Pravidla módního trhu se velmi rychle mění, a pokud s nimi značky neudrží krok, snadno u zákazníků upadnou v zapomnění.
Ať už jde o strategii rozvoje značky, používané technologie nebo způsob propagace, musí i luxusní brandy hbitě reagovat na požadavky zákazníků a vytvořit s nimi „dialog“ na základě tří hlavních obchodních trendů, jež v roce 2020 rozhýbou módní trh.
Alternativní měna
Fyzické peníze pomalu mizí z oběhu a lidstvo se v tomto ohledu čím dál více přiklání k digitalizaci měny, se kterou se nabízí i možnost alternativního způsobu placení. Například francouzský módní časopis L’Officiel představil vlastní virtuální měnu, za kterou si jeho čtenáři mohou zakoupit produkty, jež jsou v něm prezentované, kdy samozřejmostí je i systém odměn za věrnost. V tomto smyslu jde o velkou příležitost, jak se značky mohou dostat svým zákazníkům ještě blíže než kdy dřív.
Individualita
Už teď je jasné, že značky a zákazníci mezi sebou budou intenzivněji komunikovat namísto toho, aby brand pouze vysílal svá sdělení jako tomu bylo doposud. Proto je rok 2020 rokem individuality, kdy si zákazníci nejvíce oblíbí ty značky, které jim poskytnou služby, nástroje a platformy, jež jim dostatečně pomohou k tomu, aby co nejlépe vyjádřili své skutečné „já“.
Udržitelnost
Zpočátku byla udržitelnost doménou konzumentů, ovšem s rokem 2020 se tato zodpovědnost přirozeně přesunuje na značky a už není ničím výjimečným, že se firmy aktivně angažují a snaží se přicházet s nápady a technologiemi zajišťujícími udržitelné způsoby výroby, snižování emisí či zodpovědné získávání materiálů. Zákazníci tyto kroky, svědčící o zodpovědnosti brandu, berou za zcela samozřejmé. Naopak značky, které se vůči životnímu prostředí zodpovědně nechovají, jsou už teď automaticky považovány za zpátečnické.