Co to znamená mít chytrou koupelnu a jak můžete ve vzorkovně uprostřed Žižkova nalézt ráj?

Miloslav Plášil je jedním z majitelů firmy Dorint DG Centrum, která se zabývá realizací luxusních koupelen. Ve chvíli, kdy zákazník poprvé vejde do jedné z nejnovějších pražských vzorkoven, ihned pozná, že se nenachází v jen tak obyčejném koupelnovém studiu.

Kromě posledních novinek, které v showroomu nalezne, také zjistí, že luxusní koupelna nemusí být vždy ta nejdražší.

Vaše vzorkovna je unikátní v tom, že si u vás klient může vyzkoušet vaše nejlepší produkty. Jaké to jsou?  

Na naší vzorkovně máme funkční domácí wellness, které je řízeno elektronicky přes PC. Klient si díky tomu může ve všech nainstalovaných spa produktech zvolit teplotu a tlak vody, ve třech naprogramovaných scénářích – balancing, energizing a de-stressing, které energicky působí na tělo, mysl a duši. Každý z těchto scénářů přitom zachází se silou vody tak individuálně, že je zcela v rukou klienta, jak bude chtít působit na svoje zdraví. Pravidelným používáním se pro něj tyto scénáře stanou osobním rituálem a propůjčí jeho zážitku ze sprchování novou kvalitu. V chytrém provedení si u nás klienti mohou vyzkoušet i toaletu, která jim automaticky zvedne kryt sedátka a rozsvítí se. Toaleta vás po vykonání potřeby zvládne také sama umýt a následně vysušit. Do kuchyně zase lze pořídit baterii, která umí natočit vařící vodu o teplotě 93 °C. Bez čekání si tak můžete rovnou zalít čaj, polévku nebo těstoviny. K takové baterii rychlovarnou konvici do kuchyně vůbec nepotřebujete.

Jak probíhá nákup luxusní koupelny?

Zákazník za námi přijde s určitou představou o tom, jak by měla jeho koupelna vypadat. Od nás se mu pak dostane profesionálního výkladu k jednotlivým zařizovacím předmětům co do funkčnosti, kvality a ceny. Po případném výběru obkladů a dlažeb mu náš kolega zhotoví vizualizaci jeho koupelny, kterou mu hned druhý den odesílá. Klient nám ji s připomínkami vrátí a po nějakých dvou nebo třech vizualizacích se dostáváme do bodu, kdy je s návrhem spokojen, a tehdy připravíme cenovou nabídku. Ta se potom také různě, podle přání a finančních možností klienta, upravuje. Celý tento proces trvá průměrně měsíc. Objednávku výsledného produktu následně dodáváme většinou ve třech etapách. Nejprve přijdou na řadu podomítkové moduly, poté dodáme obklady a dlažby, a když je obloženo, přichází na řadu finální zařizovací předměty.

Kdo je váš klasický zákazník?

Škála našich zákazníků je velká a luxusní koupelnu dokážeme udělat každému, třeba i v paneláku. Nejlepší zákazník je pro nás však vždy ten koncový. S developery a hotely také spolupracujeme, ale tam už existuje riziko velkých reklamací a toho, že vám třeba dlouho nezaplatí. Práce pro koncové zákazníky je navíc kreativnější, protože každý takový klient je jiný. Záležet si ale dáváme vždy, jelikož koupelna je dalším prostorem domu nebo bytu a musí být příjemná, uklidňující a relaxační. Chodit tam pouze z nutnosti není správné. Měla by to být místnost, kam si jde člověk rád odpočinout, a je jedno, zda ho stála šedesát tisíc či půl milionu.

Na čem klientům nejvíce záleží?

Lidé dnes chtějí především servis. Pěkných vzorkoven je po Praze plno, potom už je to především na odborném personálu, který klienty obsluhuje. Je potřeba o zákazníky pečovat a dát jim něco navíc. Procenta u slev nejsou vždy to nejdůležitější, i když se na ně klienti ptají. Pro nás je důležitý zákazník, který k nám na základě poskytnutého servisu získá důvěru, dá na naše doporučení a nebojí se do své koupelny zainvestovat větší množství peněz. Když zákazníkovi tvrdíte, že jste dobří, tak mu to také musíte dokázat. Hlavně v začátku rozhoduje poskytnutá péče o tom, zda zakázku dostanete vy nebo konkurence. Velkou roli ale hraje také servis po dodání a pozáruční servis, klient musí vědět, že pro nás obchod neskončí pouze instalací. U luxusního zboží je někdy záruka třeba i deset let. Hýčkat si však musíme i obchodní partnery a architekty, pravidelně je bereme na školení k našim dodavatelům do továren, kde se vyrábí námi prodávané produkty. Na tyto akce bereme i některé koncové klienty, aby se mohli nechat inspirovat tamním designem a potom nám řekli, jak si to představují u sebe doma.

Jsou v současnosti v koupelnách nějaké trendy?

Dnes je to většinou klasický moderní styl a u obkladů jsou to například hlavně velkoplošné formáty dlaždic. Jedna velkoplošná dlaždice má třeba i 240 na 120 centimetrů, na takovou práci již musí být obkladač speciálně vyškolen. Ve výsledku má ale klient hezký jednolitý povrch s provázanou kresbou a nepřerušovaným vzorem. U mramorového designu je potom ta práce opravdu znát. Retro styl na druhé straně dnes lidé už moc nechtějí. Většinou si jej pořizují pouze do starších domů, kde chtějí udržet ducha a náladu bydlení. Klientovi většinou řekneme, jaké jsou v současnosti trendy, a vysvětlíme mu, jakou má výrobek přidanou hodnotu. Lidé totiž nevědí, co je v našem oboru značkové. Nejjednodušší pro ně je zajet do obchodních řetězců a dát si tam do vozíku, co se jim líbí. O jakou značku jde a zda je výrobek kvalitní, většinou neřeší.

Reagují nějak vaše produkty na rostoucí zájem o ekologii?

Ekologii řeší například chytré dřezové baterie, které jsou u nás také funkční. Můžete si na nich zvolit přesné množství vody, kterou chcete protočit a mají i dávkovač saponátu. Taková baterie vám navíc v procentech ukazuje i celkové protečení vody včetně teploty. Důležitou roli mají i termostatické baterie, které pouští ihned přednastavenou teplotu vody a mají i ochrannou funkci před opařením. I u klasických baterií nyní výrobci řeší plýtvání vodou, dělaly se například omezovače průtoku. Často se ale stávalo, že lidé potřebovali pustit větší proud vody a ono to nešlo. To zákazníkům vadilo, a tak si je nechávali od techniků zase odinstalovat. V prodeji máme také různé povrchy, které jsou snadné na údržbu, nebo dokonce odpuzují bakterie.

Plánujete na trhu další růst?

My rosteme postupně. Samozřejmě se dá růst různě, třeba formou obchodních zástupců, to je dobrá reklama. Ta nejlepší reklama je pro nás ale spokojený zákazník, který o naší práci řekne ostatním. Často se stává, že k nám chodí lidé, kteří na návštěvě u našich klientů obdivovali jejich koupelny. Takové privilegium se ale musí budovat, nemáte jej hned na startu. Spokojený zákazník k vám přijde třeba i po deseti letech, když například staví byt pro své děti, potom je vždy rád, že nás najde tam kde před lety.

Máte problém s hledáním řemeslníků? Na trhu práce jich je málo.

U řemeslné práce se nám vyplatí doporučovat lidi, které už známe. Ti dobří mají ale zároveň takovou rozpracovanost, že když je dnes požádáte, aby přišli zítra něco namontovat, je to zcela bez šance. S těmi, které si narychlo sjednají naši klienti přes někoho jiného, máme špatné zkušenosti. Stane se, že něco pokazí a pak řeknou, že jsme to špatně dodali. Potom tam musíme jet a zjistit, kde se stala chyba. Tím ztrácíme čas, luxusní zboží navíc nemáme na skladě, nelze jej tedy ze dne na den vyměnit za to poškozené. Tak vznikají další prodlevy. Samozřejmě se může stát, že i náš řemeslník něco poškodí. Tam je ale úplně jiná komunikace, která nejde přes klienta a nepřidělává mu tak zbytečné starosti.

Jak se za 25 let, co jste na trhu, změnili zákazníci a jejich potřeby?

Zákazníci jsou stále stejní. Dnes jsou ale hodně ovlivněni internetem a cenami, které tam vidí. Když někde v internetovém obchodě najdou slevu na zboží, které také nabízíme, automaticky chtějí stejnou slevu i po mně. Internet ale konkuruje všem kamenným obchodům. Základem však je, aby měl zákazník o produktu co nejvíce informací, a ty z popisu na internetu ne vždy pochopí. Když si jde člověk koupit auto, tak jej také nekupuje přes internet, dojede se na něj podívat v reálu a nechá si vše vysvětlit, s koupelnami by to nemělo být jiné.

Miloslav Plášil je jedním z majitelů firmy, která svým klientům přináší do jejich koupelen luxus. Ať za koupelnovým luxusem vidíte honosné zlaté baterie či voňavé domácí spa, Dorint DG Centrum vám zprostředkuje vše.

” Když zákazníkovi tvrdíte, že jste dobří, musíte mu to také dokázat. “

V pražské vzorkovně se můžete o kvalitě luxusních produktů přesvědčit nejen na vlastní oči, ale také na vlastní kůži. Dorint pro své klienty připravil funkční domácí wellness přímo v showroomu.

 

CategoriesNezařazené