D

Doba postminalistická: Vyzkoušeli jsme hybrid BMW 750e xDrive

Pokud jste nabyli dojmu, že budoucnost automobilismu je s postupujícím trendem elektromobility spíše nudná, a propadáte chmurným myšlenkám, vyzkoušejte terapii pomocí BMW 750e xDrive.

 

Nový plug-in hybrid BMW 750e xDrive má podle informací z kuloárů konkurovat sedanům třídy S německé automobilky Mercedes-Benz. V mnoha ohledech by tento benchmark seděl, ale po estetické stránce, a upřímně řečeno i stran zážitku z jízdy, jako by chtěl zmíněný zástupce řady 7 atakovat výše ukotvenou laťku. Celkovým dojmem totiž připomíná spíš limuzínu Ghost sesterského koncernového brandu BMW, Rolls-Royce. Z Goodwoodu si zřejmě v Mnichově vzali příklad i v otázce možností personalizace vozu, které jsou u tohoto modelu mírně řečeno velkorysé a zahrnují například i možnost aplikace dvojí barvy laku karoserie. V rámci paketu Executive je možné pořídit si do vozu i stropní výklopný zábavní systém s filmovou obrazovkou s úhlopříčkou 31,3″′′, která promění zadní řadu sedadel v cinema lounge.

 

Tichá síla

 

Design exteriéru, v němž hlavní roli hraje masivní aristokratická příď s dramaticky podsvětlenými ledvinkami, se už na první pohled odchyluje od typické identity BMW. Vůz svými rozměry i ostrými, nicméně elegantními liniemi a celkově nezvyklým vzezřením na silnici přitahuje více pozornosti než neonové sportovní žehličky. Dojem výjimečnosti ještě umocňují úzké křišťálové světlomety.

 

Při standardní jízdě v režimech Efficient a Relax si 750e xDrive v podstatě pluje po silnici. Dynamika tohoto 5,4 metru dlouhého a 1,95 metru širokého kolosu je tak hladká, že si na zadním sedadle nerozlijete ani pomyslnou sklenku šampaňského. Pár pohyby v menu jízdních módů ovšem v noblesní limuzíně probudíte dravce se sportovními reakcemi. Metamorfózu oznámí nejen zvukovým projevem, ale také přepnutím podsvětlení interiéru do rudé barvy – o tom ještě bude řeč – a samozřejmě výrazným přiostřením charakteru jízdy. Spojení třílitrového šestiválce s elektromotorem, které generuje 489 koňských sil, dělá svoje, stejně jako jedenadvacetipalcová aerodynamická kola. Podvozek se navíc přizpůsobuje silnici s mimořádnou ochotou a citem a člověk by těžko uvěřil, že nese 2455 kilogramů váhy. Z nuly na sto se díky souhře všeho zmíněného v novém 750e xDrive dostanete za 4,9 sekundy.

 

Exhibicionista

 

Pokud byste exteriér sedmičky označili za extravagantní, při pohledu do interiéru zřejmě nebudete vědět, jaký popis zvolit. Minimalismus tady nedostal nejmenší šanci, ale výsledek je, ačkoliv kontroverzní, překvapivě zábavný. Palubní počítač s oversize dotykovým displejem zabírá dobrou polovinu přístrojové desky lemované křišťálovou prolamovanou lamelou přecházející na výplně dveří. Po nastartování se křišťál podsvítí a dojem vesmírné lodi Enterprise je kompletní. Skrze displej lze ovládat v podstatě všechny funkce vozu včetně jízdních režimů, které jsou sladěné s ambientními módy interiéru. Ty zahrnují nejen změnu barev světelných prvků, ale i nastavení klimatizace a případně stínění oken v zadním prostoru. Relax navodí intimní atmosféru s tlumeným osvětlením, zataženými clonami a teplým ofukem nohou, zatímco Expressive rozsvítí vůz psychedelickou kombinací tyrkysové a žluté a a tivuje elektronický zvuk doprovázející akceleraci motoru. Speciální mód Digital Art promítá na centrální displej jedinečné vizuální dílo, které pro BMW vytvořila čínská multimediální umělkyně Cao Fei a které skrze transparentní prvky kokpitu prostupuje do prostoru v podobě fialového podsvětlení. Sportovní režim je, jak už bylo řečeno, doprovázen tematickou vzrušující rudou barvou. Ambientní set-upy lze mimochodem měnit i z druhé řady sedadel, ve dveřích jsou totiž integrované dotykové displeje umožňující jejich ovládání.

 

No stress

 

Konstruktéři BMW věnovali v interiéru stejnou péči a pozornost kokpitu, stejně jako zadnímu prostoru, jízdu si tedy na maximum užijete jak z pozice řidiče, tak jako pasažér. Mimochodem, pokud máte doma gauč pohodlnější, než jsou sedadla 750e xDrive, napište nám, prosím, do redakce – chceme vědět značku. Otevírání i zavírání dveří je volitelně samočinné, takže stačí stisknout tlačítko a systém se o vše postará automaticky. Jakožto plug-in hybrid je 750e xDrive schopen autonomního provozu na elektřinu, a to s deklarovaným dojezdem 87 kilometrů, což může pro obvyklý denní provoz stačit. Po vyčerpání kapacity můžete dál v klidu pokračovat v jízdě na benzin.

 

This slideshow requires JavaScript.

 

Autor: Jitka Krulcová, Zdroj: BMW Official

CategoriesNezařazené