G

Gorenje přináší už 70 let jednodušší život

Jednodušší, příjemnější a méně komplikovaný život. Tato jasná vize umožnila firmě, která vznikla v roce 1950 jako malá dílna v idylické vesnici Gorenje ve Slovinsku, přerůst v nadnárodní společnost a renomovanou mezinárodní značku. Ve značku, která se stala jedním z největších mezinárodních výrobců domácích spotřebičů, plných inovativních technologií a s dokonalým designem. 

Za posledních sedm desetiletí našlo svůj domov více než 100 milionů domácích pomocníků Gorenje přibližně v 90 zemích světa. Dnešní široký sortiment kvalitních domácích spotřebičů, které jsou založeny na 339 patentech, a které získaly 37 významných mezinárodních ocenění za design, představuje bohaté dědictví společnosti. Na smysluplných řešeních pro zjednodušení života ale bude Gorenje stavět i v budoucnu – protože na jednoduchosti záleží.

Všechno začalo párem pracovitých rukou

Start-up, který původně vznikl jako malá továrna na výrobu zemědělských strojů, se brzy chopil nových příležitostí v oblasti domácích spotřebičů. V roce 1958 tak v továrně v Gorenje vyrobili první vařič na tuhá paliva. Jasný cíl – vyvíjet a vyrábět jednoduché věci, které potřebuje každá domácnost, se tak stal konkurenčním nástrojem, který postupně otevřel malé slovinské firmě dveře do celého světa.

Jednodušší život pro lidi, ikonické změny na trhu, světoví designéři

Posláním Gorenje bylo vlastně od samého začátku zjednodušit a zpříjemnit každodenní život i práci, která s ním přichází. Neotřelé myšlení, pokud jde o design a technologii, však umožnilo této značce provést některé skutečně převratné změny na trhu domácích spotřebičů.

Věděli jste, že spolupráce se studiem Pininfarina v roce 2000 přinesla nejen špičkový světový design, ale bylo to poprvé, co vstoupila černá barva do “velké bílé”, a poprvé se objevily černé kuchyňské spotřebiče? V roce 2006 byly prvně použity nové kreativní materiály, a sice krystaly Swarovski. Kolekce provokativního světového návrháře Ora Ïto z roku 2008 zase přinesla první kolekci kuchyňských spotřebičů z bílého skla. A Karim Rashid stál za kolekcí z roku 2009, kdy se poprvé mohla barva spotřebičů měnit podle nálady.

 

Ve stejném roce vznikla první indukční deska s duší od světové návrhářky Niky Županč, spojující spotřebič ve vzhledu luxusních kapesních hodinek se světem módy. Rok 2011 přinesl první  použití dotykového displeje u domácích spotřebičů.

V roce 2014 spatřil světlo světa první stůl s integrovanou lednicí s výsuvem na dálkové ovládání.

Rok 2015 propojil značku Gorenje s další legendou světového designu, Philipem Starckem. Zrodila se tak unikátní kolekce v minimalistickém designu s prvotřídním odrazivým sklem a nerezovou ocelí, která přirozeně splývá se svým okolím a doslova se stává odrazem životního stylu a osobnosti svého majitele.

 

Velkým úspěchem byly i kolekce barevných chladniček v retro designu, kolekce Gorenje Retro Bulli z roku 2016 vznikla ve spolupráci s firmou Volkswagen.

 

Chytrá řešení pro chytrý domov a jednodušší život

Propojení Gorenje se skupinou Hisense v roce 2018 přineslo nejen příležitosti k dalšímu celosvětovému růstu, ale i přístup k vývoji inteligentních spotřebičů a služeb. Jako je např. platforma ConnectLife pro snadné ovládání připojených i nepřipojených zařízení – televizorů, domácích spotřebičů, inteligentních světel, apod. Nebo třeba virtuální asistentka – bot Anny, která může fungovat jako bot na vaření i intuitivní průvodce ovládáním spotřebičů.

S jasnou vizí budoucnosti

Gorenje ví, že budoucnost patří inovacím, které se snadno a intuitivně používají, skvělému designu a konektivitě. A také podnikům, které se podílejí na utváření lepšího světa. Gorenje se proto bude zaměřovat na smysluplné dobro a věci, které život usnadňují. Protože na jednoduchosti záleží.

www.gorenje.cz

CategoriesNezařazené