D

Diptyque představuje novou podobu vůně Do Son

Z Vietnamu do Paříže, od vzpomínky k vůni, od ilustrace k animaci. Ikonická vůně Do Son od parfémového domu Diptyque i po osmnácti letech od svého vzniku vzbuzuje představivost a vybízí ke spolupráci s umělci. Do Son letos začíná psát novou kapitolu, která je naplněna pohybem, barvou a hudbou. Kapitolu oslavující kresbu, která je od samého začátku se značkou Diptyque neodmyslitelně spojena.

Vůně Do Son je inspirována dětskou vzpomínkou jednoho ze tří zakladatelů Diptyque a vůněmi vietnamského pobřežního města, po kterém je pojmenována. Svůj příběh letos odvypráví prostřednictvím krátkého animovaného filmu z dílny pařížského kreativního studia Werlen Meyer, jenž mimo jiné spolupracovalo s režisérem Wesem Andersonem. Hudbu pro tento animovaný film složil cenami ověnčený britský hudebník James Blake. Yves Coueslant, jehož vzpomínka na dětství ve Vietnamu stála u zrodu parfému Do Son, by si nemohl přát lepší interpretaci svého příběhu. Právě on je hlavní postavou animovaného snímku, který zobrazuje tvůrčí proces vedoucí ke vzniku ikonického parfému.

Vůně, kterou namíchal parfumér Fabrice Pellegrin ve spolupráci s Yvesem Coueslantem a Christiane Montadre-Gautrot – dvěma spoluzakladateli značky Diptyque – vznikla s představou Yvesovy matky. „Ta vůně byla mým pokusem zachytit prostřednictvím osobité vůně tuberózy atmosféru dětství stráveného u moře ve Vietnamu. Tuberóza je výjimečná květina – majestátní v každém ohledu. S jejím aroma jsem pracoval s náležitou péčí a následně namíchal vůni, která vyzdvihuje její zelenou, akvatickou, krémovou a prosluněnou stránku. Do Son je elegantní parfém připomínající mořský vánek, jenž s sebou nese vůni bílých květů, které Yvesova matka tolik milovala“, vysvětluje Pellegrin.

Mladý muž se z okna dívá na střechy Paříže a hledá inspiraci. Vůně tuberózy na jeho pracovním stole probouzí dětské vzpomínky. Indickým inkoustem začíná do skicáku kreslit tradiční vietnamskou plachetnici džunku. Panorama Paříže střídá krajina mysli. Na pláži, kterou zdobí lastury v nadživotní velikosti, hrají děti vietnamskou hru Da Cau. Pobřeží lemují obrovské lekníny, mraky se mění v plachetnice nebo hejna ryb. Na konci filmu se objevuje originální ilustrace, která parfém reprezentuje od roku 2005. Je na něm vyobrazena žena sedící pod tradiční pagodou, která upírá svůj pohled na moře. Je to matka Yvese Coueslanta, která milovala omamnou tuberózu. Právě tato jedinečná květina v kombinaci s květem pomerančovníku, jasmínem a slaným mořským vánkem tvoří nezapomenutelnou elegantní vůni Do Son.

V letošní limitované edici je ilustrace v oválu vyvedena v modré barvě, která odkazuje na barvu vody v Tonkinském zálivu. Součástí kolekce je toaletní voda ve dvou velikostech (30 ml za 1 600 Kč a 100 ml za 3 400 Kč), parfémová voda (75 ml za 3 900 Kč), sprchový gel (200 ml za 1 050 Kč), set tří tuhých mýdel (3×50 g za 1 300 Kč) a modrá svíčka Tubéreuse (190 g za 1 800 Kč). Nově také Diptyque představuje svíčku Tubéreuse v 600g (4 300 Kč) červené porcelánové dóze, která v nabídce zůstane natrvalo.

Limitovaná kolekce Diptyque Do Son je k dostání exkluzivně v butiku Diptyque ve Vězeňské 6, v kamenné prodejně Ingredients v Maiselově ulici 21 a na www.ingredients-store.com.

CategoriesNezařazené