O

Od sociálních sítí po udržitelnost

Nové technologie sbírající data, sociální sítě ovlivňující výsledky voleb, ale také odpovědný přístup k podnikání jsou velkými byznysovými tématy tohoto podzimu. Opravdu i pro vás?

Facebook technologický ipolitický

Nejen sociální síť, ale už i hardware. Facebook oznámil uvedení nového zařízení Portal TV, které se bude ovládat hlasem a primárně bude sloužit pro videohovory a streamování obsahu na obrazovce televize. Zákazníci za něj zaplatí 149 dolarů, ovšem jemnou vadou na kráse, která by měla zmírnit naše nadšení, je, že otázky směrované na Portal TV se budou moci – samozřejmě za účelem vylepšení technologie – nahrávat a analyzovat. Nepřipomíná vám to něco?
A ještě jednou Facebook a zase rozhodnutí, které vzbuzuje protichůdné reakce: Mark Zuckerberg se po sérii schůzek s americkými politiky rozhodl, že Facebook nezakáže politické reklamy. Nepoučil se tedy ani z afér, které sociální síť v minulých letech provázely. Zakladatel Facebooku ve svém projevu o svobodě slova na internetu argumentoval obecnými důvody – že v demokracii nemá žádná společnost právo cenzurovat politiky nebo zprávy a že v sázce není nic menšího než právě svoboda projevu.

Není čas na chyby

Mezinárodní měnový fond varuje: „Světová ekonomika roste nejpomalejším tempem od finanční krize,“ když zmiňuje, že letos to bude o pouhá tři procenta a dodává: „Při tříprocentním růstu není žádný prostor na politické chyby.“ Mimochodem za pomalejší růst můžou prý nejen strukturální faktory jako stárnutí populace ve vyspělé části světa, ale i obchodní války, brexit a další konflikty, ke kterým po světě dochází.

Udržitelnost jako byznys

Miliardáři z fashion průmyslu se na summitu G7 shodli, že je třeba přísněji regulovat emise a znečištění, které způsobuje výroba textilu životnímu prostředí. Stále vážněji tento problém berou i sami návrháři. Nejvýraznější osobností je v tomto směru už řadu let Stella McCartney, která poté, co se pokusila změnit přístup k výrobě módy v koncernu Kering, má nyní totéž v plánu v konkurenčním impériu LVMH miliardáře a čtvrtého nejbohatšího muže planety Bernarda Arnaulta. Jeho skupina, která zastřešuje desítky luxusních firem a která má roční tržby přes 46,8 miliardy eur, nyní za neveřejnou částku koupila menšinový podíl ve značce Stella McCartney. Důvod partnerství je zřejmý: inspirovat i multimiliardové impérium LVMH udržitelnými principy, které dcera exbeatla Paula McCartneyho celý život vyznává.
Na začátku podzimu navíc zveřejnilo 181 ředitelů a manažerů firem sdružených ve skupině Business Roundtable „prohlášení o smyslu korporace“, které se překvapivě vymezuje proti nadřazenosti akcionářů a vlastníků. Firmy se podle něj mají soustředit na ekologii, sociální a nevládní oblasti, dlouhodobé zájmy či udržitelnost.

CategoriesNezařazené