D

Daniel Lee mistrně vrací Burberry ke kořenům

Britský designér Daniel Lee, který převzal otěže kreativního ředitele značky Burberry po Riccardovi Tiscim, vrací zpět jím provedené změny směrem k moderní vizuální identitě. 

 

Náš názor? Daniel Lee, který během posledních pár let udělal z lehce zapomenutých kabelek značky Bottega Veneta absolutní bestsellery, učinil velice významný – a správný – první krok v Burberry. Proč je tomu tak?

Vlna minimalistických rebrandingů designových módních domů posledních let dominantně proměnila patkové fonty na strohé nápisy. Burberry je ale tradiční britský brand, jemuž byl vždy odkaz k historii vlastní. Když tedy Riccardo Tisci v roce 2018 odstranil slavné logo s rytířem na koni, které v původní variantě vzniklo v roce 1901, byli jsme přinejmenším překvapeni.

Rytíř na bílém koni

Daniel Lee však z Bottegy skutečně přijel jako rytíř na bílém koni, tradiční design opět vzkřísil a prezentoval ho na své premiérové kampani pro podzim a zimu letošního roku. Sám řekl, že Burberry nese pomyslnou vlajku „britishness“ pro anglickou kulturu. I proto kampaň nafotil britský fotograf Tyrone Lebon a do tváří kampaně obsadil anglické ikony, jako jsou John Glacier, Lennon Gallagher nebo Liberty Ross.

Jaká bude Danielova první kolekce pro britskou značku a zda naváže na úspěšný odkaz Tisciho předchůdce Christophera Baileyho se dozvíme už 20. února, kdy Lee předvede svou první runway show na London Fashion Week. Předpovědí revoluce může být i skutečnost, že Burberry smazal všechen obsah na svém Instagramu, aby Daniel Lee mohl začít s čistým štítem.   

CategoriesNezařazené