI. U sportovně laděných vozů letos přijde první plug-in hybrid divize M – již zmíněné BMW XM, zákazníci se mohou těšit také na zcela nové BMW M3 Touring, anebo BMW M2. Bude toho ale ještě více, nechte se překvapit.